20.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@gusano300).
Podvozok a motor, ktoré zostali len konceptom, sa nakoniec objavili na vozidle Peugeot, ktoré sa zúčastnilo pretekov 24 hodín Le Mans 2007 Je začiatok roka 2000 a výrobcovia automobilov považujú naftový motor za súčasnosť a budúcnosť.
V tom čase značky sústreďovali svoje úsilie na výrobu motorov, ktoré boli nielen stále účinnejšie, ale aj stále výkonnejšie.
V tomto poslednom bode vynikali Audi a Peugeot, ktoré súťažili nielen v oblasti výskumu a vývoja, ale aj na trati počas rôznych ročníkov pretekov 24 hodín Le Mans. Pokiaľ ide o Peugeot, bolo len otázkou času, kedy sa zo zvláštneho konceptu stane najvýkonnejší sériový dieselový model, aký kedy francúzska značka vyrobila.
V12, ktorý chce pretekať
Model 908 RC, predstavený na parížskom autosalóne v roku 2006, je skutočným monštrom. Keď ho uvidíte na fotografiách, neuveríte, pretože je to mega vlajková loď s elegantným, uhladeným vzhľadom, ktorý je na svoju dobu takmer futuristický.
Pod týmto vzhľadom sa však skrýva 5,5-litrový motor V12 s výkonom 700 k a krútiacim momentom 1 200 Nm. Skrátka súťažný motor, uložený priečne a v strednej zadnej polohe, s radom inovácií pre maximálny výkon. Patria k nim dva filtre pevných častíc, jeden pre každé výfukové potrubie. Táto pohonná jednotka, spojená so šesťstupňovou automatickou prevodovkou, bola spolu s podvozkom namontovaná do vozidla Peugeot, ktoré pretekalo v Le Mans v roku 2007.
Karoséria z uhlíkových vlákien a interiér limuzíny
Okrem motora je identifikačná karta tohto Peugeotu naozaj zaujímavá. Predné kolesá majú veľkosť 20 palcov (pneumatiky 255/35), zatiaľ čo zadné kolesá majú veľkosť 21 palcov (pneumatiky 285/30). Karoséria je zmesou karbónu a polymerizovaného hliníka a brzdový systém tvoria karbón-keramické kotúče.
Jedným z najpozoruhodnejších prvkov je nepochybne obrovské čelné sklo, ktoré siaha až po stredový stĺpik. Nechýba ani veľká stredová obrazovka ako v modernejších modeloch. Bohužiaľ, tento model 908 RC (na rozdiel od Audi Q7 V12 TDI, jedného zo „superdieselov“ tých rokov) sa nikdy nestal skutočnosťou, ale jeho inovácie sa dostali do pretekárskeho programu značky Peugeot.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Peugeot prináša na parížsky autosalón celý rad elektromobilov
Peugeot E-3008 a E-5008 s novou batériou. Až 700 km na jedno nabitie
Tu je nový francúzsky kráľ SUV segmentu C. Výkon viac ako 200 koní a dlhý zoznam výhod.
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.