24.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV).
SM Tribute, ktorý spoločnosť Stellantis predstavila v septembri, sa vracia na scénu, tentoraz s nádejou na sériovú výrobu. Slová jeho hlavného dizajnéra totiž naznačujú, že značka DS seriózne zvažuje oživenie tohto ikonického modelu. Čo je však najzaujímavejšie, SM Tribute by mohol vychádzať z platformy.
Maserati GranTurismo a byť poháňaný jeho benzínovým motorom V6
Na začiatku septembra Stellantis prekvapil automobilový svet odhalením konceptu, ktorý mal dvojaký význam. Bol vytvorený ako oslava 10. výročia založenia značky DS Automobiles, ale zároveň vzdával hold legendárnemu modelu Citroën SM, ktorý sa predával medzi rokmi 1970 a 1975 a tento rok oslavuje 50. výročie svojej existencie.
SM Tribute je dizajnové štúdium, ktoré čerpá inšpiráciu z modelu Citroën SM zo 70. rokov. Tento koncept si zachováva nostalgické línie pôvodného modelu, avšak pridáva modernú a futuristickú víziu toho, ako by auto mohlo vyzerať, keby bolo predstavené nie na ženevskom autosalóne v roku 1970, ale dnes, v 21. storočí.
Exteriér zostáva pomerne verný duchu originálu, no interiér ponúka oveľa odvážnejšie riešenia. Pod vedením dizajnéra Thierryho Metroza bol interiér navrhnutý ako skutočne futuristický priestor – sedadlá v tvare hojdacích sietí, palubná doska plná digitálnych obrazoviek a unikátna stredová konzola s priehľadnou obrazovkou.
SM Tribute dostane moderný 3,0-litrový motor
Ak ste však očakávali, že SM Tribute bude ďalší elektromobil, Stellantis vás môže prekvapiť. DS zatiaľ nezverejnila presné detaily o pohonnom ústrojenstve konceptu. Všetko však nasvedčuje tomu, že by mohlo ísť o spaľovací motor – alebo možno aj nie.
V rozhovore pre magazín Top Gear šéfdizajnér Thierry Metroz jemne naznačil, že SM Tribute by mohol byť vyrobený v limitovanej sérii a stáť na platforme Maserati GranTurismo. Táto spolupráca by nebola prekvapením, pretože pôvodný Citroën SM bol výsledkom unikátneho partnerstva medzi Citroënom a Maserati. V tom čase bol francúzsky model poháňaný 2,7-litrovým motorom V6 od Maserati.
Tentokrát by SM Tribute mohol dostať moderný 3,0-litrový motor Nettuno V6 s výkonom 557 koní, ktorý už poznáme z modelu GranTurismo. Tento krok podporujú aj šéf DS Automobiles Olivier François a generálny riaditeľ Stellantis Carlos Tavares. Ich odhodlanie je o to odvážnejšie, že v čase, keď väčšina automobiliek stavia na elektromobily, Stellantis zvažuje návrat ku klasickému benzínovému motoru.
Plánovať návrat modelu SM s benzínovým motorom vo svete orientovanom na elektrickú budúcnosť je bezpochyby odvážne rozhodnutie. Stellantis však verí, že by mohlo ísť o úspešný a ziskový projekt, ak by sa našiel správny balans – prémiové vozidlo s unikátnym charakterom, ktoré by nebolo neprimerane drahé a malo by zberateľský potenciál.
„Ak si kupujete auto za milión eur, nechcete elektromobil,“ vyhlásil Metroz v rozhovore, čím naznačil, že exkluzivita modelu sa bude opierať o iné hodnoty než len elektrifikáciu.
Či sa tento ambiciózny projekt DS a Stellantisu napokon zrealizuje, zostáva otázkou. My však dúfame, že sa SM Tribute stane realitou a premení sny na skutočnosť.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Tu je nový francúzsky kráľ SUV segmentu C. Výkon viac ako 200 koní a dlhý zoznam výhod.
Audi úplne zmení svoju ponuku v Číne. Špičkové SUV bude super smart
Vysoko výkonný anti-SUV s cenovkou od 19 000 eur nedá európskym konkurentom šancu
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.