Správy, Zaujímavosti,

Kto predal najviac áut v Európe v septembri 2024

24.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@WorldMilitaryPowerr). Spojené kráľovstvo a Španielsko zmiernili straty EÚ prostredníctvom výrazného diskontovania. Elektromobily sú stále zlé, ale Tesla sa drží Trh s automobilmi v Európe sa...

24.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@WorldMilitaryPowerr).

Spojené kráľovstvo a Španielsko zmiernili straty EÚ prostredníctvom výrazného diskontovania. Elektromobily sú stále zlé, ale Tesla sa drží

Spojené kráľovstvo a Španielsko zmiernili straty EÚ prostredníctvom výrazného diskontovania. Elektromobily sú stále zlé, ale Tesla sa drží
Foto: youtube.com/@WorldMilitaryPowerr

Trh s automobilmi v Európe sa v septembri mierne zotavil, ale stále sa mu nedarí. Počet registrácií v západnej Európe (EÚ+EFTA+Veľká Británia) dosiahol 1 118 083, čo je o 4,2 % menej ako v septembri 2023 a o 13 % menej ako pred krízou (2019).

Napriek negatívnemu údaju možno hovoriť o „oživení“, pretože v lete to bolo ešte horšie (-16,5 % v auguste) a prvý polrok 2024 sa skončil miernym rastom (+4,4 %). Teraz čísla od januára do septembra hovoria o 9 779 605 registráciách, čo je síce nárast o 1 % oproti rovnakému obdobiu roku 2023, ale pokles o dobrých 20,5 % oproti situácii pred krízou (január – september 2019) a s neistými vyhliadkami.

ANFIA predpokladá, že rok 2024 sa uzavrie na úrovni približne 12 700 000 registrácií s medziročným poklesom do 1,5 %.

Ťahúňmi západnej Európy boli v septembri Spojené kráľovstvo (+1 %) a Španielsko (+6,3 %), kde zľavové politiky podnietili nákupy viac ako v iných krajinách.
Foto: youtube.com/@AutointerPress

Podiely na trhu podľa paliva

Ťahúňmi západnej Európy boli v septembri Spojené kráľovstvo (+1 %) a Španielsko (+6,3 %), kde zľavové politiky podnietili nákupy viac ako v iných krajinách. Najvýznamnejší trh, Nemecko, v septembri klesol o 7 %, Francúzsko (-11,1 %) a Taliansko (-10,7 %).

Na všetkých národných trhoch regiónu zostali hlavnými kupujúcimi firmy a zatiaľ čo elektromobilov sa predalo málo (objemy od začiatku roka klesli o 5,8 % a celkový podiel na trhu sa znížil na 13,1 % zo 14 % v minulom roku), registrácie plug-in hybridných vozidiel v septembri tiež klesli o pozoruhodných 22,3 %.

Predaj benzínových automobilov v tom istom mesiaci klesol o 17,9 %, pričom všetky štyri kľúčové trhy zaznamenali dvojciferný pokles: Francúzsko (-31,9 %), Taliansko (-23,3 %), Nemecko (-15,2 %) a Španielsko (-10,7 %). Benzínové autá teraz predstavujú 29,8 % trhu, čo je pokles z 34 % v rovnakom mesiaci minulého roka. Trh s dieselovými motormi sa tiež znížil o 23,5 %, pričom v septembri dosiahol podiel 10,4 %.

Kto išiel hore a kto dole

V septembri 2024 sa spoločnosti Tesla napriek poklesu dopytu po elektromobiloch podarilo zaregistrovať viac vozidiel ako v rovnakom mesiaci minulého roka (31 555 kusov, +31,2 %). Stellantisu sa naopak nedarilo, zaregistroval o 27,1 % menej áut a stratil podiel na trhu (z 19,2 % v septembri 2023 na 14,9 %). Výrazný dvojciferný pokles zaznamenali aj spoločnosti SAIC Motor, Nissan, Mazda a Jaguar Land Rover.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Podiel vozidiel SUV na európskom trhu v júli dosiahol nový rekord

Nemci nechcú elektromobily. Ďalší pokles predaja

Prehlbuje sa kolaps na trhu s elektromobilmi. Už dlho to nebolo také zlé


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Čínske auto namiesto Mercedesu alebo Porsche? Čína má plán. Toto je luxusná Denza

15.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Wheelsboy). V Európe sa oficiálne predstavila Denza, značka skupiny BYD Group zameraná na najnovšie technológie a konštrukciu prémiových automobilov. Prvými…

Zrelaxujte sa na chorvátskych plážach! PKP Intercity má ambiciózny plán!

15.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Locomotive74). Predstavte si, že sa pohodlne usadíte v nočnom vlaku a ráno sa prebúdzať pri pohľade na tyrkysové Jadranské more.…

Tajomstvá ojazdených áut: Lacné vozidlá a trik s kilometrami

15.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@chrisfix). Kupujete ojazdené auto? Dajte si pozor, čo ukazuje tachometer. Pretočené kilometre nie sú len drobným prehreškom, ale na Slovensku…

Čínske automobilky na vzostupe: Európa stále spí, Číňania dobývajú svet!

15.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Kým sa bruselské elity zaoberajú elektromobilmi a krátkozrakými reguláciami, čínske automobilky ticho, ale rýchlo preberajú globálne trhy. Či…

Chcete lacné čínske autá? EU má iný plán – regulácia namiesto voľného trhu!

15.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/SvitlanaRo). Navonok to vyzerá, že Európska únia bojuje za blaho spotrebiteľov a ochranu životného prostredia. Realita je však často oveľa…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov