30.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).
Keď Toyota predstavila model GR Supra, mnohí sa usmievali a tvrdili, že je to len preoblečené BMW Z4. No samotná Toyota si z toho ťažkú hlavu nerobila. Japonci presne vedeli, aké auto chcú vyvinúť, a spojenie síl s renomovaným partnerom sa ukázalo ako skvelé rozhodnutie. Čísla predaja a nadšenie vodičov hovoria jasne – Toyota GR Supra si získala svoje miesto v srdciach fanúšikov športových áut. No teraz sa zdá, že sa Supra chystá na svoju rozlúčku.
Súčasná generácia Toyoty GR Supra smeruje ku koncu, pričom jej výroba je naplánovaná na rok 2025. Tento model sa pritom stal symbolom modernej éry Toyoty a od svojho predstavenia v roku 2019 ukázal, čo znamená vášeň pre jazdu. Toyota v tlačovej správe pripomenula, že GR Supra bola prvým globálnym športovým modelom, ktorý vznikol pod taktovkou TOYOTA GAZOO Racing. S klasickou konfiguráciou, radový šesťvalec vpredu a pohon zadných kolies sa splnil sen bývalého prezidenta Akia Toyodu, ktorý chcel priniesť auto, ktoré je radosť šoférovať.
Dve špeciálne edície modelu
Na rozlúčku však Toyota pripravila niečo výnimočné: dve špeciálne edície modelu GR Supra – GR Supra A90 Final Edition a GR Supra Lightweight Evo.
GR Supra A90 Final Edition je oslavou toho najlepšieho. Táto verzia je vybavená manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, pohonom zadných kolies a šesťvalcom, ktorého výkon bol zvýšený na úctyhodných 435 koní. Zvukový prejav zdokonalil výfuk Akrapovič, zatiaľ čo podvozok bol vybavený nastaviteľným odpružením KW. Toyota sa postarala o presnejšie riadenie, väčšie brzdy, upravené uhly odklonu a športovejšie stabilizátory. V zadnej časti dokonca pribudla ochranná klietka podobná tej z pretekárskej verzie GT4. Na exkluzivite pridávajú aj širšie pneumatiky vpredu na 19-palcových a vzadu na 20-palcových diskoch. Celkovo vznikne iba 300 kusov tejto špeciálnej edície.
Dizajn a technológie A90 Final Edition čerpajú inšpiráciu z úspechov Toyoty v motoristickom športe od vytrvalostných pretekov až po NASCAR či driftové šampionáty. Hoci sa tieto modely oficiálne na Slovensko nedostanú, nedá sa vylúčiť, že si niektoré kusy nájdu cestu aj do našich končín.
Druhým rozlúčkovým modelom je GR Supra Lightweight Evo, ktorá, aj keď nie tak extrémna ako A90 Final Edition, stále stojí za pozornosť. Táto verzia prináša štandardný výkon 340 koní, manuálnu prevodovku a pohon zadných kolies. Toyota sa však zamerala na vylepšenie softvéru motora, nastavenie diferenciálu, tuhší predný stabilizátor a prepracované riadenie. Brzdy Brembo a ďalšie detaily dodávajú modelu ešte športovejší charakter.
Obe verzie sú dôstojnou rozlúčkou s modelom, ktorý sa stal ikonou modernej športovej éry Toyoty. A aj keď Supra končí, jej odkaz v podobe čistého jazdného zážitku zostane ešte dlho živý.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
SUV za cenu hatchbacku? EMC 7 dokazuje, že kvalita nemusí stáť majland!
Vlajková loď budúcnosti terénnych vozidiel bez V8
Volkswagen T-Roc 2.0: Ešte výkonnejší, ekologickejší a luxusnejší – odhalíme všetko!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.