10.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SDADanCars).
Zamýšľame sa nad touto a ďalšími marketingovými otázkami súvisiacimi so svetom automobilov.
Tento rok som mal to šťastie navštíviť sídlo spoločnosti BYD. Tam nám medzi rečou a neoficiálne človek blízky značke priznal, že konečné rozhodnutie o názve ich nových modelov závisí najmä od OK prezidenta a viceprezidenta značky.
Urobiť prieskum trhu?
A ja si hovorím: nebolo by lepšie nechať takéto rozhodnutia na ľudí z marketingu, alebo či urobiť prieskum trhu, aby zistili, ktorý názov sa najlepšie hodí pre ktorý model?
Na tejto ceste som sa prvýkrát stretol s modelom BYD Sealion 7, ktorý bol práve predstavený na parížskom autosalóne. Vtedy ma prekvapilo, že napriek tomu, že ide o nový model, má pri svojom námornom názve číslo 7 („sealion“: v angličtine morský lev).
Vlastne som sa spýtal, či existuje predchádzajúca generácia s názvom Sealion 6, prípadne menší alebo väčší model s postupným číslovaním. Ale nič také. Je to stopercentne nový model, tak prečo 7? To nikto nevie. No možno by to vedenie značky mohlo vysvetliť.
V každom prípade by sedmička v Číne stála za preštudovanie. Neviem, či je to vášeň pre toto číslo, alebo majú záľubu vo filmoch o slávnom britskom tajnom agentovi, ale je to označenie, ktoré vidieť na niekoľkých značkách.
Pri rýchlom pohľade na internet som zistil, že číslo 7 znamená „životná energia“. Môže mať však aj negatívny význam, pretože má podobnú výslovnosť ako slovo, ktoré sa prekladá ako „klamať“. Tým nechcem nič povedať…
Myslím si, že názvy áut založené na číslach do veľkej miery závisia od nemeckého dedičstva. Pre mňa to boli tie, ktoré používali zrozumiteľnejšiu logiku: 1 je menšia ako 2 a 2 je menšia ako 3 atď.
Teraz však príde Audi a rozhodne sa, že jeho elektrické modely budú tie s párnymi číslami a tie so spaľovacími motormi budú nepárne. Takže napríklad z modelu A4 sa stane Audi A5.
Ale ak odpustíte marketingovým pracovníkom značky so štyrmi kruhmi, myslím si, že tu urobili chybu. Áno, o pár rokov v tom budú mať vodiči jasno, ale zatiaľ to vytvára len zmätok.
Nečinná úvaha
Musím sa priznať, že toto pomenovanie je niečo, čo sa mi naozaj dostáva pod kožu. Kedysi som kritizoval DS za to, že nazýva DS 7 a DS 3 E-tense rovnakým spôsobom, hoci prvý z nich bol plug-in hybrid a druhý je 100 % elektrický. Našťastie sa teraz model PHEV nazýva Plug-in Hybrid. Alebo si len uvedomili, že mätú svojich vlastných zákazníkov? A keď už hovoríme o plug-in hybridoch a vrátime sa k BYD, aj oni si museli myslieť, že ich plug-in hybridné modely sú cool, keď sa nazývajú DM-i (Dual Mode intelligent). Chcete si to skomplikovať…
Samozrejme, ako vždy uvádzame v našich bulletinoch, toto všetko je len môj osobný názor a je možné, že sa úplne mýlim.
A pravdou je, že moje skúsenosti s omylmi mi dávajú za pravdu, pretože v čase, keď prišiel Nissan Qashqai, sa mi netriasli prsty, keď som napísal nasledovné: „Nemyslím si, že táto koncepcia, ktorá je na polceste medzi kompaktným autom a SUV, funguje.“ A hoci som to nenapísal, pomyslel som si: „veď to ani nie je ľahké pomenovať…“. Nuž, pozrite sa, je to nevídaný úspech.
A keď sa zrodil Juke, opäť som skĺzol: „Je to príliš strnulý dizajn. Nemyslím si, že sa bude páčiť mladým aj starším“. A šmahom! priamo do úst… Ďalší „hit“.
Napriek tomu želám BYD, Audi a DS veľa úspechov na svete. Nemám nič proti žiadnej z týchto značiek, ale čo sa týka názvov, podľa mňa je jednoduchosť korením života.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Je to jedno z najpredávanejšie SUV. Čo ponúka najlacnejší model?
Prečo môže nekvalitná zimná kvapalina poškodiť lak vášho vozidla? Nenechajte sa nachytať!
Šokujúca správa: Michelin zatvára dva závody, 1200 pracovných miest v ohrození!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.