19.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@auto_world).
Spoločnosť GAC, jeden z najväčších výrobcov automobilov v Strednom kráľovstve, sa chystá dobyť Európu. Tvárou v tvár sankčným clám na čínske elektromobily konglomerát zvažuje tzv. miestnu výrobu.
Čínsky konglomerát GAC, ktorý je jedným z najväčších výrobcov automobilov v Strednom kráľovstve, sa pripravuje na vstup na európsky trh so zameraním na výrobu elektrických vozidiel. Ako informovala agentúra Reuters, spoločnosť skúma možnosti výroby na našom svetadiely.
Spoločnosť GAC plánuje továreň v Európe
Výrobca vedie predbežné rokovania o možnej výstavbe novej továrne v Európe alebo o prevzatí existujúcej továrne. To by mohlo pomôcť obísť colné prekážky, uvádza agentúra Reuters.
Generálny riaditeľ medzinárodnej divízie spoločnosti GAC Wei Heigang zdôrazňuje, že konglomerát intenzívne analyzuje rôzne možnosti a že by sa malo nájsť vhodné riešenie v dlhodobom horizonte. V súčasnosti tento čínsky výrobca ešte nepredáva elektrické vozidlá v Európe, ale čoskoro to chce zmeniť.
Na parížskom autosalóne Číňania predstavili SUV vyrobené špeciálne pre Európu.
Veľké ambície spoločnosti GAC
GAC je Guangzhou Automobile Group, čínsky štátny automobilový gigant založený v roku 1997. Spoločnosť si stanovila ambiciózny cieľ predať do roku 2030 500 000 vozidiel na zahraničných trhoch.
Jej portfólio zahŕňa širokú škálu modelov so spaľovacími aj elektrickými motormi. Na domácom trhu zahŕňa ponuku vozidiel SUV, sedanov a MPV. Medzi nimi dominujú spaľovacie verzie, čo dokazuje, že tradičné pohony stále zohrávajú v ponuke skupiny dôležitú úlohu. ‚
Najzaujímavejším elektrickým modelom spoločnosti je Aion V. Je to elektrické SUV s dojazdom 520 km. Jeho debut v Európe je naplánovaný na polovicu roka 2025. Očakáva sa, že jeho cena bude nižšia ako 40 000 EUR (TU uvidíte porovnanie dojazdu: Tesla s obrovským dojazdom verzus nové elektromobily).
Po uvedení modelu Aion V plánuje spoločnosť GAC uviesť na starý kontinent ďalšie vozidlo. Pôjde o malý elektrický hatchback, ktorý sem dorazí koncom roka 2025, uvádza agentúra Reuters.
GAC, ďalšia čínska spoločnosť v Európe
GAC nie je jedinou čínskou spoločnosťou, ktorá chce vstúpiť na európsky automobilový trh. V posledných rokoch sa na starom kontinente objavuje čoraz viac ázijských značiek. V súčasnosti sú to napr: MG, BYD, DR Automobiles, Lynk & Co, GWM (Great Wall Motors), XPeng, Zeekr, Nio, Maxus, Omoda, EMC, Sportequipe, DFSK, Aiways, BAIC Beijing, Leapmotor, Hongqi, Geely, JAC a Forthing.
Podľa analytikov spoločnosti JATO Dynamics čínske získavajú čínske značky automobilov na starom kontinente na popularite. Navyše niektoré z nich už ponúkajú dobre predávané elektrické modely.
Z rebríčka predaja za prvý štvrťrok 2024, ktorý zahŕňa údaje z 28 európskych krajín, vyplýva, že lídrom medzi týmito výrobcami je spoločnosť MG, ktorú vlastní štátny konglomerát SAIC. Táto britsko-čínska značka dominuje na trhu a predáva viac ako 58 000 automobilov, čo predstavuje až 70 % celkového predaja čínskych značiek v Európe.
Stojí za zmienku, že výrobcovia z kráľovstva stredu sa čoraz viac zameriavajú na rozvoj elektromobility. Príkladom tohto trendu sú značky Nio a Zeekr, ktorých ponuka v Európe je založená výlučne na elektrických vozidlách.
Elektrické vozidlá SUV a sedany získavajú na popularite a inovatívne riešenia, ako napríklad vymeniteľné batérie, priťahujú čoraz viac európskych zákazníkov. Podobnou cestou sa uberá aj spoločnosť XPeng, ktorá sa usilovne snaží presadiť na starom kontinente.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nový vynález japonských vedcov. „Amoniakový motor je koniec elektromobilov“.
Parížsky autosalón 2024: Súboj medzi Francúzskom, Nemeckom a Čínou
Číňania predsa len nehrajú fér? Obrovské dotácie najmä pre jedného výrobcu automobilov
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.