9.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV).
Audi vytvorilo podznačku elektromobilov špeciálne pre Čínu a predstavilo prvý prototyp, ktorý od roku 2025 prinesie tri sériové modely. Najprekvapivejší je názov, ktorý si nová značka zvolila.
Audi vytvára v Číne podznačku elektromobilov, aby si získalo miestnu verejnosť, a predstavilo prvý prototyp tejto novej divízie. Najprekvapujúcejší je jej názov: volá sa AUDI.
Áno, veľkými písmenami. To je rozdiel oproti materskej spoločnosti. Ide o spoločný podnik Audi a SAIC, jedného z čínskych automobilových gigantov, na čele ktorého stojí Fermin Soneira, bývalý šéf produktovej línie elektrických modelov Audi.
Táto nová podznačka upúšťa od klasického loga so štyrmi kruhmi na označenie značky, aby „signalizovala spojenie aj odlíšenie od sesterskej značky“, ako vysvetľuje Audi.
Podľa neho táto identita ponúka to najlepšie z oboch svetov: „Nezameniteľná DNA Audi sa spája s inováciami z Číny“. Dodáva: „AUDI sa na 100 % riadi DNA Audi a stelesňuje ‚Vorsprung durch Technik‘ [Na špičke techniky] v ére inteligentných prepojených elektrických vozidiel“.
Pri príležitosti uvedenia podznačky Audi predstavilo prvý prototyp s názvom AUDI E, ktorý je predobrazom troch budúcich sériových modelov, ktoré sa dostanú na čínsky trh do polovice roka 2025.
AUDI E, prvý prototyp novej podznačky Audi
AUDI E Concept je označovaný ako elektromobil typu sportback, podobný súčasnému Audi A5, a predstavuje etalón pre novú generáciu vozidiel. Je dlhý 4,87 metra, široký 1,99 metra a vysoký 1,46 metra, s rázvorom náprav 2,95 metra.
Ako vidno vpredu, štvorprstenné logo zmizlo a nahradilo ho podsvietené meno značky, rovnako ako na stredovom kryte kolies. Namiesto tradičnej mriežky chladiča a vstupov vzduchu má koncept E čierne slučky, v ktorých sú umiestnené pokročilé svetelné prvky LED a senzory pre systémy ADAS vozidla.
Siluetu charakterizujú široké, svalnaté blatníky, splývavá línia strechy a proporcie športového kupé, ktoré sa pohybujú na hranici medzi kupé a kombi. V zadnej časti dodáva mierne znížené zadné okno športový nádych kupé.
V interiéri je kabína čalúnená z mikrovlákna a podsvietenými drevenými akcentmi. Prístrojovej doske dominuje obrovská zakrivená 4K dotyková obrazovka, ktorá integruje prístrojový panel, informačno-zábavný systém a digitálne zrkadlá.
Pod touto obrazovkou sa nachádza AUDI Assistant a dotykový panel s názvom AUDI Control. Jedinými fyzickými ovládacími prvkami sú spínače okien a tlačidlá na volante.
Vysoký výkon a dojazd 700 km
AUDI E je založené na novej pokročilej digitalizovanej platforme, ktorú spoločne vyvinuli Audi a SAIC. Pohonné ústrojenstvo tvoria dva elektromotory, jeden na každej náprave, ktoré dosahujú kombinovaný výkon 775 k a krútiaci moment 800 Nm, čo umožňuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy.
Tieto údaje sú typické skôr pre Audi RS. AUDI zároveň sľubuje „pravú Audi“ úroveň komfortu a jazdnej dynamiky spolu so sofistikovaným asistenčným systémom (ADAS) špeciálne pre Čínu.
Pohonné ústrojenstvo dopĺňa 100 kWh batéria s certifikovaným dojazdom 700 kilometrov podľa čínskeho cyklu CLTC. Vďaka 800-voltovej architektúre podporuje superrýchly dojazd, ktorý obnoví 370 kilometrov dojazdu len za desať minút.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Geely Galaxy E8 má prekvapujúci aerodynamický koeficient a batériu s dojazdom 665 km.
Volvo EX30 je jedným z prekvapení roku 2024. Čo ponúka najlacnejšia verzia?
Čo je režim Limp Mode a ako funguje? Ako ho vypnúť
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.