10.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MazdaEurope).
Koncept Mazda Iconic SP s pútavou siluetou a technológiou pohonu, ktorá mení pravidlá hry, predstavuje vrchol budúcich ambícií značky Mazda.
Na japonskom autosalóne 2023 Mazda predstavila Mazda Iconic SP – dvojmiestny koncept navrhnutý tak, aby preniesol bohaté dedičstvo značky Mazda do budúcnosti. Mazda Iconic SP. Odetá do novej elegantnej farby Viola Red, posiata bleskami fotoaparátov a efektne tvarovaná, okamžite upútala pozornosť celého sveta.
Teraz, o rok neskôr, ho Naohito Saga, výkonný riaditeľ divízie plánovania stratégie výskumu a vývoja spoločnosti Mazda, a Masashi Nakayama, generálny riaditeľ divízie dizajnu, označujú za vrchol svojej kariéry a naznačujú hlbší význam konceptu pre spoločnosť Mazda, ktorý presahuje jeho debut. „Tento koncept nie je len jedným z tých výstavných vozidiel. Bol navrhnutý s reálnym zámerom premeniť ho v blízkej budúcnosti na sériový model,“ hovorí Nakayama.
Z hľadiska dizajnu kladie Iconic SP dôraz na minimalizáciu charakteristických línií a obmedzenie hry svetla, aby sa dosiahol dramatický a vzrušujúci vzhľad. Jedinečné a nádherné proporcie, majstrovsky prepracované formy a dôkladné japonské remeselné spracovanie sú charakteristickými znakmi dizajnového jazyka KODO.
Nový rotačný systém EV
Vzhľadom na jeho výraznú prítomnosť sa veľká časť rozhovorov prirodzene točí okolo dizajnu Mazda Iconic SP. Nemôžeme však prehliadnuť hlboký vplyv jej nového dvojrotorového rotačného EV systému, ktorý inžinieri navrhli špeciálne pre tento koncepčný model. Inovatívny rotačný motor Mazdy sa dokáže výborne prispôsobiť, spaľuje palivo a vyrába elektrickú energiu z uhlíkovo neutrálnych zdrojov. Jeho kompaktné rozmery zároveň umožňujú. Aby bol Mazda Iconic SP umiestnený v nízkoprofilovej karosérii, ktorá pripomína športový automobil strednej triedy, čo sľubuje vzrušujúci zážitok z jazdy. Kombinácia dvojrotorového rotačného motora a elektrického systému poskytuje Mazde Iconic SP maximálny výkon 370 k.
Keďže celé odvetvie postupne prechádza na elektrifikáciu, táto pokročilá inovácia rotačného motora by sa mohla stať kľúčovým dlhodobým riešením. „Rotačný motor môže byť veľmi kompaktný a zároveň veľmi výkonný,“ hovorí Saga. „To je výhoda, ale môže byť poháňaný aj rôznymi druhmi palív. A to by nám mohlo poskytnúť tromf v boji o nájdenie realizovateľného riešenia pre budúcnosť mobility.“
Podľa Sagu sa bez ohľadu na uhlíkovo neutrálne palivo, ktoré sa čoraz viac používa, rotačný motor dokáže prispôsobiť.
Inovácia v oblasti rotačných motorov
Keďže celý priemysel postupne prechádza na elektrifikáciu, táto inovácia v oblasti rotačných motorov by sa mohla stať kľúčovým dlhodobým riešením.
„Rotačný motor môže byť veľmi kompaktný a zároveň veľmi výkonný,“
hovorí Saga.
„To je výhoda, ale môže byť poháňaný aj rôznymi druhmi palív, a to by nám mohlo poskytnúť tromf v boji o nájdenie realizovateľného riešenia pre budúcnosť mobility.“
Podľa Sagu sa bez ohľadu na uhlíkovo neutrálne palivo, ktoré sa čoraz viac používa, rotačný motor dokáže prispôsobiť.
To znamená, že vďaka použitiu palív s nízkymi emisiami CO₂. V procese rafinácie má pohonná jednotka Mazdy Iconic SP potenciál znížiť emisie až o 90 %. Mazda tiež vyvíja špičkovú technológiu na zachytávanie CO₂ z výfukových emisií. Ktorých podiel sa v súčasnosti odhaduje na približne 20 percent. Očakáva sa, že tento pozoruhodný projekt posunie Mazdu o krok ďalej. A tým by sa Mazda mohla stať výrobcom s negatívnymi emisiami uhlíka.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nová generácia CX-5 využíva hybridné motory vyvinuté vo vlastnej réžii
Mazda má vlastný cenovo dostupný elektromobil
Posledné SUV značky Mazda so spaľovacím motorom? Japonci oznamujú zmeny v ponuke
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.