2.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@edmundscars).
Porsche malo byť symbolom elektrickej revolúcie – čisté, moderné a bez emisií. Ale realita na trhu hovorí jasne: zákazníci dali prednosť tradičným spaľovacím motorom. Automobilka tak predlžuje ich životnosť a dokonca zvažuje prispôsobenie elektrických platforiem tak, aby mohli poháňať vozidlá na spaľovací pohon.

Foto: youtube.com/@edmundscars
„V segmente prémiových vozidiel vidíme výrazný dopyt po spaľovacích motoroch, a preto sa tento trend odrazí aj na našej produktovej stratégii,“ vysvetlil finančný riaditeľ Porsche Lutz Meschke. Jednoduchšie povedané – záujem o elektromobily je u zákazníkov nižší, než sa očakávalo.
Len 7,3 % predaja značky v septembri tvorili elektrické modely, čo je výrazný pokles oproti minuloročným 12 %. Dokonca ani športový elektrický Taycan nepriniesol požadovaný úspech. Navyše, Európa dostala namiesto obľúbeného Macanu so spaľovacím motorom jeho elektrickú verziu, čo tiež neprispelo k zvýšeniu predaja.
„Analyzujeme možnosti, ako by sme mohli premeniť naše elektrické vozidlá na hybridy alebo dokonca na plne spaľovacie modely. Sme stále v štádiu koncepčných riešení, ale jedno je isté – spaľovacie motory z nášho portfólia hneď tak nezmiznú,“
– dodal Meschke.
Zaujímavým príkladom je model Porsche 911, ktorý už má hybridnú verziu. Tá však neponúka režim bez emisií – hybridná technológia tu slúži len na podporu turbodúchadiel, čím zvyšuje výkon pri akcelerácii.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Najväčší súboj hybridov: Ktoré značky dominujú?
Štýl a kvalita, ktorú Dacia nedokáže ponúknuť – Objavte crossover, ktorý prekonáva očakávania!
Najlepšie hybridy na trhu: Cenovo dostupné, ekologické a ideálne pre mestské jazdenie!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.