Správy, Zaujímavosti,

„Nemáme inú možnosť“ – Šéf VW obhajuje tvrdé reštrukturalizačné opatrenia, zamestnanci zúria!

26.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@afpde). Zamestnanci jednej z kľúčových značiek koncernu Volkswagen v Nemecku intenzívne bránia svoje pracovné miesta. Finančná kríza prinútila spoločnosť zaviesť radikálne úsporné opatrenia, čo prinieslo...

26.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@afpde).

Zamestnanci jednej z kľúčových značiek koncernu Volkswagen v Nemecku intenzívne bránia svoje pracovné miesta. Finančná kríza prinútila spoločnosť zaviesť radikálne úsporné opatrenia, čo prinieslo oznámenie o novom pláne reštrukturalizácie. Tento plán zahŕňa zatvorenie viacerých tovární na území Nemecka a výrazné znižovanie počtu zamestnancov.

„Nemáme inú možnosť“ – Šéf VW obhajuje tvrdé reštrukturalizačné opatrenia, zamestnanci zúria!
Foto: youtube.com/@afpde

Zamestnanecká rada VW spolu s odborovou organizáciou IG Metall zatiaľ nedosiahli dohodu s vedením Volkswagenu ohľadom tejto reštrukturalizácie. Situácia sa navyše ďalej vyostruje, keďže spor v rámci kolektívneho vyjednávania naberá na intenzite. Ani vyhrážky štrajkom zatiaľ nezmenili postoj vedenia značky.

Thomas Schäfer, šéf značky Volkswagen, naďalej nekompromisne obhajuje svoj plán. Tvrdí, že „zatváranie tovární a redukcia pracovných miest v Nemecku sú nevyhnutné kroky na to, aby sa spoločnosť dokázala vymaniť z krízy.“ V rozhovore pre Welt am Sonntag, keď dostal otázku, či je možné vyriešiť krízu bez zatvárania tovární, odpovedal stručne a jasne:

„Momentálne to nepovažujeme za možné. Preskúmajú sa továrne na výrobu vozidiel aj komponentov. Musíme znížiť našu výrobnú kapacitu a prispôsobiť ju novej realite.“

Výrobca, ktorý bol donedávna spájaný s kauzou dieselgate, sa výrazne zaviazal k elektrifikácii svojho sortimentu. Žiaľ, keď príde na pohľad do kolónky predaja, ukáže sa, že kapacita Volkswagenu je príliš veľká a trh príliš malý.

„Na trhu bolo plánovaných približne 16 miliónov vozidiel ročne,“ vysvetlil Schäfer: „Teraz sa trh s automobilmi v Európe scvrkol na 14 miliónov.“

Varovné štrajky v továrňach Volkswagen by sa mohli začať začiatkom decembra

Zamestnanci, zamestnanecká rada VW a odbory IG Metall, ktoré zastupujú ich záujmy, sa jednoznačne stavajú proti zatváraniu tovární. Táto situácia trvá už od septembra. Medzitým si zlé plánovanie kapacít tovární vyžaduje okamžité opatrenia.

„Nemá zmysel reštrukturalizovať sa do roku 2035, pretože dovtedy by nás konkurencia už dávno opustila. Máme na to len tri alebo štyri roky.“

– zdôraznil Thomas Schäfer.

Zatváranie tovární a redukcia pracovných miest v Nemecku sú nevyhnutné kroky na to, aby sa spoločnosť dokázala vymaniť z krízy.
Foto: youtube.com/@NZZConnect

Šéf značky nevylučuje ani to, že zníži počet zamestnancov. Odôvodňuje to tým, že znižovanie počtu pracovných miest „naprieč demografickou krivkou a súčasnými nástrojmi, ako sú čiastočné dôchodky a ponuky na ukončenie pracovného pomeru, nestačí. Jednoducho by to trvalo príliš dlho,“ uviedol vo vyhlásení pre Welt am Sonntag

IG Metall požaduje, aby predstavenstvo v rámci reštrukturalizácie urobilo aj kompromisy. Schäfer v zásade súhlasil a v dôsledku toho sa od januára znížia platy členov predstavenstva o 5 %. Po minulotýždňovom rokovaní výboru pre kolektívne vyjednávanie však IG Metall jednomyseľne hlasoval za zavedenie výstražných štrajkov od začiatku decembra. Ide o protestnú akciu po tom, ako sa v troch kolách rokovaní nepodarilo dosiahnuť dohodu.

Tým by sa vedenie Volkswagenu nepochybne dostalo pod obrovský tlak. Na druhej strane, zamestnanecká rada musí pristúpiť na kompromis, už len preto, že Volkswagen už nemá tučnú peňaženku. Štrajk by len zhoršil už aj tak ťažkú finančnú situáciu značky.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Čína ovládla svet elektromobilov: Ako dosiahla rekordný podiel 50,6 % a čo to znamená pre budúcnosť áut?

Auto roka odhalilo smutnú pravdu: Európa ignoruje realitu, USA idú vlastnou cestou

Zlom v automobilovom priemysle: Ford znižuje zamestnanosť o 14 % v Európe kvôli elektrickým autám.


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

SUV vládnu svetu, ale Mazda6 stále žije! Prečo sa tento sedan nevzdáva?

25.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SpecialCar96). V ére dominancie SUV vozidiel sú mnohí motoristi stále uchvátení predstavou nového sedanu. Mazda priznáva, že aj ona by…

Toto nie je sci-fi – Mercedes práve predstavil technológie, ktoré zmenia každé auto na planéte!

25.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInsider-512). Brzdy začlenené priamo do elektromotora, karoséria posiata solárnymi panelmi a batériové články s individuálnym ovládaním – takto si Mercedes…

Ferrari 2025: Všetky nové pripravované modely

25.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Rok 2025 bude pre Ferrari historickým rokom. Značka z Maranella sa chystá uviesť na trh svoj prvý plne elektrický…

SUV z iného sveta? Zoznámte sa s iCAR V23 CYBERSPACE – jedinečný zážitok na dosah

25.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@UTAKGROUP). Na autosalóne v čínskom Guangzhou, ktorý odštartoval minulý týždeň, zažiarila kybernetická verzia kompaktného SUV s názvom iCAR V23. Tento…

Šokujúce odhalenie: Prečo má táto značka najvyššiu mieru smrteľných nehôd zo všetkých áut?

25.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@WhamBaamTeslacam). Nedávna štúdia odhalila znepokojujúce štatistiky týkajúce sa dopravných nehôd vozidiel značky Tesla, ktoré v posledných rokoch vykazujú vyššiu nehodovosť…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov