7.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoYaINFO).
Toyota nedosiahla s jedným zo svojich elektromobilov očakávané výsledky, ale oznámila sľubné modely na nasledujúce roky.

Foto: youtube.com/@AutoYaINFO
Toyota je jedným z mála výrobcov, ktorí sa stále zdráhajú urobiť definitívny skok k elektromobilom napriek tomu, že elektromobily sú jedným z jej hlavných lákadiel pre kupujúcich. Japonská automobilka uprednostňuje diverzifikáciu svojej stratégie na najbližšie roky.
Značka pokračuje vo vývoji spaľovacích motorov s rôznymi možnosťami, ako sú vodík, benzín alebo syntetické palivá. Okrem toho existujú aj hybridy, plug-in hybridy a batériové elektrické modely. Kupujúci majú väčší výber ako kedykoľvek predtým.
Toyota nedokáže správne nastaviť svoje elektromobily napriek tomu, že rok čo rok vedie rebríčky najpredávanejších značiek a spoľahlivosti na svete. Predajné čísla Toyoty bZ4X sú nižšie, ako sa očakávalo, a automobilka už hľadí do budúcnosti s novou generáciou polovodičových batérií.
Toyota vedie trh s polovodičovými batériami
Toyota od októbra 2023 spolupracuje s Idemitsu Kosan, jednou z najvplyvnejších japonských energetických spoločností. Plán automobilky je začať vyrábať vlastné polovodičové batérie do roku 2027, hoci by sa to mohlo odložiť na rok 2028.

Foto: youtube.com/@toyotausa
Spoločnosť Idemitsu Kosan oznámila, že „v októbri tohto roku začala so základným projektovaním veľkého pilotného zariadenia na výrobu pevných elektrolytov, materiálu používaného v pevných lítium-iónových akumulátoroch“.
Toyota robí prvé kroky, ale jej projekt sľubuje boj s čínskymi elektromobilmi s možnosťou dosiahnuť dojazd 1 200 km. Konečné rozhodnutie o tejto riskantnej stratégii padne do konca roka 2025 a ak sa naplnia prognózy, nový závod na montáž polovodičových batérií bude v prevádzke do konca roka 2027.
Automobilka by mala v roku 2027 začať s výrobou niekoľkých desiatok kusov, potvrdila značka vo svojom časopise Toyota Times. Analytici tvrdia, že polovodičové batérie by boli spočiatku vyhradené pre modely vyššej triedy a do roku 2030 by neboli dostupné pre všetky automobily.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nočná mora každého vodiča. Nemôžete naštartovať auto? Máme riešenie pre poruchu imobilizéra
Európania sa do tohto auta zbláznili. Cena, spotreba paliva – čo je jeho najväčšou prednosťou?
Zažite adrenalín na maximum: Najvýkonnejší RS je tu!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.