Novinky, Správy, Zaujímavosti,

Nová Corvette ZR1 láme ďalšie rekordy. Je to najlacnejší hypercar na trhu

20.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheTopher). Nová Corvette ZR1 je auto, ktoré ohromilo už v deň svojho uvedenia na trh. Je to najrýchlejšie americké sériové vozidlo v histórii a najrýchlejšie,...

20.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheTopher).

Nová Corvette ZR1 je auto, ktoré ohromilo už v deň svojho uvedenia na trh. Je to najrýchlejšie americké sériové vozidlo v histórii a najrýchlejšie, aké kedy spoločnosť GM vyrobila. Má výkon vyhradený len pre najdrahšie hyperautá na trhu a jeho cenovka vôbec nedosahuje kozmických súm. Teraz ZR1 prekonal ďalší rekord – zrýchlil na 372 km/h.

Nová Corvette ZR1 je auto, ktoré ohromilo už v deň svojho uvedenia na trh. Je to najrýchlejšie americké sériové vozidlo v histórii a najrýchlejšie
Foto: youtube.com/@TheTopher

Nová Corvette ZR1 je kozmicky rýchla

To, že je nová Corvette ZR1 rýchla, sme vedeli už po prezentácii. Poháňa ju dvakrát preplňovaný 5,5-litrový motor V8 s plochým kľukovým hriadeľom. Americký hypercar dosahuje výkon 1 064 koní a jeho maximálna rýchlosť sa odhaduje na 344 km/h. Alebo skôr mal – pretože túto rýchlosť práve prekonal pri oficiálnom pokuse o rekord.

Počas testovania na vysokorýchlostnej oválnej trati v nemeckom testovacom centre ATP Automotive Testing Chevrolet výrazne prekonal deklarovanú maximálnu rýchlosť. Zaujímavosťou je, že za volantom sedel sám generálny riaditeľ GM Mark Reuss. Počas testu ho na sedadle spolujazdca sprevádzal inžinier spoločnosti.

Chevrolet ZR1 dosiahol maximálnu rýchlosť 372 km/h na šiestom prevodovom stupni, keď dosiahol červenú hranicu. Spoločnosť GM tak stanovila nový rekord maximálnej rýchlosti pre sériové vozidlo vyrobené v USA. A tiež pre všetky automobily do 920 000€. A nebol to ojedinelý výkon. Podľa Chevroletu sa piatim inžinierom podarilo počas rovnakých testov dosiahnuť rýchlosť 370 km/h alebo viac.

Chris Barber, hlavný vývojový inžinier modelu Corvette ZR1: – Zdá sa, že auto je stabilné. Takže rýchlosť nie je až taká pôsobivá. Len máte pocit, že na diaľnici idete dosť rýchlo. Je to šialené, ale práve také dobré to auto bolo.

Na predmetnom vozidle Chevrolet Corvette ZR1 nebolo použité žiadne špeciálne vybavenie. Mal štandardný podvozok a aerodynamický balík vybavený bežným spojlerom
Foto: youtube.com/@TheTopher

Vozidlo nebolo nijako upravené

Na predmetnom vozidle Chevrolet Corvette ZR1 nebolo použité žiadne špeciálne vybavenie. Mal štandardný podvozok a aerodynamický balík vybavený bežným spojlerom. Štandardnou výbavou boli hliníkové disky alebo pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S. Chevrolet použil režim Top Speed, ktorý prispôsobuje systém riadenia podvozku jazde pri najvyššej rýchlosti.

Chris Barber: – Najintenzívnejšia časť bola stúpanie do kopca. Ten pocit sa nepodobá ničomu, čo som kedy zažil. Jednoducho vás to tvrdo zrazí k zemi. Ani trate NASCAR sa nepribližujú 50-stupňovému sklonu. Takmer nikto nemá možnosť zažiť niečo také.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nová Corvette ZR1 je hypercar pre chudobných. Má vyšší výkon ako Bugatti Veyron

Tento Rolls-Royce Cullinan je absolútne jedinečný. Nič podobné ste ešte nevideli

Horúce počasie za oknom? Bez tejto veci nemôžete nastúpiť do auta


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov