27.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@XXA843).
Nastúpte do vlajkovej lode SUV C10 od čínskej spoločnosti Leapmotor s veľkou obrazovkou infotainmentu a bohatou výbavou.
Spoločnosť Leapmotor začína svoje dobrodružstvo v Spojenom kráľovstve s dvoma modelmi: T03 a C10. Čínska značka, ktorú z 21 % vlastní spoločnosť Stellantis, otvorila objednávky na svoje prvé vozidlá, pričom obe ponúkajú zaujímavé vlastnosti pre svoje kategórie.
Tu sa zameriame na model C10, elektrické SUV segmentu D so zameraním na komfort a technológie, s priestranným a celkovo dobre navrhnutým interiérom.
Leapmotor C10, prístrojová doska
Prístrojová doska modelu Leapmotor C10 má moderný dizajn, ktorý sa vyznačuje absenciou fyzických tlačidiel. Všetky funkcie sú riadené centrálnou 14,6-palcovou obrazovkou, ktorú lemuje 10,25-palcový digitálny prístrojový panel.
Volant má dva rotory, podobne ako vo vozidlách Tesla, a informačno-zábavný systém je tiež v štýle vozidiel Elona Muska. Chýba však integrácia s Apple CarPlay a Android Auto.
Operačný systém Leap OS 4.0 je pripojený cez sieť 4G a aktualizácie dostáva cez internet. Tieto aktualizácie sa týkajú nielen infotainmentu, ale aj asistenčných systémov vodiča a riadenia pohonu.
Leapmotor C10, povrchové úpravy a materiály
Použité materiály sú kvalitné, montáž je dôkladná a je tu dostatok úložného priestoru. V stredovom tuneli sa totiž nachádzajú celkom štyri držiaky na nápoje, ako aj priestor pod konzolou. Veľké vrecká sú aj vo výplniach dverí.
Tvar sedadiel zo syntetickej kože je klasický, pričom čalúnenie je pomerne veľkorysé. V najvyššej verzii sú k dispozícii aj funkcie vyhrievania a ventilácie, ako aj elektrické nastavovanie.
Leapmotor C10, priestor a batožinový priestor
Architektúra Leapmotor Cell-to-Chassis umožňuje integrovať batériu priamo do konštrukcie vozidla, čo zlepšuje priestor na palube (a zároveň zvyšuje torznú tuhosť karosérie). Aj z tohto dôvodu je vnútorný priestor modelu C10 veľmi veľký a dokonca aj ľudia sediaci vzadu sa cítia pohodlne, pretože tu nie je stredový tunel.
Batožinový priestor je o niečo menší a je pod priemerom segmentu. Minimálny objem je 435 litrov, ale sklopením zadných sedadiel sa dá zväčšiť na 1410 litrov. K dispozícii je však predná priehradka (frunk) s objemom 32 litrov na uloženie niekoľkých drobností alebo nabíjacieho kábla.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Leapmotor je čínské elektro. Cena: radšej si sadnite
Od iPhonov k elektrickému SUV – Foxtron Model C odhalený pre USA
Známy a obľúbený model značky Toyota by sa mohol vrátiť. Japonci majú plán
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.