Správy, Suv/Crossover, Zaujímavosti,

Citroën C3 Aircross: SUV, ktoré pri nárazovom teste totálne pohorelo

27.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@latinncap). Nové kompaktné SUV od Citroënu chce zaujať európsky trh ako dôstojná alternatíva k populárnej Toyote Yaris Cross. Na druhom konci sveta však brazílska verzia...

27.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@latinncap).

Nové kompaktné SUV od Citroënu chce zaujať európsky trh ako dôstojná alternatíva k populárnej Toyote Yaris Cross. Na druhom konci sveta však brazílska verzia modelu C3 Aircross prešla bezpečnostnými testami Latin NCAP s katastrofálnymi výsledkami – získala nulové hodnotenie.

Citroën C3 Aircross: SUV, ktoré pri nárazovom teste totálne pohorelo.
Foto: youtube.com/@latinncap

Francúzske SUV narazilo na bariéru v Latinskej Amerike

Latin NCAP, renomovaná organizácia zameraná na hodnotenie bezpečnosti vozidiel v Karibiku a Latinskej Amerike, funguje na podobnom princípe ako známa európska Euro NCAP. Prísne testy preverujú bezpečnosť vozidiel z viacerých hľadísk, vrátane ochrany dospelých a detských pasažierov, ochrany chodcov a nasadenia moderných asistenčných systémov.

Od roku 2020 sa pravidlá testovania sprísnili, čo kladie vyššie nároky na výrobcov automobilov. Napriek tomu Citroën C3 Aircross vyrobený v Brazílii prepadol na celej čiare. S nulou na konte sa tento model stal symbolom neúspechu a vyvoláva otázky ohľadom novej stratégie koncernu Stellantis, ktorý s týmto SUV plánoval osloviť cenovo citlivých zákazníkov v rozvíjajúcich sa regiónoch.

Citroën C3 Aircross: Symbol nedostatočnej ochrany

Detailné výsledky testov odhaľujú alarmujúci obraz. Ochrana pasažierov je na úrovni, ktorá úplne zlyháva. Pri čelnom náraze figurína predného spolujazdca odhalila výrazné riziko zranenia hrudníka. Bočné nárazové testy zase poukázali na závažné deformácie konštrukcie, ktoré zvyšujú pravdepodobnosť vážnych zranení pasažierov. Kritika sa nevyhla ani opierkam hlavy, ktoré pri simulácii nárazu neabsorbovali dostatok energie, čím sa zvyšuje riziko poranenia krčnej chrbtice.

Bezpečnosť detských pasažierov takisto nedosahuje očakávané štandardy. Testy ISOFIX ukázali nedostatky, ktoré sú neakceptovateľné pre moderné vozidlo. Navyše, vozidlo neponúka ani základnú ochranu v podobe predných či zadných vzduchových clôn, ktoré by mohli zmierniť následky nehody.
Tento výsledok otvára diskusiu o dôvodoch, prečo sa Stellantis rozhodol šetriť práve na bezpečnosti. Je to snaha udržať nízke výrobné náklady a tým sprístupniť SUV širšiemu publiku? Alebo ide o strategický omyl, ktorý ohrozuje životy cestujúcich? V každom prípade, takéto rozhodnutie má vážne dôsledky – v prípade nehody v brazílskom C3 Aircross hrozí vysoké riziko vážnych zranení alebo dokonca smrteľných následkov.

Je alarmujúce, že na jednej strane Citroën vyrába v Európe vozidlá, ktoré vynikajú bezpečnosťou, no na druhej strane brazílska verzia toho istého modelu upadla do pasce kompromisov. Ak Stellantis nezareaguje a neposilní konštrukciu tohto SUV, jeho reputácia na latinskoamerickom trhu bude vážne poškodená.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Citroën 2025: Všetky pripravované modely

Štýl a kvalita, ktorú Dacia nedokáže ponúknuť – Objavte crossover, ktorý prekonáva očakávania!

Volkswagen T-Roc 2.0: Ešte výkonnejší, ekologickejší a luxusnejší – odhalíme všetko!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Vlajková loď budúcnosti terénnych vozidiel bez V8

26.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Nissan). Nissan uvádza na trh siedmu generáciu terénneho vozidla Patrol. Teraz sú aj ceny za superluxusné SUV, ktoré sa opäť…

Oficiálne: General Motors sa stane 11. tímom F1 v roku 2026

26.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@WeAreTheRace). V zásade sa dosiahla dohoda o účasti značky Cadillac spoločnosti GM v seriáli Formule 1 od roku 2026. Formula…

„Nemáme inú možnosť“ – Šéf VW obhajuje tvrdé reštrukturalizačné opatrenia, zamestnanci zúria!

26.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@afpde). Zamestnanci jednej z kľúčových značiek koncernu Volkswagen v Nemecku intenzívne bránia svoje pracovné miesta. Finančná kríza prinútila spoločnosť zaviesť…

Zabudnite na zápchy: Mobilize Duo je kompaktné, elektrické a vytvorené pre mestský chaos.

26.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews). Agilná elektrická štvorkolka Mobilize Duo, nástupca Renault Twizy, prichádza s mnohými vylepšeniami, no zachováva svoj mestský charakter. Podobne ako…

Brusel vs. Peking: Obchodná vojna, ktorá môže zničiť konkurenciu a zdvihnúť ceny áut!

26.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@WallayBlue). Brusel ponúka Číne miliardovú podporu výmenou za elektrickú technológiu – bude Peking spolupracovať, alebo zvýši napätie? Brusel vs. Peking:…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov