17.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@RKR23).
Môžu autá staršie ako desať rokov stále vynikať svojou spoľahlivosťou a slúžiť majiteľom takmer bez problémov? Ukazuje sa, že áno. Mnohé vozidlá sú aj napriek svojmu veku v úžasnom stave a ich nízka poruchovosť je dôkazom ich kvality.
Nemecké združenie pre technickú kontrolu TÜV prináša správu, ktorá poukazuje na modely, ktoré najlepšie odolávajú času a vykazujú najmenej porúch.
Najspoľahlivejšie desaťročné vozidlá
TÜV, popredné nemecké združenie pre technické kontroly, pravidelne zverejňuje správy o poruchách zistených pri technických kontrolách automobilov, ktoré v Nemecku prebiehajú každé dva roky. Kontrolóri testujú nové vozidlá po troch rokoch prevádzky. Tieto správy významne pomáhajú potenciálnym kupcom pri hľadaní spoľahlivého auta.
Správa zahrňuje iba tie modely, ktoré sa dostavia na technickú kontrolu v počte viac ako 10 000 kusov v rôznych vekových kategóriách, čo znamená, že nie sú zahrnuté všetky modely áut.
Tu sú autá s najnižším percentom porúch:
- Mercedes E-Klasse Coupe – 17,1 % vozidiel s poruchami
- Mazda 3 – 16,9 % vozidiel s poruchami
- Volvo XC60 – 16,8 % vozidiel s poruchami
- Opel Meriva – 16,7 % vozidiel s poruchami
- Toyota RAV4 – 16,4 % vozidiel s poruchami
- VW Golf Plus – 16,2 % vozidiel s poruchami
- Honda Jazz – 16,2 % vozidiel s poruchami
- Audi A1 – 16,1 % vozidiel s poruchami
- BMW X1 – 15 % vozidiel s poruchami
- Audi TT – 12,5 % vozidiel s poruchami
Čo sa berie do úvahy pri hodnotení poruchovosti vozidiel?
Počas technickej kontroly sa dôkladne preverujú brzdy, tlmiče, osvetlenie, podvozok, pneumatiky a výfukový systém, pričom sa sleduje aj korózia komponentov dôležitých pre bezpečnosť. Každá kontrola prebieha podľa rovnakého postupu, čo zaručuje objektívne a porovnateľné hodnotenie každého vozidla. Štatistika zahŕňa len údaje o závažných chybách a konečné hodnotenie vyjadruje percento vozidiel s takýmito chybami z celkového počtu testovaných modelov.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Tieto autá najviac hrdzavejú. Majitelia sa chytajú za hlavu
Toyota mení hru: Čo znamená nové megacentrum pre vodičov v strednej Európe?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.