Správy, Zaujímavosti,

Saudskoarabské megamesto Line spotrebuje 20 % dostupnej ocele na svete

28.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@NEOMChannel). Keďže gigaprojekt Line v saudskoarabskej púšti naďalej rastie, objavili sa nové informácie o jeho výstavbe. Poukazujú na ohromujúcu výzvu premeniť obrovský úsek drsnej krajiny...

28.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@NEOMChannel).

Keďže gigaprojekt Line v saudskoarabskej púšti naďalej rastie, objavili sa nové informácie o jeho výstavbe. Poukazujú na ohromujúcu výzvu premeniť obrovský úsek drsnej krajiny na futuristické megamesto, vrátane údajného použitia jednej pätiny ocele, ktorá je v súčasnosti k dispozícii na celom svete.

Keďže gigaprojekt Line v saudskoarabskej púšti naďalej rastie, objavili sa nové informácie o jeho výstavbe.
Foto: youtube.com/@NEOMChannel

Line je kľúčovou súčasťou saudskoarabského projektu Neom, ktorý je sám o sebe súčasťou väčšieho úsilia o transformáciu ekonomiky krajiny založenej prevažne na rope na ekonomiku zameranú na cestovný ruch, keďže spotreba fosílnych palív sa v nasledujúcich rokoch nevyhnutne zníži.

Zabalené do zrkadlového exteriéru

Plán je taký, že trať bude mať nakoniec dĺžku 170 km, hoci jej počiatočná etapa, ktorá bude dokončená do roku 2030, bude mať „len“ 2,4 km. Aj tak však pôjde o úžasný úspech, ktorý bude dosahovať výšku 500 m a šírku 200 m (656 stôp). Bude zabalené do zrkadlového exteriéru a bude hostiť klimatizované mesto s približne 300 000 obyvateľmi s technológiou umelej inteligencie a intenzívnym dohľadom. Bude dohliadať na to, ako všetko funguje – od zberu odpadu až po spotrebu vody.

Aby sa to všetko mohlo uskutočniť, saudskoarabské úrady teraz uviedli do prevádzky novú viacúčelovú továreň na výrobu betónu v hodnote 700 miliónov SAR (takmer 190 miliónov USD). Tá bude schopná vyrobiť až 20 000 kubických metrov betónu denne, z čoho väčšina bude určená pre Line a zvyšok pôjde na iné projekty Neom. Viac ako 100 000 robotníkov 24 hodín denne, sedem dní v týždni usilovne odstraňuje obrovské množstvo zeminy, aby vytvorili priestor pre masívne základy.

Viac ako 100 000 robotníkov 24 hodín denne, sedem dní v týždni usilovne odstraňuje obrovské množstvo zeminy.
Foto: youtube.com/@NEOMChannel

Na stavenisku Line sa každý týždeň premiestňujú milióny kubických metrov zeminy a vody

Pokračujú aj práce na základových pilótach, pričom doteraz bolo osadených takmer 1 000 z viac ako 30 000 pilót. Okrem toho, ako uviedol investičný riaditeľ spoločnosti Neom Manar Al Moneef počas nedávneho Saudského globálneho logistického fóra, a ako potvrdili viaceré zdroje vrátane Arabského zálivu Business Insight, projekt v súčasnosti spotrebuje pätinu všetkej ocele, ktorá sa na svete vyrobí. Je to skutočne ohromujúce číslo. Tvorcovia projektu Neom totiž očakávajú, že projekt bude aj naďalej najväčším svetovým odberateľom stavebných materiálov po celé desaťročia.

Táto správa nasleduje po nedávnom prísľube organizátorov projektu Neom, že budú transparentnejšie informovať o procese výstavby, aby upokojili nervóznych investorov a získali ďalšie finančné prostriedky. Okrem známeho projektu Line, súčasne v Saudskej Arábii realizujú aj ďalšie významné projekty Neom: Treyam, Epicon a Xaynor.

Kým budeme čakať na ďalšiu aktualizáciu postupu, video nižšie ukazuje stav z počiatku tohto roka.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Saudskoarabský megaprojekt Neom sa pýši flotilou elektrických plávajúcich vodných taxíkov

Nachádza sa tu najväčšie letisko na svete. Svojou veľkosťou prevyšuje Vatikán

Je to najhoršie letisko v Európe. Slováci ho navštevujú často.


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov