18.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AllNewCars2026).
Napriek súčasnej kríze, o ktorej sa v médiách stále hovorí, má Volkswagen v segmente elektromobilov ambiciózne plány – najmä v nižšej cenovej kategórii. V priebehu nasledujúcich troch rokov bude debutovať osem elektrických modelov vrátane ID.1 a ID.2.
Približne 20 000 eur – toľko by mal stáť nový „lacný“ elektromobil od Volkswagenu na nemeckom trhu. Konkuroval by modelu Dacia Spring, Citroën e-C3, ako aj čínskym modelom.
Nové vozidlo – predbežne známe ako ID.1, hoci je možný aj názov ID.Polo – sa údajne vyvíjalo v spolupráci so spoločnosťou Renault. Spolupráca sa však neuskutoční a Volkswagen bude model vyvíjať sám.
V polovici desaťročia sa očakáva, že základné elektrické modely značiek Volkswagen, Cupra a Škoda budú začínať na cene približne 25 000 eur. Neskôr príde model ID.1 s ešte nižšou cenou.
Plány Volkswagenu: žiadna centrálna obrazovka?
Ako uvádza Der Spiegel, Volkswagen uvažuje o zrušení obrazovky infotainmentu, ktorá sa zdá byť povinnou výbavou moderných vozidiel.
Podľa tejto myšlienky by vodič musel mať vlastné zariadenie, ktoré by umiestnil do špeciálneho držiaka. „Každý má aj tak smartfón,“ argumentujú zástancovia tejto stratégie znižovania nákladov. Takéto riešenie už možno nájsť v základných verziách Citroën e-C3 alebo Dacie Spring.
Premiéra nového vozidla by sa mohla uskutočniť v roku 2027. Po Volkswagene sa na trh dostanú aj základné modely Škoda a Seat/Cupra. V pláne je aj model známy ako ID.2, ktorý predznamenáva prototyp ID.2 All.
Bude o niečo drahší – len s cenovkou okolo 25 000 eur. Očakáva sa, že nové modely budú postavené za 36 mesiacov, zatiaľ čo predtým podobné projekty trvali približne 50 mesiacov. To je v súčasnosti takmer rovnaký čas, aký potrebujú konkurenčné čínske značky.
Nič to však nemení na tom, že uvedenie na trh plánované na začiatok budúceho roka sa posunie až na druhý štvrťrok 2026.
Spoločnosť v kríze, nové modely môžu pomôcť
Koncern so sídlom vo Wolfsburgu potrebuje nové, cenovo dostupné elektromobily. Volkswagen je v kríze, koncern možno bude chcieť zatvoriť dve továrne. Okrem úsporných opatrení majú cenovo dostupné modely pomôcť získať späť podiel na trhu a vrátiť spoločnosť na cestu k úspechu.
Cituje tiež šéfa značky Volkswagen Thomasa Schafera. Ten hovorí, že plány zahŕňajú „8 nových elektrických modelov do roku 2027, ako napríklad malý automobil ID.2 a ďalšie špeciálne modely podobné konceptu ID.3 Fire & Ice“.
„Autá budú vyzerať skvele a budú mať všetko, čo je potrebné na stimuláciu trhu. Aby sme to však dosiahli v mimoriadne zložitom trhovom prostredí, musíme naše vozidlá vyrábať so ziskom a dostať ich na cesty za prijateľné ceny,“
– Schafer pre časopis Auto Motor und Sport.
„Spolu so svojím tímom chcem priviesť Volkswagen späť na vrchol: so širokým, technologicky špičkovým portfóliom, ktoré udáva tempo na trhu sériových vozidiel a inšpiruje ľudí,“
– dodáva.
Podarí sa to? Dúfajme, že uvedenie na trh prebehne bez ďalších zdržaní….
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Čo je to systém štart-stop a ako funguje?
Bude stačiť bežná batéria, ak vypneme systém štart-stop?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.