2.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Wheelsboy).
Vzhľadom na hroziace sankčné clá EÚ kladú čínski automobiloví giganti veľký dôraz na vývoj hybridných technológií. Spoločnosť Geely sa snaží získať predajný trón čínskej spoločnosti BYD. Už má nový hybridný systém, ktorý dosahuje veľkolepé výsledky, pokiaľ ide o spotrebu paliva. Testy vozidla, ktoré ho využíva, naznačujú, že aj európskej konkurencii rastie nebezpečný súper.
Spoločnosť Geely siahla po novej zbrani v boji so spoločnosťou BYD o spotrebu paliva
Nedávno sme informovali o tom, že spoločnosť Geely predstavila svoje nové SUV s názvom Galaxy Starship 7. Okrem módneho exteriéru a množstva technológií je jeho predajnou výhodou aj plug-in hybridný systém. Dojazd len v elektrickom režime je 101 km a spotreba paliva 4,85 l/100 km. Spoločnosť Geely okrem toho oznámila, že v priebehu roka sa na trh dostane nová generácia superelektrickej hybridnej technológie. Toto riešenie by mohlo spochybniť dominantné postavenie čínskej spoločnosti BYD.
Spoločnosť Geely sa už pochválila údajmi, ktoré získala pri testovaní, a odhalila tak veľké ambície a ďalekosiahle plány. Nie je žiadnym tajomstvom, že hybridná technológia s názvom Leishen EM-i je silnou zbraňou pre umiestnenie spoločnosti BYD. Vozidlo Galaxy Starship 7 vybavené novou palivovou technológiou ukázalo v reálnych cestných testoch, že je možné dosiahnuť spotrebu paliva tri litre na 100 kilometrov. Aspoň to čínska spoločnosť uvádza na základe výsledkov testov vykonaných na tento účel.
Okrem toho treba pripomenúť, že nová generácia pohonnej jednotky dokáže spotrebovať len 2,62 litra paliva na každých 100 km jazdy. Vďaka tomu môže zaručiť kombinovaný dojazd (na benzín a batériu) 2 390,5 km.
Technológiu čínskeho výrobcu budú využívať aj modely Renault, Volvo a Lotus
Konkurencia v automobilovom priemysle sa posunula na novú úroveň. Čínski výrobcovia už bojujú so zvyškom sveta nielen o trh s elektrickými modelmi, ale aj s hybridnými vozidlami, ktoré sú u európskych zákazníkov veľmi obľúbené. Geely Automobile Holdings má veľké ambície zosadiť silného konkurenta BYD z jeho víťaznej pozície. Preto si hybridná technológia Leishen EM-i nájde cestu aj do automobilov značiek Renault, Volvo a Lotus. Aspoň to naznačuje vyhlásenie spoločnosti. Bude to však stačiť na to, aby porazila svojho konkurenta?
BYD sa darí a je pripravená konkurovať v oblasti zlepšovania palivových technológií. Na domácom trhu spoločnosť Geely jednoznačne zaostáva. Ide o najväčší a najdôležitejší trh na svete. Veľmi konkurenčný trh, na ktorom elektromobily získavajú najväčší priestor. Výsledky predaja ukazujú, že spoločnosť BYD jasne prevyšuje svojich konkurentov, keď jej podiel na trhu predstavuje 34,6 % v porovnaní so 7,4 % spoločnosti Geely. Preto bude ťažké dosiahnuť v Číne viac ako druhé miesto.
Ani v Európe sa spoločnosť BYD nemieni vzdať svojho trónu, na ktorom v súčasnosti kraľujú plug-in hybridné modely. Rast predaja modelov s touto technológiou sa v období júl – september zvýšil o 76 %. To znamená, že spoločnosť Geely má pred sebou obrovský kus práce, ak chce obsadiť popredné miesta v rebríčku. Najmä preto, že najnovšia generácia plug-in hybridu BYD, uvedená na trh v máji minulého roka, dosahuje spotrebu 2,9 litra na 100 km (s vybitými batériami). Dojazd vozidla je 2 100 kilometrov s plne nabitými batériami a plnou nádržou benzínu.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Geely je ďalším čínskym výrobcom, ktorý otvorí továreň v Európe
Spoločnosť Geely vytvorila prelomovú batériu. Má byť „svätým grálom“ elektromobility
Číňania predali v Európe viac elektromobilov ako Tesla
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.