28.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EVPedia).
Spoločnosť Rivian intenzívne plánuje svoj vstup na európsky trh, a to ešte pred koncom tohto desaťročia. So sebou prinesie dva nové modely elektromobilov. Avšak, tieto vozidlá by mohli doraziť bez zásadnej technológie, čo by mohlo ohroziť ich konkurencieschopnosť v regióne.

Foto: youtube.com/@EVPedia
Prenikanie na vyspelý a náročný európsky trh si vyžaduje dôkladnú analýzu a strategické rozhodnutia. Akékoľvek zaváhanie by mohlo mať vážne následky, podobne ako v prípade General Motors, ktorý sa v roku 2015 rozhodol z Európy stiahnuť po rokoch pôsobenia. Pre spoločnosti, ktoré nemajú taký rozsiahly vplyv, je riziko neúspechu ešte väčšie.
Medzi automobilky, ktoré sa pripravujú na debut v Európe, patrí aj Rivian. Táto americká značka sa neúnavne pripravuje na vstup na jeden z najprestížnejších automobilových trhov sveta. Umožniť by to mala významná investícia od Volkswagen Group, ktorá do spoločného podniku s Rivianom vložila 5,8 miliardy dolárov.

Foto: youtube.com/@EVPedia
Podstatné však nie je len to, že Rivian prichádza do Európy, ale aj spôsob, akým tento krok uskutoční. Generálny riaditeľ spoločnosti RJ Scaringe nedávno na stretnutí s viacerými médiami odhalil niekoľko detailov o plánoch značky. Tému bližšie rozvinuli aj odborníci z portálu InsideEVs, ktorí priniesli dôkladný pohľad na to, čo nás môže čakať.
Rivian pripravuje na európsky trh modely R2 a R3, avšak s určitým obmedzením.
Na trh dorazia dva nové modely, R2 a R3. Hoci značka zatiaľ neprezradila všetky detaily o týchto vozidlách, očakávalo sa, že budú vybavené modernou 800-voltovou alebo dokonca 900-voltovou elektrickou architektúrou. Ako sa však zdá, tieto očakávania sa nenaplnia.
Scaringe vysvetľuje, že „800-voltová architektúra prináša mnoho výhod“, najmä v prípade väčších batérií, kde významne skracuje dobu nabíjania. Priznáva však, že pre menšie a cenovo dostupnejšie modely, ako je R2, sa tento krok z pohľadu nákladov nevypláca. „Optimalizovali sme R2 tak, aby ponúkal výborný výkon za konkurencieschopnú cenu. Na takto kompaktných vozidlách nie je vyššie napätie také kľúčové,“ dodal.
R2 a R3 tak pravdepodobne ponesú elektrickú architektúru na úrovni približne 400 V. Na druhej strane, väčšie modely R1 podľa Scaringeho postupne prejdú na 800- alebo 900-voltové systémy, keďže ich väčšie batérie a náročnejšie potreby nabíjania si to budú vyžadovať.
Generálny riaditeľ zároveň zdôrazňuje, že „aj pri 400-voltovej architektúre je možné dosiahnuť čas nabíjania medzi 10 % a 80 % pod 20 minút,“ čo je pre väčšinu zákazníkov viac ako uspokojivé.
Modely R2 a R3 by mali byť uvedené na americký trh niekedy v rokoch 2027 alebo 2028. Do Európy by sa mohli dostať krátko nato. Zostáva otázkou, či si Rivian počas tohto obdobia znovu neprehodnotí svoje rozhodnutia a nevybaví tieto modely pokročilejšími technológiami, aby posilnil svoju pozíciu na jednom z najkonkurenčnejších trhov sveta.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Šokujúce odhalenie: Prečo má táto značka najvyššiu mieru smrteľných nehôd zo všetkých áut?
Toto nie je sci-fi – Mercedes práve predstavil technológie, ktoré zmenia každé auto na planéte!
Najlepšie hybridy na trhu: Cenovo dostupné, ekologické a ideálne pre mestské jazdenie!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.