25.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@geomotobikes8892).
Nedávny veľtrh EICMA presvedčivo dokazuje, že CFMoto napreduje. Čínsky výrobca motocyklov odhalil svoj takmer sériový, plne elektrický koncept CF-X. Je navrhnutý tak, aby sa vyrovnal tradičným terénnym motocyklom s objemom 450 cm3 s pohonom na vnútorný pohon. A je to fešák.
Motocyklový priemysel je na križovatke. Nielenže prebieha elektrická revolúcia, ktorá spochybňuje generačný úspech vozidiel s ICE, ale prebieha aj ďalšia revolúcia – vzostup cenovo dostupných zahraničných značiek, ktoré spochybňujú samotnú existenciu niektorých najstarších hráčov na trhu.
Najväčší rozruch vyvolali práve tieto koncepty
CFMoto je jedným z takýchto výrobcov, ktorý sa dostal do popredia motocyklového priemyslu. Vyrába jeden pôsobivý motocykel za druhým – od dôvtipných turistických až po hardcore dobrodružné motocykle. Na tohtoročnom veľtrhu EICMA však najväčší rozruch vyvolali práve jej koncepty.
Spoločnosť CFMoto odhalila motor V4 s objemom 1 000 cm3, ktorý plánuje namontovať do svojho konceptu superbiku Master of Speed, ale za všetkým tým leskom a nádherou sa skrýval CF-X, elektrický motokrosový motocykel, ktorý výrobca postavil na základe už skôr predstaveného prototypu EVMX.
Hoci spoločnosť CFMoto nezverejnila výkonové špecifikácie, potvrdila, že motocykel dostane tri jazdné režimy a bude využívať 400 V elektrický systém. Jeho výkon by mal podľa výrobcu zodpovedať tradičnému motokrosovému motocyklu s objemom 450 cm3.
Systém 400 V poukazuje na schopnosť rýchleho nabíjania, čo by modelu CF-X poskytlo značnú výhodu oproti iným elektrickým off-roadom. Zatiaľ čo veľkosť batérie nie je potvrdená, vieme, že motocykel váži iba 125 kg.
Spoločnosť CFMoto zatiaľ zverejnila len málo špecifikácií motocykla, ale vieme, že má odpruženie WP so zdvihom 12,2 palca vpredu a vzadu a výšku sedla 96 cm. Táto výška sedla nebude v žiadnom prípade láskavá pre bežného jazdca. Ale na druhej strane, tento bicykel nie je určený pre bežného jazdca.
Ľahký a pevný rám
Pri jeho konštrukcii sa kladie jasný dôraz na to, aby bol rám ľahký, pevný a mal nízko položené ťažisko pre vyššiu obratnosť. Na koncepčnom bicykli ma zaujal chladič umiestnený vzadu pod sedadlom jazdca. Chladiče majú na elektrobicykloch menšie uplatnenie ako na bicykloch s pohonom ICE, a to preto, že elektrobicykle pracujú chladnejšie. Predpokladám teda, že CFMoto sa tu rozhodlo pre umiestnenie vzadu, aby zvládlo teplo z akumulátora. Je to malé a diskrétne a pomáha to zachovať úzky profil motocykla.
„Štýl CF-X vrhá svetlo na prekvitajúci pretekársky rodokmeň spoločnosti CFMoto,“ uvádza sa v tlačovej správe spoločnosti. „Vrcholom je aj zrýchlenie jazdca na 50 km/h [31 mph] v rýchlom čase.“ To naznačuje čísla rýchleho zrýchlenia, ale kým sa neuverejní skutočný model, zdržal by som sa ďalších špekulácií.
Odborné znalosti spoločnosti v oblasti elektrických vozidiel sa ďalej rozširujú vďaka odčlenenej značke Zeeho, ktorá sa zameriava výlučne na mestské bicykle a skútre poháňané batériami. CX-2E a CX-5E sú k dnešnému dňu jediné dva elektrické motokrosy v jej portfóliu – oba sú detské bicykle.
Vzhľadom na to, že spoločnosť Yamaha pracuje v zákulisí na vytvorení vlastného elektrického motokrosového motocykla, spoločnosť Royal Enfield investovala značné prostriedky do spoločnosti Stark Future a Honda už vstúpila do svetového pohára FIM E-Xplorer so svojím elektrickým prototypom CR, zdá sa, že CFMoto by mohla priniesť ďalšiu veľkú vec vo svete motokrosu. Je to priestor, ktorý má prejsť revolúciou a CF-X je len začiatkom.
Model CF-X sa pravdepodobne dostane do výroby koncom budúceho roka.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Prvé elektrické motocykle Kawasaki. Debut dvoch modelov: Ninja e-1 a Z e-1
SUV budúcnosti je tu: Zoznámte sa s novým Hyundai Ioniq 9 – výkonom šokuje, dizajnom očarí!
Už čoskoro na trhu: 5 najviac očakávaných vozidiel, ktoré vás ohúria v roku 2025!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.