Správy, Zaujímavosti,

Čoraz ťažšie časy v spoločnosti Volkswagen. Hrozí zatvorenie troch tovární v Nemecku

30.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@JoeAchilles1). Šéfka zamestnaneckej rady Daniela Cavalo uvádza, že Volkswagen má oveľa väčšie problémy, ako sa nedávno uvádzalo. V dôsledku toho sú ohrozené desaťtisíce pracovných miest...

30.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@JoeAchilles1).

Šéfka zamestnaneckej rady Daniela Cavalo uvádza, že Volkswagen má oveľa väčšie problémy, ako sa nedávno uvádzalo. V dôsledku toho sú ohrozené desaťtisíce pracovných miest a najmenej tri továrne, uvádzajú nemecké médiá.

Šéfka zamestnaneckej rady Daniela Cavalo uvádza, že Volkswagen má oveľa väčšie problémy, ako sa nedávno uvádzalo.
Foto: youtube.com/@JoeAchilles1

Doteraz sa plány škrtov týkali zatvorenia jednej továrne v Nemecku. Dôvodom sú problémy, ktoré sa s Volkswagenom vlečú už dlhší čas. Ich príčinou je viacero faktorov, okrem iného vysoké ceny surovín a energií, rastúca konkurencia, obrovské investície do elektromobility a klesajúce objednávky na elektromobily.

V prvom polroku tohto roka Volkswagen vykázal 11-percentné zníženie prevádzkového zisku – z 11,1 miliardy eur na 10,1 miliardy eur. Stalo sa tak napriek miernemu nárastu tržieb z predaja.

V polovici tohto týždňa sa očakávajú nové výsledky, ktoré tiež pravdepodobne nebudú optimistické.

Volkswagen zatvára továrne: koniec závodu v Osnabrucku?

Podľa zamestnaneckej rady IG Metall plánuje Volkswagen prepustiť desiatky tisíc zamestnancov a znížiť platy tým, ktorí zostanú na svojich miestach. „Vedenie chce zatvoriť najmenej tri závody Volkswagenu v Nemecku,“ – Cavallo to povedal pre nemecký portál NDR.

Podľa zamestnaneckej rady je ohrozený najmä závod v Osnabrucku, ktorého „služby“ čoskoro opustí Porsche. Zamestnáva 2 300 ľudí a vyrába modely s otvorenou strechou a autá nižších sérií. To znamená Volkswagen T-Roc Cabriolet a Porsche 718 (Boxster a Cayman), ktorých „životnosť“ sa už blíži ku koncu.

Podľa Cavala aj v ďalších závodoch Volkswagenu v Nemecku hrozí znižovanie počtu pracovných miest. „Tieto plány sa týkajú všetkých nemeckých závodov. Žiadny z nich nie je v bezpečí,“ dodáva šéf IG Metall.

Volkswagen sa má totiž zbaviť celých divízií alebo ich premiestniť do zahraničia na miesta s nižšími nákladmi na pracovnú silu. Navyše vedenie spoločnosti okrem iného požaduje 10-percentné zníženie miezd zamestnancov, ako aj koniec príplatkov a bonusov.

Podnikové odbory bijú na poplach a odmietajú akceptovať uvedené kroky. „Tieto zúrivé plány vedenia sú neprijateľné.
Foto: youtube.com/@redazioneautomoto

Spoločnosť IG Metall chce zvýšiť platy

Podnikové odbory bijú na poplach a odmietajú akceptovať uvedené kroky. „Tieto zúrivé plány vedenia sú neprijateľné a predstavujú rozchod so všetkým, čo sme v spoločnosti zažili v posledných desaťročiach,“

– tvrdí Thorsten Groger, okresný vedúci ID Metall.

Namiesto „jednoznačných fantázií Volkswagenu a jeho vedenia“ za rokovacím stolom očakáva „realistické koncepty budúcnosti“, dodáva Groger.

Túto stredu 30. októbra sa má vo Wolfsburgu uskutočniť stretnutie vedenia Volkswagenu a odborov. V súčasnosti rokujú o sérii kolektívnych zmlúv.

IG Metall nechce počuť o žiadnom prepúšťaní alebo znižovaní miezd. Ba okrem iného požaduje 7-percentné zvýšenie miezd zamestnancov.

Pripomeňme, že začiatkom septembra tohto roku Volkswagen oznámil drastické úsporné opatrenia a znižovanie počtu pracovných miest. Predstavitelia spoločnosti tiež zrušili záruky zamestnávania, ktoré platili už roky.

Svoj krok odôvodnili okrem iného prudkým poklesom predaja automobilov v Európe, kde sa trh od pandémie COVID-19 zmenšil o 2 milióny áut. Okrem toho Volkswagen, ktorý bol dlhé roky lídrom na čínskom trhu, tam v poslednom čase dostáva na frak od spoločnosti BYD (viac o tom si môžete prečítať TU).

Továrne Volkswagen v Nemecku

Volkswagen v súčasnosti v Nemecku zamestnáva približne 120 000 ľudí. Podľa agentúry Bloomberg sa v pondelok (28. októbra 2024) kvôli čoraz neistejšej situácii uskutočnia vo všetkých závodoch Volkswagen v Nemecku 1-hodinové protesty. Okrem toho sú od 1. decembra možné výstražné štrajky.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Volkswagen a odbory zamestnancov nedosiahli dohodu. Zamestnanci hrozia štrajkom

Veľké prepúšťanie v Nemecku potvrdené. O prácu príde 3500 ľudí

Vážne problémy s továrňou Tesla. Bude musieť Musk zmeniť plány?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov