19.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív).
Výrobcovia automobilov a ďalšie globálne spoločnosti sa spojili na podporu politiky EÚ v oblasti elektromobilov, no nie všetci sú rovnako odhodlaní.
Niektoré značky, ktoré sa zaviazali k 100 % elektrickému vozovému parku, začínajú ustupovať, uznávajúc, že ich plány do roku 2030 boli príliš ambiciózne. Iné, ako Volvo a Uber, sú však naďalej presvedčené a odhodlané k zákazu spaľovacích motorov.
Výrobcovia apelujú na Európsku úniu
Volvo a ďalšie automobilky sa obrátili na Európsku úniu so sťažnosťou, požadujúc, aby EÚ dodržala svoj záväzok zakázať predaj nových vozidiel so spaľovacím motorom od roku 2035, keďže sa trh prispôsobil novým trendom.
Skupina Stellantis, ktorá predtým kritizovala miernu reguláciu emisií CO2, sa tentoraz nevyjadrila. Prezident Stellantis, Carlos Tavares, poznamenal, že „meniť teraz európske normy emisií CO2 by bolo nereálne.“ Skupina VW, vedená Volkswagenom, tiež stagnuje v oblasti elektromobilov a mlčí.
Automobiloví výrobcovia apelujú na Európsku úniu, aby jasne stanovila svoju politiku, pričom sa k nim pripojilo už 50 spoločností, uvádza Automotive News. Argument je jednotný: priemysel potrebuje istotu a podporu na dosiahnutie cieľov, nie však ústupky.
Volvo je jednou z výrazných postáv tejto iniciatívy, ku ktorej sa pripojili aj značky ako Rivian, Uber, IKEA a Iberdrola. Všetky apelujú na EÚ, aby zachovala ciele do roku 2035.
Volvo vyrába vozidlá so spaľovacími motormi
„Elektrifikácia je kľúčovým krokom pre zníženie uhlíkovej stopy,“ tvrdí Jim Rowan, generálny riaditeľ Volva. Automobilka verí, že záväzok EÚ k elektromobilom môže byť zbraňou v boji s konkurenčnými značkami, hlavne tými z Ázie. Volkswagen by mohol čeliť zatváraniu tovární, ak nesplní ciele v oblasti emisií do roku 2025. Volvo, hoci sa usiluje o 100 % elektrický vozový park do konca desaťročia, stále vyrába vozidlá so spaľovacími motormi.
Európski výrobcovia majú problém konkurovať čínskym elektromobilom, ktoré sú lacnejšie a prispôsobené novým trendom. Jedným z opatrení EÚ sú clá na čínske autá a výrobcovia teraz žiadajú revíziu uhlíkových cieľov.
Taliansko pod vedením Giorgie Meloni vyzýva na preskúmanie tejto „sebazničujúcej politiky“ do roku 2026, argumentujúc, že by to mohlo poškodiť európskych výrobcov.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nečakaný zvrat! Volvo XC90 pokračuje s klasickými motormi aj po roku 2030.
Audi nevie nájsť riešenie pre belgický závod. Blíži sa zatvorenie závodu
Zistite, prečo môže byť zápach spálenej gumy prvým varovaním pre vaše auto!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.