4.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MAHLESmartBikeSystems).
Zamerali sme sa na niektoré inovácie pohonného ústrojenstva. Ktoré Mahle vyvíja a dolaďuje pre trh s elektrickými osobnými a nákladnými vozidlami, a spoločnosť nenechala na holičkách ani svoju ponuku ebikov. Tento týždeň uviedla na trh svoju doteraz najľahšiu sériu pohonov pre elektrické bicykle. Nový systém XS ušetril viac ako jeden kilogram z predchádzajúceho ľahkého šampióna značky a zároveň uvoľnil väčšiu voľnosť pri navrhovaní ebajkov.
V roku 2022 spoločnosť Mahle označila svoj nový pohon X20 nielen za svoj vlastný najľahší pohon ebajku, ale za najľahší na celom trhu. Od uvedenia na trh sa pohon X20 objavil v niektorých z najľahších elektrobicyklov, ktoré sa objavili na trhu. Vrátane cestného bicykla Scott Addict eRide Ultimate s hmotnosťou 23,6 kg (10,7 kg), štrkového bicykla 3T Ultra Boost s hmotnosťou 26,5 kg (12 kg) a mestského bicykla Möve Avia Pure-Line s lepeným titánom s hmotnosťou 26 kg (11,8 kg).
Univerzálnejšia externá batéria
Je čas, aby tieto hmotnosti klesli ešte nižšie. V novom modeli XS spoločnosť Mahle vymenila batériu ukrytú v ráme na štandardných sadách e-drive X20 a X30 za ľahšiu a univerzálnejšiu externú batériu, ktorú nazýva eX1.
je to svojím spôsobom krok späť, pretože spoločnosť Mahle a ďalší výrobcovia e-drive sa už roky odkláňajú od starších batérií v tvare vodnej fľaše a uvádzajú na trh čistejší vzhľad napájania integrovaného do rúrky. Avšak kombinácia modelu eX1 s novým inteligentným ovládačom XS. Hlavovou jednotkou, senzorom na pedáloch a 250-wattovým nábojovým motorom X20 znižuje hmotnosť pôvodného systému X20 na 3,2 kg. Čím vzniká výnimočne ľahký systém s celkovou hmotnosťou 2,5 kg.
Ako však možno tušíte, nejde o úplne jednoznačné porovnanie, pretože nové balenie fľaše s vodou má nižšiu kapacitu 171 Wh v porovnaní s 236 Wh pôvodného integrovaného balenia iX 250 v systéme X20.
„V našom výskume sme zistili, že aj menej ako 100 Wh [postačuje] na väčšinu každodenných aktivít – dochádzanie do práce v meste, krátke jazdy – takže sme sa zamerali na optimalizáciu pre to. Čo jazdci potrebujú,“ vysvetlil Marco de la Serna, vedúci oddelenia produktov, stratégie a obchodného rozvoja spoločnosti Mahle SmartBike Systems.
Čo to v konečnom dôsledku znamená z hľadiska dojazdu,
Bude závisieť od konkrétneho modelu bicykla. Batéria iX 250 ponúka odhadovaný asistovaný dojazd 50 km v novom modeli Desiknio Endorphin. Ktorý sme si pozreli začiatkom tohto týždňa. Takže batéria XS s nižšou kapacitou môže tento odhad znížiť na približne 34 km. Ak sa pozrieme len na kapacitu batérie. Do hry však môže vstúpiť aj nižšia hmotnosť modelu XS, ktorá tento odhad opäť zvýši.
V konečnom dôsledku sa bude rozsah líšiť od motocykla k motocyklu, rovnako ako v prípade samotného modelu X20. Spoločnosť Mahle uvádza, že motor X20 má pri použití v systéme XS stále krútiaci moment až 55 Nm.
Okrem zníženia hmotnosti systému je cieľom stratégie využívajúcej len externé batérie aj poskytnúť výrobcom bicyklov väčšiu flexibilitu pri navrhovaní. Bude fungovať s menšími a skladacími rámami, ktoré nemajú vnútorný priestor na trubky pre balenie iX.
Batéria eX1 bude fungovať aj ako sekundárny predlžovač dojazdu s kapacitou 171 Wh. Ktorý na nových a existujúcich ebikoch vybavených modelmi X20 a X30 pridá až 60 km dojazdu s podporou pedálov.
Hoci je systém XS všestranný, nie je doplnkovým systémom a bude sa predávať priamo výrobcom bicyklov. Maloobchodná cena teda nie je známa. Ale Mahle poukazuje na model E-Woki za 1700 € 2025 od španielskej spoločnosti MMR Bikes ako na jeden z prvých modelov s novým hardvérom.
Krátke úvodné video nižšie poskytuje pohľad na všestrannosť systému XS
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Ford využíva ducha automobilových ikon pri celoodpružených ebikoch N+
Nákladný ebajk s výkonom 1 400 W dokáže odviesť až 200 kg na dlhé kilometre
Ako vyzerá nový elektrický bicykel spoločnosti Polestar?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.