Správy, Zaujímavosti,

Peugeot 908 RC: pretekárska vlajková loď s dieselovým motorom V12 s výkonom 700 k

20.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@gusano300). Podvozok a motor, ktoré zostali len konceptom, sa nakoniec objavili na vozidle Peugeot, ktoré sa zúčastnilo pretekov 24 hodín Le Mans 2007 Je začiatok...

20.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@gusano300).

Podvozok a motor, ktoré zostali len konceptom, sa nakoniec objavili na vozidle Peugeot, ktoré sa zúčastnilo pretekov 24 hodín Le Mans 2007 Je začiatok roka 2000 a výrobcovia automobilov považujú naftový motor za súčasnosť a budúcnosť.

Podvozok a motor, ktoré zostali len konceptom, sa nakoniec objavili na vozidle Peugeot, ktoré sa zúčastnilo pretekov 24 hodín Le Mans 2007
Foto: youtube.com/@gusano300

V tom čase značky sústreďovali svoje úsilie na výrobu motorov, ktoré boli nielen stále účinnejšie, ale aj stále výkonnejšie.

V tomto poslednom bode vynikali Audi a Peugeot, ktoré súťažili nielen v oblasti výskumu a vývoja, ale aj na trati počas rôznych ročníkov pretekov 24 hodín Le Mans. Pokiaľ ide o Peugeot, bolo len otázkou času, kedy sa zo zvláštneho konceptu stane najvýkonnejší sériový dieselový model, aký kedy francúzska značka vyrobila.

V12, ktorý chce pretekať

Model 908 RC, predstavený na parížskom autosalóne v roku 2006, je skutočným monštrom. Keď ho uvidíte na fotografiách, neuveríte, pretože je to mega vlajková loď s elegantným, uhladeným vzhľadom, ktorý je na svoju dobu takmer futuristický.

Pod týmto vzhľadom sa však skrýva 5,5-litrový motor V12 s výkonom 700 k a krútiacim momentom 1 200 Nm. Skrátka súťažný motor, uložený priečne a v strednej zadnej polohe, s radom inovácií pre maximálny výkon. Patria k nim dva filtre pevných častíc, jeden pre každé výfukové potrubie. Táto pohonná jednotka, spojená so šesťstupňovou automatickou prevodovkou, bola spolu s podvozkom namontovaná do vozidla Peugeot, ktoré pretekalo v Le Mans v roku 2007.

Karoséria z uhlíkových vlákien a interiér limuzíny

Okrem motora je identifikačná karta tohto Peugeotu naozaj zaujímavá. Predné kolesá majú veľkosť 20 palcov (pneumatiky 255/35), zatiaľ čo zadné kolesá majú veľkosť 21 palcov (pneumatiky 285/30). Karoséria je zmesou karbónu a polymerizovaného hliníka a brzdový systém tvoria karbón-keramické kotúče.

Jedným z najpozoruhodnejších prvkov je nepochybne obrovské čelné sklo, ktoré siaha až po stredový stĺpik. Nechýba ani veľká stredová obrazovka ako v modernejších modeloch. Bohužiaľ, tento model 908 RC (na rozdiel od Audi Q7 V12 TDI, jedného zo „superdieselov“ tých rokov) sa nikdy nestal skutočnosťou, ale jeho inovácie sa dostali do pretekárskeho programu značky Peugeot.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Peugeot prináša na parížsky autosalón celý rad elektromobilov

Peugeot E-3008 a E-5008 s novou batériou. Až 700 km na jedno nabitie

Tu je nový francúzsky kráľ SUV segmentu C. Výkon viac ako 200 koní a dlhý zoznam výhod.


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov