8.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BFMBusiness).
Povinná elektrifikácia, ktorú Európska únia nariadila na rok 2035, je zdrojom sporov medzi značkami. Hoci ich cieľom je vytvoriť na európskom území len elektrické vozidlá, niektoré s tým súhlasia a iné nie. Renault je v prvom tábore, ale jeho generálny riaditeľ Luca de Meo si uvedomuje, že nebude mať na ružiach ustlané.
Elektromobily sú budúcnosť
Hovoril o tom pre Autocar a jasne vyjadril svoj postoj: „Elektromobily sú budúcnosť. Na krátkodobých prekážkach nezáleží.“
„Ľudia vyjadrujú obavy zo stagnácie trhu s elektrickými vozidlami a nepočítajte s tým, že poviem, že je všetko v poriadku: samozrejme, existujú obrovské problémy a myslím si, že Európa ich musí urýchlene riešiť,“ povedal.
„Zároveň si však myslím, že potrebujeme znovu upriamiť pozornosť na veľkú budúcnosť. A povedal by som, že z dlhodobého hľadiska sú v skutočnosti elektrické vozidlá budúcnosťou, alebo sú aspoň veľmi dôležitou súčasťou budúcnosti,“ dodal.
Na otázku o trhu s elektromobilmi odpovedal, že „práve tu sa bude automobilový priemysel v Európe rozvíjať“, zatiaľ čo „zvyšok trhu zostane stabilný alebo bude potenciálne klesať“. Z strednodobého až dlhodobého hľadiska by sa teda podľa neho mali automobilky zamerať na modely s batériovým pohonom.
Okrem toho sa domnieva, že nie je pochýb o tom, že elektromobily majú nižší vplyv na emisie CO2 ako modely, ktoré používajú nejakú formu spaľovacieho motora. Preto sa vďaka spoločnosti Ampere a vývoju nových elektrických vozidiel dosiahne už v roku 2030 o 70 % nižšia uhlíková stopa ako u ich náprotivkov so spaľovacím motorom.
Okrem toho zdôraznil, že z pohľadu používateľa má vlastníctvo elektromobilu namiesto spaľovacieho modelu už teraz lacnejšie náklady, čo sa v najbližších rokoch môže len zvyšovať.
Kľúčový bod batéria
Hovoril aj o novej generácii elektromobilov značky, ktorá bude debutovať v roku 2028 s vylepšenými technológiami, batériami a dojazdom. Jej prvým zástupcom bude sériový model odvodený od Renautlu Embléme.
Na otázku, či sa prototyp ako taký stane skutočnosťou, odpovedal:
„Možno si myslíte, že je to len koncept alebo vízia, ale ak ma trochu poznáte, viete, že vždy, keď niečo uvediem na scénu, mám tendenciu to urobiť na konci.“
Jeden z kľúčových bodov tejto novej série elektromobilov bude v ich batériách, ktoré budú mať „energetickú hustotu nikel-mangán-kobaltu (NMC), cenu a bezpečnosť lítium-železofosfátu (LFP) a nabije sa za menej ako 15 minút“.
Volkswagen začne od roku 2026 vymieňať v súčasných modeloch batérie NMC za batérie LFP. Čo podľa spoločnosti zníži náklady o 20 %, ale neovplyvní dojazd vozidiel.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Generálny riaditeľ spoločnosti Ford hovorí o elektrických vozidlách a budúcnosti.
Suzuki predstavuje svoj prvý elektrický model: e Vitara – k dispozícii od leta budúceho roka
Odhalenie prvých fotografií faceliftu Kia Sportage 2025
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.