29.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@guardiannews).
Na prípravu na rok 2035 bude potrebný „technologicky neutrálny prístup“, uviedol budúci komisár pre klímu.
Emisné normy pre nové vozidlá naplánované na rok 2026 by sa mohli zmeniť. Európska komisia chce prehodnotiť e-palivá (syntetické palivá vyrobené z vody a CO2). Povedali to Wopke Hoekstra, budúci komisár pre klímu, a Teresa Ribera, budúca podpredsedníčka Komisie zodpovedná za politiku v oblasti klímy.
Na prípravu na rok 2035 bude potrebný „technologicky neutrálny prístup, v ktorom majú syntetické palivá zohrávať dôležitú úlohu vďaka cielenej zmene a doplneniu nariadenia v rámci plánovaného preskúmania“, povedal holandský komisár poslancom Európskeho parlamentu.
Kombinácia biopalív a elektromotorov na dosiahnutie úplnej dekarbonizácie dopravy by podľa španielskej poslankyne Teresy Ribery mala tiež dodať dôveru trhom a investorom.
Politická a priemyselná výzva
Pre nemecké automobilky je to netrpezlivo očakávaná správa. Luca de Meo, generálny riaditeľ spoločnosti Renault a predseda ACEA, sa už vyslovil za flexibilný prístup bez uprednostňovania „konkrétnej technológie“.
Adolfo Urso, minister pre podnikanie a sektor „Made in Italy“, podporil využívanie biopalív a iných technológií, ale vyzval, aby sa strednodobé preskúmanie emisných noriem presunulo na prvú polovicu roka 2025.
Vo výrobe od roku 2030
Podľa prognóz uvedených v dokumente Accademia Nazionale dei Lincei, ktorý podpísali Silvia Bordiga, Gaetano Guerra a Gianfranco Pacchioni, by sa prvá veľkovýroba elektronických palív mohla začať v roku 2030. Objem potrebný na dosiahnutie skutočného významu sa však dosiahne až okolo roku 2050.
Ich cena je stále príliš vysoká, trikrát až desaťkrát vyššia ako cena fosílnych palív, a do veľkej miery závisí od ceny potrebnej elektrickej energie a zachytávania CO2. Veľa bude závisieť od rovnováhy rôznych ekonomických faktorov, budeme musieť investovať do obnoviteľných zdrojov energie a naďalej budeme hovoriť o jadrovej energii novej generácie, aby sme znížili cenu elektriny.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Elektrárenské spoločnosti v otázke ľudských práv. Najhorším páchateľom je výrobca z Číny
Kto predal najviac áut v Európe v septembri 2024
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.