Správy, Zaujímavosti,

Japonské odizolované auto z Číny „Ako sa dá vyrobiť tak lacno?“

28.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheElectricExplorer). Na seminári pre výrobcov automobilových súčiastok v Japonsku sa okrem iného predvádzal rozobratý čínsky BYD. Závery? Šokujúce! Je všeobecne známe, že čínske elektromobily sú...

28.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheElectricExplorer).

Na seminári pre výrobcov automobilových súčiastok v Japonsku sa okrem iného predvádzal rozobratý čínsky BYD. Závery? Šokujúce!

Na seminári pre výrobcov automobilových súčiastok v Japonsku sa okrem iného predvádzal rozobratý čínsky BYD. Závery? Šokujúce!
Foto: youtube.com/@TheElectricExplorer

Je všeobecne známe, že čínske elektromobily sú výrazne lacnejšie ako elektromobily vyrábané v iných častiach sveta. Ich výhoda sa v tomto smere pripisuje okrem iného nižším nákladom na pracovnú silu, energiu alebo komponenty potrebné na výrobu jedného automobilu.

Okrem toho mnohé čínske koncerny takmer nikdy nevyužívajú externých subdodávateľov, ale väčšinu komponentov vyrábajú vo vlastných spoločnostiach. Akoby to nestačilo, automobilové spoločnosti z ríše stredu majú často aj vlastné továrne na batérie.

Priemyselné workshopy

Ako uvádza japonský portál Nikkei, na cenu automobilov z Kráľovstva stredu nemajú vplyv len vyššie uvedené faktory. Dokázala to dielňa demontovaných elektromobilov pre japonských výrobcov automobilových súčiastok.

Zorganizovala ho spoločnosť Sanyo Trading a japonský úrad pre hospodárstvo, obchod a priemysel poskytol školenie na základe najnovších dostupných poznatkov. Na podujatí sa zúčastnilo približne 70 spoločností z krajiny čerešňového kvetu.

Jedným zo 16 vystavených modelov bol elektrický BYD Atto 3. Tento čínsky automobil s dĺžkou 446 cm, šírkou 188 cm a výškou 162 cm je kompaktný crossover. Je založený na architektúre e-Platform 3.0 a je vybavený batériou Blade LFP.

Vozidlo ponúka dojazd až 420 km (podľa WLTP), výkon 204 k a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,3 s. V Číne stojí od 16 000€.

Hoci sa popri BYD Atto 3 predstavili okrem iných aj Nio ET5 a Tesla Model Y, bol to práve tento automobil z Číny, ktorý ukradol výstavu.
Foto: youtube.com/@ChinaDrivers

Auto z Číny: BYD Atto 3

Hoci sa popri BYD Atto 3 predstavili okrem iných aj Nio ET5 a Tesla Model Y, bol to práve tento automobil z Číny, ktorý ukradol výstavu. Ako uvádza Nikkei, účastníci sa bežne pýtali – „ako sa to dá vyrobiť tak lacno?“.

Prispieva k tomu viacero faktorov. Jedným z nich je napríklad integrovaný elektromotor 8 v 1, ktorý okrem zníženia nákladov prináša aj úsporu hmotnosti. Okrem iného obsahuje menič a reduktor v jednom puzdre. Významné je, že nová platforma elektromobilu už využíva integráciu „12 v 1“.

K zníženiu nákladov prispieva aj zníženie počtu dielov použitých v Atto 3. Spôsob konštrukcie tohto vozidla počas dielne bol porovnávaný s modelom Tesla Model Y. Keď ho Toyota minulý rok rozobrala, ukázalo sa, že jeho konštrukcia je mimoriadne zjednodušená. Vďaka tomu sa ušetrili stovky dielov a približne 220 kg hmotnosti.

„Som prekvapený malým počtom dielov, ktoré používajú BYD a Tesla,“ hovorí Sho Kato zo spoločnosti Nissin Seiki, ktorého cituje webová stránka Nikkei.

V modeli Atto 3 prispieva k zníženiu nákladov aj zdieľanie komponentov s inými modelmi, ktoré je v automobilovom priemysle bežné. Okrem toho na to vplýva aj rozsah výroby.

Počas seminára sa však zistila jedna znepokojujúca úspora. Týka sa používania príliš malej ochrany proti vode pre palubný počítač, konštatovali účastníci podujatia.

Pôsobivá dynamika

Ako uvádza čínsky CnEVPost, BYD je druhým najväčším výrobcom batérií pre elektromobily na svete. Od januára do júna 2024 predstavoval jej podiel na svetovom trhu 16,4 %, zatiaľ čo podiel prvej spoločnosti CATL bol 37,1 %.

Spoločnosť BYD je schopná sama vyrábať väčšinu komponentov pre svoje autá. Známym príkladom je model Dolphin, kde z jej tovární nepochádzajú len okná a pneumatiky.

Spoločnosť BYD v súčasnosti zamestnáva viac ako 900 000 ľudí, z toho približne 103 000 inžinierov, ktorí pracujú v 11 výskumných ústavoch. Čínsky gigant má viac ako 30 priemyselných parkov a prevádzkuje viac ako 40 pobočiek.

Spoločnosť investuje do elektroniky, novej energie, železničnej dopravy a tiež do automobilového priemyslu. Od svojho založenia v roku 1995 podali inžinieri spoločnosti BYD doteraz viac ako 48 000 patentov. V poslednom čase podávajú v priemere 32 patentov za pracovný deň.

V tomto roku dosiahol tento čínsky gigant obrat 39 miliárd eur. Na druhej strane, v minulom roku dosiahli tržby 79 miliárd eur. Spoločnosť BYD uzavrela rok 2023 s predajom 3,02 milióna automobilov.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Spoločnosť BYD pridáva do svojho arzenálu nové SUV. Konkurent Tiguanu debutuje s bezkonkurenčnou ponukou

Spoločnosť BYD má dôvod na oslavu. Jej vozidiel SUV sa predal veľkolepý milión kusov

Spoločnosť BYD zaujala schopnosťami svojho nového oceľového dela. Otriasa Seal 06 GT trhom?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov