24.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BoschCarService).
Niektoré autá dokážu mechanikom spraviť dobrý deň, iné im však spôsobujú len bolesti hlavy. Nedávno vyjadrili svoje úprimné názory na to, ktoré automobilové značky je radosť opravovať a ktorým by sa najradšej vyhli. Máme pre vás podrobnosti.
Ak sa vám hneď vybavila Alfa Romeo – známa z vtipov, že jej vodiči sa ráno stretávajú v servise častejšie ako na ceste – musíme tento stereotyp vyvrátiť. Mechanikom totiž paradoxne menej vyhovujú japonské autá. Ale poďme pekne po poriadku.
Značky, ktoré mechanici milujú opravovať
Podľa medzinárodného prieskumu medzi mechanikmi zo strednej a východnej Európy vznikol zoznam značiek, ktoré odborníci najradšej opravujú. Ako asi tušíte, na vrchole sú autá s jednoduchou konštrukciou, dostupnými náhradnými dielmi a opakovateľnými riešeniami.
Na prvom mieste sa umiestnili vozidlá zo skupiny VAG – Volkswagen, Škoda, Seat a Audi. Takmer polovica (49,4 %) opýtaných mechanikov potvrdila, že tieto autá opravujú najradšej. Oproti minulému roku, keď ich preferovalo 37 %, je to výrazný nárast. Dôvod? Mechanici už tieto vozidlá dôverne poznajú – ich unifikovaná konštrukcia a popularita na trhu znamenajú, že majú dostatok skúseností a súčiastok na rýchle a efektívne opravy. Rovnaké motory, podobné zavesenia kolies a ľahko dostupné diagnostické nástroje robia z áut tejto skupiny favorita medzi servisnými technikmi.
Toyota ako jediný Japonec v top 3
Druhé miesto obsadila Toyota, ktorá sa medzi mechanikmi teší veľkej obľube. Tento fakt však nehovorí o poruchovosti, ale o ľahkosti, s akou sa Toyoty opravujú. Ich premyslená konštrukcia a rozšírenosť na trhu uľahčujú prácu mechanikov, čím si vyslúžila miesto na pomyselnom stupni víťazov. Zaujímavé je, že Toyota je jedinou japonskou značkou, ktorá si vyslúžila takéto uznanie.
Prekvapenie na treťom mieste
Na tretiu priečku sa dostal Fiat. Pre mnohých to môže byť prekvapujúce, no vzhľadom na jeho popularitu v minulých rokoch to dáva zmysel. Fiaty sú zväčša jednoduché autá, ktoré sa relatívne ľahko opravujú. Negatívom je však častá korózia, ktorá niekedy sťažuje rýchle opravy. Za Fiatom nasleduje Opel a na piatom mieste sa objavuje prvá prémiová značka – BMW spolu s Mini.
Autá, ktorým sa mechanici vyhýbajú
Ako sme už naznačili, japonské autá (s výnimkou Toyoty) nepatria medzi favoritov mechanikov. Nízka popularita značiek ako Suzuki alebo Honda znamená, že servisní technici s nimi nemajú dostatok skúseností. Podobne je to aj s vozidlami Volvo – špecifické patentované riešenia tejto švédskej značky môžu predĺžiť čas opravy a spôsobiť neočakávané komplikácie. Mechanikom sa nepozdávajú ani francúzske značky ako Citroën, Peugeot, Renault či Dacia, ktoré zdieľajú technológiu s Renaultom. Ich zložité technické riešenia a časté problémy s elektronikou ich radia medzi menej obľúbené.
Slovenskí mechanici sú na tom lepšie
Na Slovensku máme v porovnaní s niektorými inými krajinami výhodu – naši mechanici sú ochotní pustiť sa aj do komplikovaných opráv. V Česku alebo Bulharsku je bežnejšie, že servisy odmietnu zákazníkov s náročnejšími vozidlami. Zvlášť nezávislé dielne alebo menšie servisy môžu mať problém s nedostupnosťou technickej dokumentácie či digitálnych nástrojov, ktoré sú pri moderných autách nevyhnutnosťou. Aj napriek tomu slovenskí mechanici dokážu zvládnuť aj tie najzložitejšie výzvy.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Majitelia týchto áut ich nechcú predať. Jazdia s nimi už 15 rokov
Toyota mení hru: Čo znamená nové megacentrum pre vodičov v strednej Európe?
Japonské SUV spáli 1 liter benzínu na sto kilometrov.
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.