Správy, Suv/Crossover, Zaujímavosti,

Citroën C3 Aircross: SUV, ktoré pri nárazovom teste totálne pohorelo

27.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@latinncap). Nové kompaktné SUV od Citroënu chce zaujať európsky trh ako dôstojná alternatíva k populárnej Toyote Yaris Cross. Na druhom konci sveta však brazílska verzia...

27.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@latinncap).

Nové kompaktné SUV od Citroënu chce zaujať európsky trh ako dôstojná alternatíva k populárnej Toyote Yaris Cross. Na druhom konci sveta však brazílska verzia modelu C3 Aircross prešla bezpečnostnými testami Latin NCAP s katastrofálnymi výsledkami – získala nulové hodnotenie.

Citroën C3 Aircross: SUV, ktoré pri nárazovom teste totálne pohorelo.
Foto: youtube.com/@latinncap

Francúzske SUV narazilo na bariéru v Latinskej Amerike

Latin NCAP, renomovaná organizácia zameraná na hodnotenie bezpečnosti vozidiel v Karibiku a Latinskej Amerike, funguje na podobnom princípe ako známa európska Euro NCAP. Prísne testy preverujú bezpečnosť vozidiel z viacerých hľadísk, vrátane ochrany dospelých a detských pasažierov, ochrany chodcov a nasadenia moderných asistenčných systémov.

Od roku 2020 sa pravidlá testovania sprísnili, čo kladie vyššie nároky na výrobcov automobilov. Napriek tomu Citroën C3 Aircross vyrobený v Brazílii prepadol na celej čiare. S nulou na konte sa tento model stal symbolom neúspechu a vyvoláva otázky ohľadom novej stratégie koncernu Stellantis, ktorý s týmto SUV plánoval osloviť cenovo citlivých zákazníkov v rozvíjajúcich sa regiónoch.

Citroën C3 Aircross: Symbol nedostatočnej ochrany

Detailné výsledky testov odhaľujú alarmujúci obraz. Ochrana pasažierov je na úrovni, ktorá úplne zlyháva. Pri čelnom náraze figurína predného spolujazdca odhalila výrazné riziko zranenia hrudníka. Bočné nárazové testy zase poukázali na závažné deformácie konštrukcie, ktoré zvyšujú pravdepodobnosť vážnych zranení pasažierov. Kritika sa nevyhla ani opierkam hlavy, ktoré pri simulácii nárazu neabsorbovali dostatok energie, čím sa zvyšuje riziko poranenia krčnej chrbtice.

Bezpečnosť detských pasažierov takisto nedosahuje očakávané štandardy. Testy ISOFIX ukázali nedostatky, ktoré sú neakceptovateľné pre moderné vozidlo. Navyše, vozidlo neponúka ani základnú ochranu v podobe predných či zadných vzduchových clôn, ktoré by mohli zmierniť následky nehody.
Tento výsledok otvára diskusiu o dôvodoch, prečo sa Stellantis rozhodol šetriť práve na bezpečnosti. Je to snaha udržať nízke výrobné náklady a tým sprístupniť SUV širšiemu publiku? Alebo ide o strategický omyl, ktorý ohrozuje životy cestujúcich? V každom prípade, takéto rozhodnutie má vážne dôsledky – v prípade nehody v brazílskom C3 Aircross hrozí vysoké riziko vážnych zranení alebo dokonca smrteľných následkov.

Je alarmujúce, že na jednej strane Citroën vyrába v Európe vozidlá, ktoré vynikajú bezpečnosťou, no na druhej strane brazílska verzia toho istého modelu upadla do pasce kompromisov. Ak Stellantis nezareaguje a neposilní konštrukciu tohto SUV, jeho reputácia na latinskoamerickom trhu bude vážne poškodená.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Citroën 2025: Všetky pripravované modely

Štýl a kvalita, ktorú Dacia nedokáže ponúknuť – Objavte crossover, ktorý prekonáva očakávania!

Volkswagen T-Roc 2.0: Ešte výkonnejší, ekologickejší a luxusnejší – odhalíme všetko!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Inovatívne mestské auto, ktoré vás prekvapí: Yks1 One

10.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Technomaniacs). Predstavte si vozidlo, ktoré je rovnako agilné a vzrušujúce ako motocykel, no bezpečné a praktické ako auto. Holandská startupová…

Max Verstappen a Honda 0 SUV: Novinka na kolesách, ktorá ohromila Japonsko!

10.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto. youtube.com/@PlanetCarNews). Honda opäť posúva hranice možného! Na podujatí Red Bull Showrun v Tokiu hviezdil nový prototyp Honda 0 SUV, ktorý…

Elon Musk sa pustil do Trumpovho poradcu: „Imbecil a hlupák na entú“!

10.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@NBCNews). Elon Musk, známy svojim nekonvenčným správaním a ostrým jazykom, opäť rozbúril vody. Tentokrát si na mušku vzal Petera Navarra,…

Obľúbené SUV Dacia Duster prichádza v novej generácii s možnosťou dieselového motora

10.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Mircea Moira). Obľúbený SUV Dacia Duster prichádza v novej generácii s možnosťou dieselového motora, ale prekvapivo nie na európskom trhu.…

Európa v slepej uličke: Elon Musk mal opäť pravdu

10.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@InsaneCuriosity). Ukazuje sa, že Elon Musk mal pravdu, keď hovoril o jedinečnosti svojho vesmírneho internetu, bez ktorého by sa okrem…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov