6.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV).
Nemecká spoločnosť P3 Group sa pustila do dôkladného testovania autopilotov, ktoré sú dnes v automobiloch k dispozícii. A výsledky? Závery sú jasné – technológie z Európy a Ameriky dostali ráznu lekciu od čínskych konkurentov. Tento rebríček by mal byť pre značky mimo Ázie vážnym varovaním. P3 Group, renomovaná nemecká spoločnosť, sa rozhodla podrobiť analýze autopiloty dostupné v automobiloch.
Výsledkom ich práce je rebríček s názvom P3 ADAS Benchmark. Tu sa vozidlám prideľujú body v rozmedzí od 1 do 5, kde 1 znamená základné schopnosti a 5 predstavuje optimálnu úroveň autonómneho riadenia v dnešných technologických podmienkach. Tento zoznam prináša niekoľko prekvapení.
Volkswagen porazil Teslu. Avšak sám Volkswagen prepadol v porovnaní s BMW.
Volkswagen ID.Buzz skutočne triumfoval nad Teslou v testoch, ktoré uskutočnila skupina P3 Group. Konkrétne prekonal model Tesla Model 3. Avšak, kým v centrále Volkswagenu začne tiecť šampanské, je dôležité poznamenať, že nemecká dodávka dosiahla iba priemerné výsledky. V celkovom rebríčku sa umiestnila na deviatom mieste, zatiaľ čo Tesla skončila desiata. Tento výsledok je, jemne povedané, vzdialený od ideálnych očakávaní vedenia nemeckej značky.
Ktoré modely prekonali Volkswagen? Sedem z nich boli elektromobily pochádzajúce z… Číny. Zaskočení? ID.Buzz prekonal len jedno európske vozidlo – BMW iX1. Toto nemecké SUV obsadilo šieste miesto, čo znamená, že zostalo päť čínskych modelov, ktoré dokázali byť lepšie.
Volkswagen, Tesla a BMW boli zatienené značkami, ktoré mnohí z nás ani nepoznajú.
Vrchol rebríčka patrí Aito M9, luxusnému SUV, ktoré je, okrem iného, výsledkom práce technologického giganta Huawei a získalo skóre 4,73. Na druhom mieste je Ji Yue 01 so skóre 4,64, využívajúce platformu Geely, pričom výrobca sľubuje, že vozidlo zvládne samostatne zaparkovať na základe hlasového príkazu. Tretie miesto obsadil model Xpeng X9 so skóre 4,60.
Čínske značky bez známych mien. Dve dekády technologického rozdielu medzi Európou a Čínou.
Pravdou je, že pred BMW nefiguruje žiadna značka, ktorú by sme v Európe považovali za všeobecne známu. To len dokazuje obrovský technologický potenciál, ktorý drieme v Číne. Potenciál, o ktorom mnohí ani netušia. A to nielen potenciál, ale aj konkrétne príležitosti, najmä v oblasti elektrického pohonu a riešení ADAS. Odhady skupiny P3 naznačujú, že európski výrobcovia zaostávajú za čínskymi konkurentmi minimálne o dva roky. A to nie sú všetky znepokojivé fakty. Spoločnosť Bosch, ktorá spolupracuje s mnohými nemeckými výrobcami, nebude schopná ponúknuť nič konkurencieschopné do konca roka 2025. Znamená to len jedno – technologická priepasť sa bude naďalej prehlbovať.
Európske spoločnosti by preto nikdy nemali podceňovať potenciál čínskych konkurentov.
Konečný dôsledok ignorovania ázijských automobilových značiek by mohol byť podobný ako v prípade podceňovania značiek Kia či Hyundai v minulosti. Kórejskí výrobcovia, ktorí boli v 90. rokoch minulého storočia považovaní za smiešnych, sú dnes v Európe rešpektovanými hráčmi a získali si miesto na trhu. Čoskoro by mohla byť podobná situácia aj s čínskymi spoločnosťami.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Ktorá automobilová značka je najhodnotnejšia?
Prvý elektrický model Suzuki vyvinutý v spolupráci s Toyotou
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.