18.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AmpedAuto).
CATL, ázijský gigant v oblasti batérií pre elektromobily, údajne dosiahol významný míľnik na ceste k vrcholu a masovej produkcii polovodičových batérií. Spoločnosť neustále napreduje a možno sa jej podarí dosiahnuť tento cieľ ešte pred rokom 2027.
Elektromobilová technológia zažíva rýchly vývoj. Dni, keď vozidlá mali obmedzený dojazd, nemali rýchle nabíjanie a stáli príliš veľa, sú už minulosťou. Dnes si môžete kúpiť elektrické auto s vynikajúcim pomerom ceny a výkonu. Ktoré nestojí oveľa viac ako tradičné modely so spaľovacím motorom.
Tento pokrok je možný vďaka inováciám v elektrifikovaných pohonných systémoch, na ktorých majú veľký podiel spoločnosti ako Contemporary Amperex Technology Limited (CATL). Čínsky líder vo vývoji a výrobe batérií pre elektrické vozidlá.
Lítium-iónové batérie od CATL sú už dnes súčasťou mnohých elektrických modelov na trhu. Teraz sa spoločnosť snaží urobiť ďalší revolučný krok v oblasti elektromobilov a uviesť na trh polovodičové batérie, ktoré majú potenciál zásadne zmeniť odvetvie.
Významné pokroky CATL v polovodičových batériách
Napriek tomu, že vedenie CATL malo pochybnosti o vhodnosti polovodičových batérií, keď ich považovalo za „nepraktické a nebezpečné“. Teraz do tejto technológie investuje značné prostriedky a pracovnú silu.
Iné spoločnosti sa tiež snažia o vývoj tohto druhu batérií, ale práve CATL je vďaka svojim finančným možnostiam najbližšie k ich realizácii. Masová výroba je naplánovaná na rok 2027, no najnovšie kroky spoločnosti by mohli tento termín urýchliť.
CATL investovalo veľké prostriedky do zamestnania viac ako tisíc inžinierov a poskytlo im všetky potrebné zdroje na vývoj polovodičových batérií. Ktoré by mohli v blízkej budúcnosti poháňať elektromobily.
Podľa nedávneho reportu od CnEVPost sa spoločnosti podarilo vyrobiť 20 Ah polovodičové batériové moduly s energetickou hustotou o 40 % vyššou v porovnaní s najlepšími lítiovými batériami. Tie sú aktuálne dostupné na trhu a tiež pochádzajú od CATL.
Hoci tieto výsledky predstavujú významný krok vpred v oblasti polovodičových batérií, ktoré by mohli elektromobily sprístupniť širšiemu publiku. Tým prekonajú dve hlavné prekážky (dojazd a čas nabíjania), CATL ešte musí vyriešiť všetky výzvy, aby tieto batérie mohla uviesť na trh.
Inžinieri spoločnosti pracujú na riešení otázok, ako je odolnosť a výkon nabíjania. Uvádza sa, že tieto polovodičové batérie by mohli dosiahnuť dojazd až 1 000 kilometrov na jedno nabitie a umožniť nabitie na 600 kilometrov dojazdu už za 10 minút.
S CATL, ktorá pracuje na dosiahnutí tohto dôležitého míľnika pre priemysel elektromobilov, trh s napätím očakáva ďalší krok. Ten priblíži elektromobily ešte bližšie k vodičom.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Hyundai Ioniq 6 – vám umožní zabudnúť na obavy o dojazd
Nečakaný zvrat! Volvo XC90 pokračuje s klasickými motormi aj po roku 2030.
Mazda3 2025 prichádza: Krok pred konkurenciou so špičkovým hybridným motorom a modernými prvkami!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.