Správy, Zaujímavosti,

120 000 zamestnancov čaká na verdikt: Budú platy znížené už tento rok?

23.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@aljazeeraenglish). Svetlá v rokovacej sále zostali rozsvietené do neskorého večera, keď Volkswagen a IG Metall, dominantný nemecký odborový zväz pracovníkov v kovopriemysle, pokračovali v intenzívnych...

23.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@aljazeeraenglish).

Svetlá v rokovacej sále zostali rozsvietené do neskorého večera, keď Volkswagen a IG Metall, dominantný nemecký odborový zväz pracovníkov v kovopriemysle, pokračovali v intenzívnych rokovaniach o novej kolektívnej zmluve. Tieto rozhovory vo Wolfsburgu, ktoré sa už dostali do tretieho kola s ďalším stretnutím dnes, sľubujú napätie a drámu, ktorá by konkurovala aj zápasom Bundesligy.

120 000 zamestnancov čaká na rozhodnutie: Zníži Volkswagen platy už tento rok?
Foto: youtube.com/@aljazeeraenglish

Čo je v hre?

Všetko od zabezpečenia pracovných miest až po potenciálne zníženie platov. Volkswagen sa snaží zefektívniť náklady v čase, keď nemecký automobilový priemysel čelí ekonomickým výzvam. Na druhej strane IG Metall, silný zastupiteľ zamestnancov, síce pripúšťa možnosť ústupkov, no zároveň nechce pristúpiť na kompromis bez spravodlivého vyjednania podmienok pre svojich členov. Dnes Volkswagen zverejnil tlačovú správu, kde prezentoval nové požiadavky a podrobne vysvetlil svoj postoj.

Súhrn rokovaní

Hlavný vyjednávač Volkswagenu Arne Meiswinkel sa vyjadril opatrne optimisticky: „Teší ma, že zástupcovia zamestnancov otvorene diskutujú o znižovaní nákladov. Musíme však dostať konkrétne návrhy, ktoré zaistia finančnú stabilitu a zároveň poskytnú zamestnancom istotu.“ V preklade: vážime si obojstranný dialóg, ale od protistrany očakávame viac ako len zdvorilé gesto.

Wolkswagen chce zmeniť prevádzkovú štruktúru – to predstavuje najdôležitejší bod rokovaní. Táto vízia zahŕňa 10-percentné zníženie miezd pracovníkov v rámci kolektívnej zmluvy, úpravu zmlúv s dočasnými zamestnancami a zrušenie rôznych bonusov, ktoré boli už dlho súčasťou firemnej kultúry. Medzi nimi je aj obľúbený kolektívny bonus vo výške 170 eur mesačne.

Na druhej strane IG Metall predložil protinávrhy, ktoré síce obsahujú ústupky, no zároveň kladú dôraz na ochranu pracovných miest a dlhodobú stabilitu zamestnancov. Obe strany sa snažia dosiahnuť krehkú rovnováhu medzi znižovaním nákladov, zabezpečením konkurencieschopnosti a zachovaním spokojnosti zamestnancov – alebo aspoň minimalizáciou ich nespokojnosti.

Volkswagen navrhuje prepracovať prevádzkovú štruktúru, čo tvorí kľúčový bod rokovaní.
Foto: youtube.com/@aljazeeraenglish

Pracovné miesta, mzdy a dočasní zamestnanci

Volkswagen má tiež v pláne prehodnotiť prístup k stážistom a dočasným pracovníkom. Spoločnosť chce prispôsobiť počet miest na odborné vzdelávanie reálnemu dopytu, čo naznačuje, že sa chce vyhnúť prebytku stážistov. V prípade dočasných zamestnancov Volkswagen presadzuje štandardizáciu pracovných podmienok v odvetví, čo by znamenalo ukončenie niektorých veľkorysejších benefitov. Tento krok, spolu so snahou o rušenie ochranných opatrení pre zamestnancov prijatých pred rokom 2005. Jasne signalizuje, že spoločnosť sa pripravuje na rozsiahlu reorganizáciu.

S blížiacim sa termínom ďalších rokovaní 9. decembra a vypršaním účinnosti záväzku 30. novembra obe strany cítia tlak dosiahnuť dohodu, ktorá zaistí stabilitu. Očakávania sú vysoké – približne 120 000 zamestnancov vo veľkých závodoch vo Wolfsburgu a Hannoveri napäto čaká, či im nadchádzajúce sviatky prinesú viac istoty, alebo naopak, ešte väčšiu neistotu.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

Znovuzrodenie značky Jaguar sa začína novým logom

Budúcnosť automobilov v Maďarsku: Elektrizujúci príchod závodov BYD a BMW v roku 2025!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Osem dôvodov, prečo sa motorky stanú vašou novou závislosťou: Prestaňte sa obmedzovať autami!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@chaseontwowheels). Jazdenie na autách ma fascinuje čoraz menej, zatiaľ čo motorky ma úplne očarili. Po dôkladnom zamyslení som prišiel k…

Marcopolo uvádza na trh Nomade: 4×4 dieselový obytný automobil

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BMWvsOMEGA). Vďaka špičkovej technológii a exkluzívnemu dizajnu spája Nomade robustnosť a pohodlie. Marcopolo Motorhome, divízia spoločnosti Marcopolo S.A., práve predstavila…

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Hybridné superauto na každodenné používanie? Arthurov McLaren má 700 koní, ale kosti vám nezlomí

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@McLarenAutomotiveTV). Po meste v elektrickom režime a za mestom na kľukatej ceste naštartujem revúci motor V6 Turbo. McLaren Arthur je…

Bugatti sa nezastaví na 490 km/h. Výrobca chce prekonať hranicu 500 km/h

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autovisie). Bugatti Chiron Chiron Super Sport 300+ prekonal rekord najrýchlejšieho sériovo vyrábaného auta na svete, ale výrobca sa pri tom…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov