3.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).
Toyota vedie automobilový sektor v rebríčku najoceňovanejších značiek sveta, ktorý zostavuje spoločnosť Interbrand už 21. rok po sebe. V najnovšej správe Best Global Brands 2024 bola spoločnosť ocenená na 72,8 miliardy USD, čím zaznamenala medziročný nárast až o 13 %. Toyota sa v celkovom rebríčku umiestnila na šiestom mieste.
Prestížny rebríček Best Global Brands už 25 rokov určuje trhovú hodnotu najväčších svetových spoločností. Už 21 rokov je Toyota na prvom mieste medzi značkami v automobilovom sektore. V celkovom rebríčku sa rovnako ako vlani umiestnila na šiestom mieste. Tento rok sa japonská spoločnosť umiestnila aj v rebríčku najrýchlejšie rastúcich značiek. Jej hodnota v tomto roku dosiahla 72,8 miliardy USD, čo je o 13 % viac ako v predchádzajúcom roku. Ide o najväčšiu pozitívnu zmenu spomedzi spoločností v prvej desiatke rebríčka.
Toyota je už štyri roky najväčším výrobcom automobilov na svete a dodáva autá zákazníkom vo viac ako 170 krajinách a regiónoch. Koncern predal v roku 2023 na celom svete viac ako 11,2 milióna automobilov značiek Toyota, Lexus, Daihatsu a Hino, čím sa oproti roku 2022 zlepšil o 7,2 %. S viac ako 10 miliónmi predaných automobilov značka Toyota potvrdzuje svoju globálnu silu.
Odborníci Interbrand zdôrazňujú, že úspech Toyoty je založený na globálne diverzifikovanej modelovej rade, širokom výbere verzií a typov pohonu vrátane úsporných a udržateľných elektrifikovaných pohonov, ktoré pomáhajú znižovať emisie CO2.
Vďaka rozsiahlemu výskumu a vývoju je Toyota na čele najinovatívnejších automobilových spoločností. Značka neustále rozširuje ponuku elektrifikovaných vozidiel a súbežne vyvíja všetky typy pohonov s nízkymi a nulovými emisiami, ako aj intenzívne investuje do vodíkových technológií. Globálne postavenie značky Toyota sa buduje aj na úspechoch v motoristickom športe, ako sú víťazstvá v cykloch WRC a WEC, kde súťažia vysokovýkonné hybridné vozidlá. Všetky tieto aktivity sa premietajú do každoročne lepších predajov a zrýchľovania dekarbonizácie. Zákazníkom na celom svete už bolo dodaných viac ako 27 miliónov elektrifikovaných vozidiel.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Európania sa do tohto auta zbláznili. Cena, spotreba paliva – čo je jeho najväčšou prednosťou?
Zbytočne minuté peniaze na pohonné hmoty? Odhaľte skrytý problém vášho vozidla!
Prelom v oblasti plug-in hybridov. Táto nová batéria skutočne mení pravidlá hry!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.