18.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoMotoTV).
Ak Európska únia od roku 2035 nezruší zákaz predaja nových spaľovacích automobilov, stane sa výrazne závislou od Číny. Takýto argument uviedol šéf BMW Oliver Zipse. Podľa neho tieto nariadenia ohrozujú len európsky automobilový priemysel.
„Tento plán už nie je reálny“
Oliver Zipse na prebiehajúcom parížskom autosalóne varoval pred dôsledkami zachovania zákazu. „Európa musí zrušiť svoj plán zakázať predaj nových automobilov, ktoré od roku 2035 vypúšťajú emisie z fosílnych palív, aby sa znížila závislosť od čínskeho dodávateľského reťazca batérií, uviedol generálny riaditeľ BMW“, ktorého citovala agentúra Bloomberg.
Podľa kormidelníka BMW „tento plán už nie je reálny“, pretože predaj elektromobilov na hlavných európskych trhoch sa prepadá. Zdôraznil tiež, že väčšina dotačných programov na elektromobily už skončila a nemôžeme ich neustále obnovovať (zaujímavé je, že spoločnosti ako Tesla a Volvo tvrdia, že elektromobily nepotrebujú žiadne dotácie). Preto je podľa neho potrebná úprava stratégie dekarbonizácie dopravy.
Prečo môže šéf BMW uspieť v tejto oblasti?
Generálny riaditeľ bavorskej značky dúfa, že faktor Číny sa dostane do povedomia zákonodarcov EÚ. Koniec koncov, clá na elektromobily vyrobené v Číne boli nedávno odhlasované. Strach zo závislosti od tamojšieho trhu nabral v Európe na sile. Je preto možné, že odporcovia zrušenia spaľovacích áut budú mať väčší vplyv. Medzi najznámejších politikov, ktorí vyzývajú na revíziu klimatických plánov, patrí talianska premiérka Giorgia Meloniová. Súčasnú stratégiu nazýva „sebazničujúcou“. Aj Francúzi začínajú prejavovať otvorenosť v tejto otázke.
Zipse varuje, že zachovanie zákazu EÚ povedie k „masívnemu poklesu“ európskeho automobilového priemyslu. Veď práve spaľovacie motory vytvorili na starom kontinente silné koncerny, najmä nemecké. Sú to však aj obrovské a dôležité európske dodávateľské reťazce. Mnohé kľúčové komponenty pre zložité konštrukcie sú často dielom malých alebo stredných podnikov. Zavedenie zákazu bude znamenať zatvorenie mnohých z nich, ako aj hromadné prepúšťanie vo veľkých spoločnostiach.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Francúzi sťahujú naftu z čerpacích staníc.
Čínski výrobcovia montujú autá v ruských továrňach, ktoré kedysi patrili západným značkám
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.