Novinky, Správy, Zaujímavosti,

4 veci, vďaka ktorým hypercar Ferrari F80 zrýchli z 0 na 100 za 2,15 sekundy

21.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Ferrari). Nový hypercar Ferrari F80 vyvoláva diskusie o novom dizajnovom jazyku a o tom, či bude vhodným nástupcom modelu LaFerrari z roku 2013. Čo je...

21.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Ferrari).

Nový hypercar Ferrari F80 vyvoláva diskusie o novom dizajnovom jazyku a o tom, či bude vhodným nástupcom modelu LaFerrari z roku 2013. Čo je však pravdepodobne dôležitejšie, je fakt, že najnovší výtvor značky z Maranella dokáže zrýchliť z 0 na 62 míľ za hodinu len za 2,15 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 217 míľ za hodinu (350 km/h).

Nový hypercar Ferrari F80 vyvoláva diskusie o novom dizajnovom jazyku a o tom, či bude vhodným nástupcom modelu LaFerrari z roku 2013
Foto: youtube.com/@Ferrari

Pod kapotou – a pod podvozkom – sa toho deje naozaj veľa. Prejdime si štyri najvýraznejšie charakteristiky, ktoré z tohto vozidla robia najvýkonnejšie cestné vozidlo, aké kedy Ferrari vyrobilo.

1) Motor

Prirodzene, začneme hnacím ústrojenstvom. Máte tu 3-litrový hybridný motor V6 s dvoma turbodúchadlami, ktorý vyvinie 900 koní. Vychádza z toho v modeli 296 GTB z roku 2021 – má však o 237 koní viac, pričom váži rovnako. Je to vďaka „novému prístupu k štatistickému riadeniu klepania, ktorý umožňuje motoru pracovať ešte bližšie k hranici klepania, čo umožňuje používať vyššie tlaky v spaľovacej komore ako doteraz“.

  • Tento mlyn je poháňaný piatimi elektromotormi:
  • Jeden elektromotor vzadu poháňa zadné kolesá.
  • Dva elektromotory vpredu poháňajúce predné kolesá.
  • Dva elektromotory na roztočenie dvoch turbodúchadiel bez oneskorenia.

Celkovo z tohto zverského systému pohonu všetkých kolies získate výkon 1 200 koní, krútiaci moment 627 Nm a hranicu otáčok 9 200 min-1.

2) Zníženie hmotnosti

  • Ako sa dalo očakávať, na znížení hmotnosti vozidla od prednej časti až po zadnú časť sa podieľalo množstvo inžinierov:
  • Podvozok a karoséria sú z veľkej časti vyrobené z uhlíkových vlákien v kombinácii s hliníkovými komponentmi.
  • Prvky aktívnych vnútorných tlmičov zavesenia a horných vahadiel sú vyrobené 3D tlačou, čo znižuje neodpruženú hmotnosť.
  • Monokokový kryt z uhlíkových vlákien pre batériu.

Optimalizované pásy kľukového hriadeľa, protizávažia a hliníkové piesty na zníženie hmotnosti pohonnej jednotky.

Vďaka týmto a ďalším konštrukčným rozhodnutiam je suchá hmotnosť modelu F80 pôsobivo nízka 1 525 kg.

3) Aerodynamika

F80 má niekoľko aerodynamických prvkov inšpirovaných modelom F1, ktoré v tandeme vytvárajú závratnú prítlačnú silu 1 000 kg pri rýchlosti 250 km/h. Všimnite si aktívne aktívne zadné krídlo, ktoré mení svoju polohu a uhol s cieľom zvýšiť prítlak a znížiť odpor vzduchu.

Konštrukcia vozidla sa vyznačuje plochým podvozkom a zadným difúzorom, ktorý dokáže spracovať obrovský prúd vzduchu pod vozidlom. Smerom k prednej časti sa nachádza predné trojplošné krídlo a veľký S-kanál s adaptívnymi klapkami zabudovanými do prednej kapoty z uhlíkových vlákien, ktoré pomáhajú pri práci. Okrem toho dokáže aktívne odpruženie znížiť vozidlo bližšie k zemi, aby sa zvýšil prítlak.

4) Optimalizácia zvýšenia

Pre vodičov, ktorí majú radi dni na okruhu, je tu posledná lahôdka. Funkcia Boost Optimization v modeli F80 zaznamenáva údaje o zákrutách a rovinkách okruhu, keď absolvujete prieskumné kolo; v ďalších kolách dodáva dodatočný výkon v úsekoch, kde ho najviac potrebujete.

V režime Performance vozidlo „udržiava neustále dostupný výkon tak dlho, ako je to len možné“. V režime Qualify vygeneruje toľko výkonu, koľko dokáže, za cenu poklesu vysokonapäťového nabitia batérie.

Tvárou v tvár svojmu nepriateľovi

Ako si teda najnovšie Ferrari vedie v porovnaní s konkurenciou? McLaren W1 s motorom V8 je jedným z jeho väčšinou vyrovnaných súperov s podobnými hodnotami výkonu a maximálnej rýchlosti. Porovnanie ich ďalších špecifikácií však odhaľuje pomerne zaujímavú rivalitu.

Ak porovnáme pomer výkonu a hmotnosti, W1 jednoznačne prekoná F80, pretože dosahuje 911 koní na tonu, zatiaľ čo F80 má len 787 koní na tonu. To nie je preklep: Hypercar McLaren je smiešne ľahký, váži len 1 399 kg.

Vďaka tomu by mal byť W1 rýchlejší pri rozjazde, však? Prekvapivo, F80 dosiahne rýchlosť 0-100 kmh za hodinu za 2,15 sekundy rýchlejšie ako W1 za 2,7 sekundy – a to môžete pripísať systému pohonu všetkých kolies v prvom prípade.

Ak sa pozriete na rýchlosť 0-200 kmh/h, obe vozidlá sú na tom takmer rovnako. F80 vedie s náskokom 5,75 sekundy v porovnaní s 5,8 sekundy W1. Ako uvádza Carwow, vyšší pomer výkonu a hmotnosti pravdepodobne zmenšil tento rozdiel.

Ak vás táto tesná konkurencia znepokojuje, ktorý z nich si vybrať, netrápte sa. Vyrobia len 799 kusov modelu F80, ktorý bude stáť 3,9 milióna dolárov. Podobne ako 399 kusov modelu W1, aj tieto sa už vypredali.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Oficiálna premiéra nového Ferrari F80. Taliansky hypercar využíva hybridný motor V6 s výkonom 1 200 koní

Zabavený majetok v hodnote 75 miliónov eur

Tu je najstaršie Ferrari, ktoré nesedí pod dekou v garáži. Toto majstrovské dielo má dokonalého majiteľa


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov