25.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@electricviking).
Dosahuje napätie 1 700 V a vyžaduje špeciálnu batériu. Predstavila ho čínska spoločnosť Hongqi a znižuje aj spotrebu Rýchlosť nabíjania ovplyvňuje najmä napätie, ktoré môže dosiahnuť elektrická architektúra vozidla. Norma hovorí o 400 voltoch.
Niektoré autá, ako napríklad Hyundai-Kia alebo niektoré modely Audis a Porsche, dosahujú namiesto toho až 800 voltov. V tých najlepších prípadoch – ako napríklad Tesla Cybertruck – dosahuje maximálnu hodnotu 900 V, čo zodpovedá hodnote NIO.
Z Číny teraz prichádza niečo, čo má všetky predpoklady na to, aby sa považovalo za revolúciu. Architektúra ultravysokého napätia, ktorá vďaka experimentálnemu čipu z karbidu kremíka dosahuje 1 700 voltov. Čo sľubuje? Úplné dobitie autobatérie za päť minút.
Väčšia účinnosť a autonómiu
Čip oznámila čínska značka Hongqi a navrhlo ho oddelenie vývoja výkonovej elektroniky v rámci Všeobecného inštitútu pre výskum a vývoj. Spoločnosť nezverejnila veľa podrobností o vyvinutej technológii. Uviedla však, že tento nový čip by sa mohol používať na domáce aj automobilové aplikácie.
Hlavnými výhodami tohto systému sú vysoká účinnosť a nízke energetické straty. Už len vďaka tomu bude možné vyrábať elektromobily s väčším dojazdom práve preto, že budú mať menšie straty a nižšiu spotrebu.
Je potrebná „špeciálna“ batéria
Spoločnosť Hongqi uviedla, že na plné využitie potenciálu tohto nového 1 700-voltového čipu navrhla aj upravenú lítium-iónovú batériu s článkami s vysokou hustotou a krátkymi kanálmi, ktoré sú navzájom prepojené medeným a strieborným terminálom odolným voči vysokým teplotám.
Očakáva sa, že potrvá ešte niekoľko rokov, kým táto technológia nájde uplatnenie v automobiloch. Aj preto, že sa budú musieť prispôsobiť aj trakčné meniče, nabíjačka batérií a ďalšie komponenty pohonu elektromobilu.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Hyundai a Waymo oznámili partnerstvo pre autonómne riadenie
Leapmotor predstavuje na parížskom autosalóne dva nové modely
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.