27.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@latinncap).
Nové kompaktné SUV od Citroënu chce zaujať európsky trh ako dôstojná alternatíva k populárnej Toyote Yaris Cross. Na druhom konci sveta však brazílska verzia modelu C3 Aircross prešla bezpečnostnými testami Latin NCAP s katastrofálnymi výsledkami – získala nulové hodnotenie.
Francúzske SUV narazilo na bariéru v Latinskej Amerike
Latin NCAP, renomovaná organizácia zameraná na hodnotenie bezpečnosti vozidiel v Karibiku a Latinskej Amerike, funguje na podobnom princípe ako známa európska Euro NCAP. Prísne testy preverujú bezpečnosť vozidiel z viacerých hľadísk, vrátane ochrany dospelých a detských pasažierov, ochrany chodcov a nasadenia moderných asistenčných systémov.
Od roku 2020 sa pravidlá testovania sprísnili, čo kladie vyššie nároky na výrobcov automobilov. Napriek tomu Citroën C3 Aircross vyrobený v Brazílii prepadol na celej čiare. S nulou na konte sa tento model stal symbolom neúspechu a vyvoláva otázky ohľadom novej stratégie koncernu Stellantis, ktorý s týmto SUV plánoval osloviť cenovo citlivých zákazníkov v rozvíjajúcich sa regiónoch.
Citroën C3 Aircross: Symbol nedostatočnej ochrany
Detailné výsledky testov odhaľujú alarmujúci obraz. Ochrana pasažierov je na úrovni, ktorá úplne zlyháva. Pri čelnom náraze figurína predného spolujazdca odhalila výrazné riziko zranenia hrudníka. Bočné nárazové testy zase poukázali na závažné deformácie konštrukcie, ktoré zvyšujú pravdepodobnosť vážnych zranení pasažierov. Kritika sa nevyhla ani opierkam hlavy, ktoré pri simulácii nárazu neabsorbovali dostatok energie, čím sa zvyšuje riziko poranenia krčnej chrbtice.
Bezpečnosť detských pasažierov takisto nedosahuje očakávané štandardy. Testy ISOFIX ukázali nedostatky, ktoré sú neakceptovateľné pre moderné vozidlo. Navyše, vozidlo neponúka ani základnú ochranu v podobe predných či zadných vzduchových clôn, ktoré by mohli zmierniť následky nehody.
Tento výsledok otvára diskusiu o dôvodoch, prečo sa Stellantis rozhodol šetriť práve na bezpečnosti. Je to snaha udržať nízke výrobné náklady a tým sprístupniť SUV širšiemu publiku? Alebo ide o strategický omyl, ktorý ohrozuje životy cestujúcich? V každom prípade, takéto rozhodnutie má vážne dôsledky – v prípade nehody v brazílskom C3 Aircross hrozí vysoké riziko vážnych zranení alebo dokonca smrteľných následkov.
Je alarmujúce, že na jednej strane Citroën vyrába v Európe vozidlá, ktoré vynikajú bezpečnosťou, no na druhej strane brazílska verzia toho istého modelu upadla do pasce kompromisov. Ak Stellantis nezareaguje a neposilní konštrukciu tohto SUV, jeho reputácia na latinskoamerickom trhu bude vážne poškodená.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Citroën 2025: Všetky pripravované modely
Štýl a kvalita, ktorú Dacia nedokáže ponúknuť – Objavte crossover, ktorý prekonáva očakávania!
Volkswagen T-Roc 2.0: Ešte výkonnejší, ekologickejší a luxusnejší – odhalíme všetko!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.