1.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@jaywalkur).
S dĺžkou 5,62 m patrí Tunland V9 medzi najpôsobivejšie vo svojej triede. Má elektrifikovaný turbodieselový motor 2.0.

Foto: youtube.com/@jaywalkur
Foton zdvojnásobuje svoj sortiment. Čínska značka, ktorá je súčasťou skupiny Eurasia Motor Company, predstavuje Tunland V9, veľký pick-up, ktorý sa nachádza nad modelom G7. Je to kríženec medzi typickým európskym stredne veľkým vozidlom a americkými plnohodnotnými nákladnými vozidlami, ako sú Ford F-150 alebo Ram 1500.
Esteticky príjemný a technológiami nabitý Tunland V9 bude k dispozícii začiatkom roka 2025.
Exteriér
S dĺžkou 5,62 m, šírkou 2,09 m a výškou 1,96 m je Foton Tunland V9 určite nápadný a je väčší nielen ako G7, ale aj ako mnohí možní konkurenti, napríklad Ford Ranger alebo Toyota Hilux. To samozrejme vedie k dôležitým výhodám z profesionálneho hľadiska, pričom ložná plocha má objem 1 379 litrov, čo je o niečo menej z hľadiska obratnosti.
Línie sú veľmi svalnaté, takmer americké, takže v prednej časti je estetický odkaz na Ram 1500 daný veľkou mriežkou chladiča a hranatými full LED svetlometmi. Počas tlačovej prezentácie však Tunland V9 priamo prirovnali k Fordu Ranger Raptor Ecoblue, hoci my vidíme skôr analógiu s modelom F-150.
Interiér
Interiér modelu Tunland V9 nadväzuje na pevný, škatuľový vzhľad exteriéru. Prístrojová doska má klasický vzhľad s plne digitálnym prístrojovým panelom a veľkým 14,6-palcovým centrálnym displejom infotainmentu (kompatibilným s Apple CarPlay a Android Auto). Z ktorého možno ovládať všetky funkcie pick-upu vrátane klimatizácie a ambientného osvetlenia.
Jazdné režimy sa dajú nastaviť na stredovom tuneli a kožené sedadlá majú elektrické nastavovanie a bedrovú opierku.
Motory
Foton ponúka Tunland V9 pri vstupe na trh len s 2,0-litrovým turbodieselom, ktorý produkuje výkon 160 k a 450 Nm, a obsahuje 48-voltový mild-hybridný systém. Pohonnú jednotku dopĺňa turbodúchadlo s variabilnou geometriou a vysokotlakový vstrekovací systém Common Rail od spoločnosti Bosch, pričom hybridný systém (ktorý tiež vyvinula spoločnosť Bosch) pridáva ďalších 80 Nm krútiaceho momentu počas zrýchľovania.
Navyše malý elektromotor zasahuje pri rozjazde, stúpaní do kopca a spomaľovaní. Aby podporil spaľovaciu jednotku a podľa odhadov spoločnosti Foton znížil spotrebu o 5 až 8 %. K dispozícii sú dve prevodovky: 8-stupňová automatická ZF s redukovanými prevodmi alebo 6-stupňová manuálna Zomax.
Vodič môže využívať pohon všetkých kolies v šiestich jazdných režimoch: Standard, Eco, Sport, Mud, Sand a Snow. Auto dokáže odviezť 645 kg nákladu a utiahnuť príves vážiaci 3 500 kg. Čo sa týka jazdy v teréne, Foton si poradí s brodmi do 70 cm a má 28° uhol nábehu a 26° uhol výjazdu.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Legendárny model zmizne z trhu. Koncern Stellantis prepustí 2 500 ľudí
Spoločnosť Ford uvádza na trh verziu pick-up Ranger s pohonom PHEV.
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.