Správy, Zaujímavosti,

Myslíte si, že voda je najpredávanejší nápoj na čerpacích staniciach? Omyl!

24.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@pstfinance). Pri skúmaní tejto problematiky sa odborníci pustili do dôkladnej analýzy dostupných dát. Aby dospeli k relevantným záverom, podrobne preskúmali množstvo položiek zo systému, ktoré...

24.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@pstfinance).

Pri skúmaní tejto problematiky sa odborníci pustili do dôkladnej analýzy dostupných dát. Aby dospeli k relevantným záverom, podrobne preskúmali množstvo položiek zo systému, ktoré sa týkali nákupu rôznych druhov nápojov na čerpacích staniciach.

Myslíte si, že voda je najpredávanejší nápoj na čerpacích staniciach? Omyl!
Foto: youtube.com/@pstfinance

Konkrétne sa zamerali na dve hlavné kategórie: balenú vodu a alkoholické nápoje (pivo), ktoré si v posledných rokoch drží stabilnú obľubu medzi konzumentmi. Táto analýza mala určiť, ktoré z týchto produktov zákazníci kúpia lacnejšie a zároveň lepšie ukázať nákupné zvyklosti zákazníkov čerpacích staníc.

Pre potreby analýzy odborníci dostupné dáta z čerpacích staníc v období od 1. januára 2024 až do 22. septembra 2024. Zozbierané údaje boli následne podrobené dôkladnej analýze a výsledky priniesli zaujímavé poznatky, ktoré otvárajú priestor na zamyslenie.

Pivo obľúbenejšie ako voda?

Jedným z prekvapivých zistení vyplývajúcich z tejto analýzy je fakt, že zákazníci čerpacích staníc majú tendenciu častejšie siahnuť po pive ako po balenej vode. Podľa údajov zozbieraných počas výskumu sa alkoholické nápoje, konkrétne pivo, nachádzali na účtenkách až na 2,66 % všetkých nákupov uskutočnených na čerpacích staniciach. Naopak, balená voda bola súčasťou len 2,51 % nákupov. Tento rozdiel, hoci na prvý pohľad môže pôsobiť minimálne, v skutočnosti poukazuje na výrazný trend. Čerpacie stanice, ktoré boli tradične vnímané predovšetkým ako miesto na tankovanie pohonných hmôt, sa zjavne stávajú aj dôležitým predajným miestom pre alkoholické nápoje.

Zároveň tieto čísla naznačujú, že nákupné správanie zákazníkov čerpacích staníc sa mení. V súčasnosti sa zdá, že zákazníci preferujú produkty, ktoré im prinášajú istú mieru komfortu alebo relaxácie, čo pivo nepochybne predstavuje. Tento trend môže súvisieť aj s tým, že čerpacie stanice často ponúkajú rýchly a dostupný prístup k základným potravinám či nápojom, najmä v časoch, keď ostatné obchody neotvárajú.

Cenový rozdiel medzi vodou a pivom

Okrem frekvencie nákupov odborníci analyzovali aj cenovú dostupnosť oboch nápojov. Táto časť analýzy priniesla ďalší zaujímavý poznatok, ktorý môže prekvapiť mnohých zákazníkov. Pri pohľade na cenovú úroveň bolo zistené, že fľaša balenej vody je v priemere len o niekoľko desiatok centov lacnejšia ako fľaša piva. Tento malý rozdiel v cene môže byť pre niektorých zákazníkov dôvodom, prečo sa rozhodnú uprednostniť pivo pred vodou.

Zákazníci čerpacích staníc majú tendenciu častejšie siahnuť po pive ako po balenej vode.
Foto: youtube.com/@BuzzFeedVideo

Napriek tomu je však tento cenový rozdiel zarážajúci, pretože vodu nevyhnutne potrebujeme, zatiaľ čo pivo predstavuje skôr luxusný alebo doplnkový nápoj.

Na základe uvedených údajov sa dá predpokladať, že čerpacie stanice zohrávajú čoraz významnejšiu úlohu ako maloobchodné predajne, ktoré uspokojujú nielen potreby motoristov, ale aj širšie spektrum zákazníkov. Častejší nákup piva oproti vode naznačuje zmeny v spoločenskom správaní a preferenciách spotrebiteľov.

Takisto by mali prevádzkovatelia čerpacích staníc viac propagovať zdravšie alternatívy, najmä balenú vodu a iné nealkoholické nápoje.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Majitelia týchto áut ich nechcú predať. Jazdia s nimi už 15 rokov

Saudská Arábia zasiala semienka pre obrovský púštny štadión

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Lamborghini 2025: Všetky nové pripravované modely

23.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autoshow-j8f6u). Lamborghini sa pripravuje na nové éry: čo môžeme očakávať v roku 2025? Lamborghini 2025: Všetky nové pripravované modely.Foto: youtube.com/@autoshow-j8f6u…

Rozsvietila sa vám kontrolka? Môže ísť o vážny problém! Vaša Kia Sportage potrebuje okamžitú bezplatnú kontrolu!

23.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MegaRetr). Dôležitá správa pre majiteľov obľúbeného modelu Kia Sportage. Kvôli potenciálnemu riziku požiaru sa viac ako 18 000 vozidiel tretej…

Zlom v automobilovom priemysle: Ford znižuje zamestnanosť o 14 % v Európe kvôli elektrickým autám.

23.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheFrame). Ford plánuje zredukovať počet svojich zamestnancov o 4 000. Tento krok sa bude prevažne týkať závodov v Nemecku a…

Exkluzívne: Objavte dizajnovú víziu, ktorá prepisuje históriu Jaguaru!

23.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Jaguar). Štvordverový grand tourer na batérie sa predstaví 2. decembra a bude prvým modelom s novým dizajnovým jazykom. Filozofiu v…

Majitelia týchto áut ich nechcú predať. Jazdia s nimi už 15 rokov

23.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@JustinsCarReviews). Podľa najnovšieho prieskumu analytikov trhu je jedna značka nesporným lídrom v rebríčku vozidiel, ktoré najčastejšie zostávajú vo vlastníctve prvého…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov