10.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutomotoOfficiel).
Renault v roku 2022 vyčlenil zábavný kompaktný elektromobil Twizy do novej podznačky. Po svetovej premiére na parížskom autosalóne minulý mesiac sa teraz na výstavnej ploche EICMA v Miláne predstavili elektrické mikrobusy Mobilize Duo a e-van Bento.
Twizy, technicky elektrická štvorkolka,
Ktorú možno v určitých jurisdikciách riadiť s vodičským preukazom na plnohodnotný automobil alebo bez neho, prvýkrát vtrhla na svetovú scénu v roku 2009 na autosalóne vo Frankfurte. Renault ho predstavil ako jedno zo štyroch vozidiel Z.E., medzi ktoré patrilo aj vozidlo Zoe, ktoré si neskôr získalo obľubu ako malé elektrické vozidlo v Európe, a elektrická dodávka Kangoo.
Vodič sedel vpredu a spolujazdec sa tlačil vzadu. Hoci ho pred poveternostnými vplyvmi chránilo čelné sklo a strecha, v oboch dverách chýbali okná. A dodával sa v dvoch variantoch – jeden s maximálnou rýchlosťou 45 km/h a druhý s rýchlosťou 80 km/h. V každom prípade Renault nezahrnul batériu do kúpnej ceny, ale ju zákazníkom prenajímal.
Jazdil nepredvídateľne, poskytoval obrovskú zábavu (na základe mojich dvoch alebo troch testovacích jázd) a stál relatívne málo. V roku 2022 Renault oznámil koniec éry modelu Twizy, ale aj jeho znovuzrodenie ako Mobilize Duo. Mikrobus s pohonom zadných kolies nedávno začal výrobu v Paríži a v polovici októbra si ho zákazníci mohli objednať. Záves sa zatiahol aj nad moderným prepracovaním modelu Twizy Cargo, elektrickou mikrobusovou dodávkou s názvom Bento.
„Duo a Bento reagujú na výzvy mobility v mestách a ich okolí a odrážajú víziu spoločnosti Mobilize: prinášať maloobchodným a firemným zákazníkom riešenia mobility, ktoré sú bezpečnejšie, jednoduchšie, ekologickejšie a úzko prepojené s hlavnými problémami, ktorým čelia súčasné mestá,“ povedal generálny riaditeľ spoločnosti Mobilize Gianluca De Ficchy na oficiálnom predstavení minulý mesiac.
Duo a Bento majú približne rovnaké základné špecifikácie
Pohon poháňa 48 V motor z hybridného vozidla Renault Austral. Dvojmiestny Duo sa dodáva vo verzii s nižšou rýchlosťou, ktorú možno v niektorých regiónoch riadiť s vodičským preukazom alebo bez neho, a v ďalšom variante, ktorý by si vyžadoval vodičský preukaz triedy B.
Bento je k dispozícii len v jednej verzii pohonu – ktorá má maximálnu rýchlosť 80 km/h, čo znamená, že ľudia, ktorí si chcú sadnúť za volant, budú potrebovať vodičský preukaz s plnou platnosťou.
Každý model je vybavený 10,3 kWh batériou NMC, čo znamená dojazd na jedno nabitie 161 km v prípade modelu Duo a 149 km v prípade modelu Bento. Sú tiež kompaktné, pričom model Duo určený pre maloobchodné predajne meria na dĺžku 2,43 m a na šírku 1,3 m, zatiaľ čo dvojdverový nákladový box s objemom 649 l modelu Bento určeného pre podniky predlžuje minivan na 2,54 m.
Azda najpríjemnejším aspektom oboch verzií je niečo, čo často vídame v konceptoch, ale čo sa len zriedkavo dostane do sériových modelov – funky vertikálne „elytra“ dvere. V prípade modelu Duo umožňujú prístup vodičovi a spolujazdcovi, zatiaľ čo Bento obetuje zadné sedadlo pre svoj nákladný box. Tak či onak, dvere smerujúce nahor namiesto von by mali uľahčiť nastupovanie a vystupovanie v stiesnených priestoroch.
V ostatných častiach je optimalizované odpruženie „pre výnimočný jazdný komfort“. Pre segment štvorkoliek je nezvyčajné, že vozidlá Mobilize sú štandardne vybavené airbagom vodiča, ako aj vyhrievaným sedadlom vodiča a klimatizáciou. Duo sa pýši prístrojovou doskou BoomBox, do ktorej sa dá privádzať hudba prostredníctvom smartfónu pripojeného cez Bluetooth, a palubná konektivita oboch vozidiel umožňuje integráciu do nástrojov na správu vozového parku.
Bezkľúčový vstup je možný prostredníctvom sprievodnej aplikácie, ktorá sa dá použiť aj na generovanie až šiestich digitálnych kľúčov. Oba modely sú vyrobené zo 40 % z recyklovaných materiálov a po skončení ich životnosti sú z 95 % recyklovateľné.
Na domácej pôde vo Francúzsku má Duo štartovaciu cenu 9 090 EUR
(Vrátane odpočtu ekologického bonusu). Hoci o dostupnosti mimo Európy nemáme žiadne informácie. Bento je údajne jediná elektrická štvorkolka, ktorá je certifikovaná ako úžitkové vozidlo, a jej cena začína na 10 tis. eur po odpočítaní ekologického bonusu.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Mini sťahuje 140 000 elektromobilov kvôli riziku požiaru batérie
Mini Cooper novej generácie je teraz k dispozícii aj v 5-dverovom variante
Máte kľúč od auta? Tieto 3 neznáme funkcie vás prekvapia! Je to pravda alebo lož.
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.