24.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars).
Čínske superauto BYD Yangwang U9 si odkrútilo svoju jazdu na legendárnom Nürburgringu – ako si však viedlo? Ide o jeden z najzaujímavejších výtvorov čínskeho automobilového priemyslu, ktorý už svojím futuristickým dizajnom priťahuje všetky pohľady. No keď prišlo na výkon na legendárnom „zelenom pekle“, výsledok nebol taký oslnivý, ako sa očakávalo.
Tento model disponuje ohromujúcim výkonom 1 306 koní, ktoré poháňajú štyri elektromotory – každý na jednom kolese. S takouto technológiou a výkonom sa očakávalo, že U9 ukáže, čo dokáže. Inžinieri z BYD sa pred pár týždňami vydali na 20,8 kilometrov dlhú trať Nürburgring-Nordschleife, no ich výsledky nesplnili ambiciózne očakávania. Dôvod? Niečo, čo tu nemá nič spoločné s motorom ani technológiou.
Jeho motory sú naozaj špičkové
Nürburgring je známy svojou zložitosťou. Obsahuje viac než 150 rôznorodých zákrut, ktoré testujú nielen výkon, ale najmä vyváženosť vozidla a ideálny pomer výkonu k hmotnosti. Na rovinke U9 ohromilo rýchlosťou až 391,94 km/h, čím jasne ukázalo, že jeho motory sú naozaj špičkové. No celkový čas? Najlepší výsledok vozidla bol 7 minút a 17,9 sekundy. Hoci to na prvý pohľad vyzerá celkom dobre, v porovnaní s konkurenciou je to málo.
Pre predstavu, elektrické Porsche Taycan Turbo GT zvládlo trať za 7:07,55 – o desať sekúnd rýchlejšie ako Yangwang U9. A Rimac Nevera? Tá zdolala „zelené peklo“ za 7:00,928, čo znamená, že BYD zaostáva ešte viac, o celých sedemnásť sekúnd. Hoci Rimac má o niečo vyšší výkon, problém U9 sa skrýva inde.
Hlavným kameňom úrazu je hmotnosť. Prázdne vozidlo váži 2 475 kilogramov, a keď k tomu pripočítame všetky prevádzkové kvapaliny a vodiča, celková hmotnosť atakuje hranicu 2,6 tony. To je obrovské číslo, ktoré sa prejavuje najmä v technických pasážach trate. Pre porovnanie, Porsche 911 GT3 RS, klasické spaľovacie superauto, ktoré má „len“ jeden motor, zvládlo Nürburgring za úžasných 6:44,84 – a to s hmotnosťou výrazne nižšou ako U9.
Nadmerná hmotnosť
BYD Yangwang U9 dokázal, že má potenciál, no ak chce konkurovať najlepším, musí riešiť svoje slabiny – a tým je aktuálne jeho nadmerná hmotnosť. Na „zelenom pekle“ totiž nestačí len sila pod kapotou, ale aj precízna vyváženosť a schopnosť zvládať náročné technické úseky trate.
Model Porsche má tiež 525 koní, čo je oveľa menej ako elektrický model. Ale samozrejme, keď sa postaví na váhu, tvrdí, že má 1 525 kg. Ďalší spaľovací kolos, Lamborghini Aventador SVJ, dosiahol čas 6:44,97. Aj tu však máme k dispozícii oveľa nižší výkon ako pri elektromobile.
„Pri overovacích testoch zaznamenal Yangwang U9 maximálnu rýchlosť 309,19 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h len za 2,36 sekundy a z 0 na 400 metrov za 9,78 sekundy,“ uviedla značka vo svojej prezentácii. Auto, ktoré je skutočne rýchle, ale s hmotnosťou, ktorá ho zaťažuje.
„Okrem toho bol po rozsiahlom testovaní na okruhu počas vývoja zdokonalený jeho systém tepelného riadenia s cieľom zlepšiť jeho odolnosť voči vysokým teplotám, čo viedlo k 100 % zvýšeniu jeho maximálnej chladiacej kapacity,“ pokračovali.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Bugatti sa nezastaví na 490 km/h. Výrobca chce prekonať hranicu 500 km/h
Očarujúci nový Lynk & Co 01: Zrýchlenie ako blesk a technológie budúcnosti na dosah ruky!
SUV budúcnosti je tu: Zoznámte sa s novým Hyundai Ioniq 9 – výkonom šokuje, dizajnom očarí!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.