Novinky, Zaujímavosti,

Vstúpte do sveta neobmedzených možností s novým Lexus Digital Cockpit!

7.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@LexusEurope). Digitalizácia už dávno nie je exkluzívnou záležitosťou prémiových značiek, je to typ technológie, ktorá sa rozšírila a len zriedkavo sa nájde vozidlo, ktoré ju...

7.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@LexusEurope).

Digitalizácia už dávno nie je exkluzívnou záležitosťou prémiových značiek, je to typ technológie, ktorá sa rozšírila a len zriedkavo sa nájde vozidlo, ktoré ju nemá (Dacia v modeli Sandero navrhuje používať smartfón ako multimediálne centrum). Obrazovky sú všade, takže vždy musíte ísť ďalej, aby ste vynikli.

Chcete vedieť, ako vyzerá nový digitálny prístrojový panel Lexus?
Foto: youtube.com/@LexusEurope

Nový digitálny kokpit

To je obzvlášť akútne v prémiovom segmente, kde zákazníci kladú na výrobcov vyššie nároky vzhľadom na ich postavenie. Preto Lexus práve predstavil nový digitálny kokpit, ktorý je výrazným zlepšením oproti predchádzajúcim modelom.

Nazýva sa Lexus Digital Cockpit a japonská spoločnosť tvrdí, že „pozdvihuje značky na novú úroveň s rozsiahlymi možnosťami prispôsobenia. Vrcholným predstaviteľom konceptu Tazuna zameraného na kokpit je reinterpretovaný nový Lexus Digital Cockpit“.

Na prvý pohľad zaujme svojou veľkosťou 12,3 palca, ktorá je jednou z najväčších, aké značky v súčasnosti ponúkajú (bežne je prístrojová doska o niečo menšia, aby viac vynikla centrálna obrazovka) a zaberá celé zorné pole, ktoré v hornej časti zaberá trojramenný volant.

Čo ho však skutočne odlišuje, sú možnosti prispôsobenia, ktoré ponúka, a ktoré, ako uvádza Lexus, umožňujú „monitorovať viaceré parametre jazdy a prispôsobiť ich individuálnym preferenciám používateľa“.

Ako si prispôsobiť svoj digitálny kokpit v Lexus LBX | LEXUS EUROPE.

Prístrojový panel

Prístrojový panel rozdeľuje tri informačné zóny z ľava do prava, kde si vodič môže vybrať, čo chce kde vidieť, pomocou troch režimov zobrazenia: dva ciferníky, stredový ciferník a minimalistický režim; hoci štandardne zobrazuje dva bočné ciferníky a stredovú oblasť s ďalšími informáciami.

Čo na nich môžete vidieť v ľubovoľnom formáte? Zobrazujú sa údaje týkajúce sa siedmich rôznych parametrov:

  • Spotreba energie
  • Okamžitá a priemerná spotreba
  • Pomer EV
  • Rádio/USB/Audio streamingová stanica
  • Pokročilé bezpečnostné systémy
  • Navigácia
  • Telefón
Foto: youtube.com/@LexusEurope
Prístrojový panel rozdeľuje tri informačné zóny zľava doprava, kde si vodič môže vybrať, čo chce kde vidieť.
Foto: youtube.com/@LexusEurope

Okrem spôsobu zobrazenia informácií závisí od zvoleného jazdného režimu vozidla aj farba, v ktorej sa informácie zobrazujú. Napríklad modré tóny sa používajú pre režim ECO, sivé pre režim NORMAL a červené pre režim SPORT.

Samotný multimediálny systém dokáže uložiť profil až troch rôznych vodičov a zapamätá si ich preferencie pre infotainment, zvuk a navigáciu.

A ktoré modely Lexus budú mať tento nový digitálny prístrojový panel? Japonská spoločnosť ich vymenovala vo svojej tlačovej správe: Lexus LBX 2024, Lexus UX 300h 2024, Lexus UX 300e 2024, Lexus LM 350h 2024 a Lexus LS 500h 2025. Lexus LBX sa predstaví ako prvý, ale ostatné vozidlá sa budú zavádzať postupne.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Kia 2025: Všetky nové pripravované modely

Európania sa do tohto auta zbláznili. Cena, spotreba paliva – čo je jeho najväčšou prednosťou?

Ako znížiť spotrebu paliva o 30 %: Jednoduché triky, ktoré môžete začať používať hneď teraz!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov