Pravidlá, Tipy, Zaujímavosti,

Jedna nová pneumatika: smie sa namontovať na vozidlo? Aké sú odporúčania výrobcov?

20.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@1AAuto). Jedna pneumatika je vhodná na výmenu a ostatné sú v dobrom stave – čo potom? Hoci výrobcovia odporúčajú používať nové pneumatiky v pároch, existuje...

20.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@1AAuto).

Jedna pneumatika je vhodná na výmenu a ostatné sú v dobrom stave – čo potom? Hoci výrobcovia odporúčajú používať nové pneumatiky v pároch, existuje situácia, keď je prijateľné namontovať len jednu novú pneumatiku.

Jedna nová pneumatika: smie sa namontovať na vozidlo? Aké sú odporúčania výrobcov?
Foto: youtube.com/@1AAuto

Na dosiahnutie optimálnej ovládateľnosti, priľnavosti a pohodlia výrobcovia odporúčajú vymeniť všetky štyri pneumatiky. Samozrejme, je prípustné namontovať nové pneumatiky aj v pároch na jednu nápravu. V prípade jednej novej pneumatiky si však treba uvedomiť, že bude mať inú hĺbku dezénu ako ostatné. To znamená, že bude mať iné vlastnosti pri zrýchľovaní, brzdení a zatáčaní ako ostatné.

Najlepšie sa to dá demonštrovať na obutí. Koniec koncov, obuv sa nevymieňa jednotlivo, ale v pároch. Snaha behať v jednej úplne novej a druhej opotrebovanej obuvi môže byť nielen nepohodlná, ale môže viesť aj k zraneniu.

Jedna nová pneumatika: môžete, ale…

To isté platí aj pre pneumatiky. Výrazný rozdiel v opotrebovaní jednej pneumatiky a ostatných pneumatík môže mať nepriaznivý vplyv na celkový výkon a stabilitu vozidla. Okrem toho môžu mať elektronické a mechanické systémy vozidla, ako napríklad prevodovka, diferenciály alebo systém kontroly stability, problémy so správnou interpretáciou údajov.

Napriek tomu existuje situácia, keď je možné vymeniť jednu pneumatiku. Podmienkou je, aby rozdiel medzi ňou a pneumatikou namontovanou na vozidle nepresiahol 2-2,5 mm. Výrobcovia pneumatík však odporúčajú kombinovať novú pneumatiku s ostatnými rôznymi spôsobmi v závislosti od typu jazdy.

Jedna nová pneumatika: vozidlá s pohonom predných alebo zadných kolies

Pri výmene jednej pneumatiky sa kombinuje s pneumatikou s najvyšším dezénom. Vtedy sa odporúča, aby boli obe pneumatiky namontované na zadnej náprave. Podobne pri výmene dvoch pneumatík za nové sa odporúča namontovať ich na zadnú nápravu.

Dôvod? Zabráni vzniku pretáčavosti, ktorá sa jednoducho ovláda ťažšie ako nedotáčavosť.

Pri výmene jednej pneumatiky sa kombinuje s pneumatikou s najvyšším dezénom, ale je tu podmienka.
Foto: shutterstock.com/Mr.Anuwat Rumrod

Vozidlá 4×4

Pri vozidlách s trvalým pohonom oboch náprav výrobcovia odporúčajú vymeniť všetky pneumatiky súčasne. Dôvodom je, že aj malé rozdiely v priemeroch pneumatík na jednej náprave alebo medzi nimi môžu viesť k poruche hnacieho ústrojenstva.

Pri vozidlách s pohonom 4×4 môžeme meniť pneumatiky po pároch.

Jedna nová pneumatika: odporúčania výrobcu

Pamätaj, že aj keď sa výška dezénu novej pneumatiky nemusí výrazne líšiť od tej na tvojom aute, vždy sa riaď odporúčaniami výrobcu.

To znamená, že príslušné informácie musíte nájsť buď v príručke k vozidlu, alebo ich musíte získať v autorizovanom servise. Len tak sa dá predísť možným poruchám, napríklad predčasnému opotrebovaniu ložiska kolesa.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Jazdite, kým sa neopotrebujú. Nové usmernenia EÚ o pneumatikách automobilov

Máte dve nové pneumatiky? Odborníci odporúčajú zadné, nie predné

Pneumatiky budeme kupovať menej často, ale nemusíme nevyhnutne ušetriť peniaze


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Koniec automobilovej legendy: Stellantis zatvoril továreň po 120 rokoch!

2.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CBSDetroit). Automobilový priemysel prišiel o jednu zo svojich ikon. Po 120 rokoch skončila výroba áut v britskom Lutone, kde kedysi…

Honda šokuje svet: Tri autá zavesené na žeriave vo výške 30 metrov!

2.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Honda). Honda sa rozhodla zaujať netradičnou reklamnou kampaňou, ktorou demonštruje odolnosť svojho nového modelu Passport 2026. V strede kalifornskej púšte…

Škandál v Taliansku: Tesla opäť pod útokom.

2.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@10TampaBay). Ranné ticho v rímskej štvrti Torre Angela narušil mohutný požiar, ktorý zničil showroom značky Tesla. V plameňoch nenávratne zmizlo…

Nissan odhalil prvé detaily o novej generácii modelu X-Trail

1.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoTrader). Nissan odhalil prvé detaily o novej generácii modelu X-Trail, ktorý má prísť na trh v roku 2027. S moderným…

Elektromobily žerú pneumatiky ako nikdy predtým – Tesla na čele!

1.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Engineer studio). Elektromobily bývajú prezentované ako ekologická alternatíva s minimálnymi nákladmi na prevádzku. Pravda je však niekde inde. Nové štatistiky…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov