19.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CarManufacturing).
Problémy s dopytom po elektromobiloch sú zdrojom úsporných opatrení v skupine Volkswagen. Skupina si už niekoľko mesiacov uťahuje opasky a znižuje výdavky. Bude medzi dvoma továrňami plánovanými na zatvorenie aj belgický závod Audi?
Audi stráca nádej na šťastný koniec v Bruseli
Nie je žiadnym tajomstvom, že zamestnanci bruselského závodu Audi už niekoľko mesiacov žijú s vyhliadkou na stratu zamestnania. Začiatkom septembra nemecký prémiový výrobca, ktorý zápasí s výrobnou krízou spôsobenou nízkym dopytom po elektrickom SUV Q8 e-tron, oznámil, že v závode sa už nebude vyrábať. Zamestnanci tak prišli o nádej, že sa naplní zámer reštrukturalizácie oznámený v júli.
Továrňou sa prehnala vlna protestov. Vzťahy s vedením sa výrazne zhoršili po tom, ako robotníci skonfiškovali kľúče od vozidiel vyrábaných v závode. Audi sa spolu s vedením VW Group už niekoľko týždňov snaží získať nového investora, ktorý by udržal zamestnanosť pre 3 000 ľudí. Ako informovala tlačová agentúra Bloomberg – bez úspechu.
Bude bruselský závod číslom jedna na likvidáciu?
Podľa správ z tlače na mimoriadnom zasadnutí zamestnaneckej rady výrobný riaditeľ Gerd Walker prezradil, že doteraz sa prihlásilo 26 potenciálnych investorov. Žiadny z nich však nepredložil životaschopnú a udržateľnú koncepciu prevádzky závodu.
Nie je tajomstvom, že medzi potenciálnymi kupcami sú čínske automobilky, pre ktoré je takáto kúpa výhodná. Nová colná politika EÚ im ponúka perspektívu výrazného zvýšenia cien a továreň v Európe odďaľuje perspektívu sankčných ciel. Žiaľ, napriek tomu, že jeden z potenciálnych investorov dvakrát zmenil koncepciu ponuky, rokovania neboli úspešné.
Ako sme informovali, Audi sa teraz sústredí na vypracovanie sociálneho plánu pre svojich 3 000 zamestnancov. Tí sa netajili sklamaním z toho, aký efekt bude mať záväzok značky elektrifikovať svoj modelový rad. Po protestoch proti zatvoreniu a predaju továrne sa niektorí z nich vrátili do práce. Nie je vylúčené, že v tejto situácii by sa bruselský závod Audi mohol stať prvou továrňou koncernu VW v Európe, ktorá bude zatvorená. Koncern potrebuje ušetriť peniaze.
Politici EÚ doteraz nedokázali predložiť akčný plán pre prípad, že by sa nepodarilo splniť európske ciele v oblasti ekologickej výroby. Okrem toho sú vysoké výrobné náklady tohto typu vozidiel povestným klincom do rakvy tohto odvetvia. Najmä preto, že má silnú konkurenciu v podobe čínskych výrobcov.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Francúzi sťahujú naftu z čerpacích staníc. Naftu už nie je možné natankovať v (takmer) celom Paríži
Čínski výrobcovia montujú autá v ruských továrňach, ktoré kedysi patrili západným značkám
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.