29.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@guardiannews).
Na prípravu na rok 2035 bude potrebný „technologicky neutrálny prístup“, uviedol budúci komisár pre klímu.

Foto: youtube.com/@guardiannews
Emisné normy pre nové vozidlá naplánované na rok 2026 by sa mohli zmeniť. Európska komisia chce prehodnotiť e-palivá (syntetické palivá vyrobené z vody a CO2). Povedali to Wopke Hoekstra, budúci komisár pre klímu, a Teresa Ribera, budúca podpredsedníčka Komisie zodpovedná za politiku v oblasti klímy.
Na prípravu na rok 2035 bude potrebný „technologicky neutrálny prístup, v ktorom majú syntetické palivá zohrávať dôležitú úlohu vďaka cielenej zmene a doplneniu nariadenia v rámci plánovaného preskúmania“, povedal holandský komisár poslancom Európskeho parlamentu.
Kombinácia biopalív a elektromotorov na dosiahnutie úplnej dekarbonizácie dopravy by podľa španielskej poslankyne Teresy Ribery mala tiež dodať dôveru trhom a investorom.
Politická a priemyselná výzva
Pre nemecké automobilky je to netrpezlivo očakávaná správa. Luca de Meo, generálny riaditeľ spoločnosti Renault a predseda ACEA, sa už vyslovil za flexibilný prístup bez uprednostňovania „konkrétnej technológie“.
Adolfo Urso, minister pre podnikanie a sektor „Made in Italy“, podporil využívanie biopalív a iných technológií, ale vyzval, aby sa strednodobé preskúmanie emisných noriem presunulo na prvú polovicu roka 2025.

Foto: youtube.com/@fullychargedshow
Vo výrobe od roku 2030
Podľa prognóz uvedených v dokumente Accademia Nazionale dei Lincei, ktorý podpísali Silvia Bordiga, Gaetano Guerra a Gianfranco Pacchioni, by sa prvá veľkovýroba elektronických palív mohla začať v roku 2030. Objem potrebný na dosiahnutie skutočného významu sa však dosiahne až okolo roku 2050.
Ich cena je stále príliš vysoká, trikrát až desaťkrát vyššia ako cena fosílnych palív, a do veľkej miery závisí od ceny potrebnej elektrickej energie a zachytávania CO2. Veľa bude závisieť od rovnováhy rôznych ekonomických faktorov, budeme musieť investovať do obnoviteľných zdrojov energie a naďalej budeme hovoriť o jadrovej energii novej generácie, aby sme znížili cenu elektriny.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Elektrárenské spoločnosti v otázke ľudských práv. Najhorším páchateľom je výrobca z Číny
Kto predal najviac áut v Európe v septembri 2024
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.