21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Robert Way).
Značka, ktorá priniesla svetu prvý plug-in hybrid, je teraz len krôčik od toho, aby sa stala najväčším výrobcom na planéte. Táto spoločnosť zažíva raketový rast predaja a dosiahla to neuveriteľne rýchlo. Jej ohromujúca globálna expanzia znepokojuje tradičných hráčov automobilového priemyslu. Ambícia stať sa lídrom v predaji vozidiel je už takmer na dosah a značka každým mesiacom posilňuje svoje postavenie bez akýchkoľvek známok spomalenia.
Čína má nového konkurenta v prvej desiatke svetového predaja a Ford, jedna z najuznávanejších a najdlhšie fungujúcich značiek, je ďalšou métou, ktorú treba prekonať. Americký gigant sa s obavami obzerá za seba, kde BYD nebezpečne dýcha na krk a je pripravený prebrať vedúcu pozíciu.
Predpovede pre posledný štvrťrok
V októbri značka dosiahla 543 003 registrácií, čo ju približuje k číslam Fordu, aj keď na presné výsledky si ešte musíme počkať. V treťom kvartáli, od júla do septembra, BYD predal o 40 000 vozidiel viac ako Ford. Situácia sa stáva naliehavou.
Predpovede pre posledný štvrťrok hovoria o 1,1 milióne predaných kusov. Ak sa tieto prognózy naplnia, do konca roka BYD prekoná Ford. Nové európske clá na čínske elektromobily sú pre BYD výzvou, no značka sa nenecháva odradiť.
Ani vyššie americké dane, ktoré sa pravdepodobne budú zvyšovať s návratom Donalda Trumpa, neohrozujú ich rast. Tesla tiež nie je v bezpečí, keďže štvrťročné zisky BYD sú vyššie ako tie, ktoré dosiahla spoločnosť Elona Muska.
Čínska automobilka, ktorá už teraz predáva viac ako Tesla a má podporu W. Buffetta. Pre Teslu je to hrozba, keďže BYD dosiahol marže 21,9 %, v porovnaní s 19,8 % u Tesly. Aj keď Tesla vedie v predaji čisto elektrických vozidiel, BYD má všetky predpoklady stať sa svetovým lídrom.
V krátkodobom horizonte plánuje čínska značka dosiahnuť do konca roku 2024 celkovo 4 milióny registrovaných vozidiel. Podľa súčasných údajov sa tento cieľ zdá byť viac než reálny. Spoločnosť pokračuje vo svojej ofenzíve, rozširuje svoje tímy a plánuje nové továrne, zatiaľ čo konkurencia hľadí do neistých zajtrajších dní.
Na definitívny výsledok tohto súboja si ešte počkáme. BYD má silnú pozíciu a časom bude zvyšovať svoj podiel na trhu, čím sa stane vážnou hrozbou pre tradičných výrobcov. Teraz je na nich, aby udržali krok a postavili sa tejto rastúcej sile. Úloha to nie je jednoduchá, pretože ázijská značka má naozaj dobrú štartovaciu pozíciu. Na automobilovom trhu však nič nie je isté.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Rok 2025: Je kúpa naftového auta múdrou investíciou alebo krok vedľa? Zistite ešte dnes!
Prečo Trumpovo druhé funkčné obdobie môže byť nočnou morou pre európske automobilky!
Čo skrýva nový Mini Land Cruiser? Zistite, prečo ho každý chce vidieť!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.