9.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Natallia Ploskaya).
Často si neuvedomujeme, ako môžu naše zvyky, ktoré sa prejavujú počas jazdy, negatívne ovplyvniť vozidlo. Zvyčajne ide o malé a nepodstatné veci, ktoré sú však, žiaľ, nákladné. Oplatí sa uvedomiť si to skôr, ako pôjdeme k mechanikovi. Niektoré opravy môžu byť mimoriadne nákladné.
Pri šoférovaní je to ako pri akejkoľvek inej činnosti, ktorú robíme pravidelne – stáva sa pre nás takou rutinou, že nepremýšľame o tom, čo robíme. Nastúpime do auta, pripútame sa, naštartujeme a ideme. Málokto z nás sa zamýšľa nad tým, či konkrétne činnosti, ktoré vykonávame, prispievajú k poškodeniu vozidla alebo jeho častí. Ukazuje sa však, že týchto zlozvykov je niekoľko a my si ich vôbec neuvedomujeme.
Zlé návyky vodičov, ktoré vedú k poškodeniu vozidla
Mechanici a odborníci uvádzajú 5 základných návykov mnohých vodičov, ktoré sa síce zdajú byť banálne, ale bohužiaľ prispievajú k zvyšovaniu poruchovosti nášho vozidla. Ide o tieto návyky:
- Ruku držíte na radiacej páke. Ak máte ruku stále na páke, mierne ju posuniete. Zvyčajne sa to robí nevedome, ale môže dôjsť k poškodeniu voliča. Volič sa začne zasekávať a radenie prevodových stupňov bude čoraz problematickejšie – ťažšie. Preradíš a ruka preč. 🙂
- Držanie nohy na spojke. Mnohí z nás namiesto toho, aby používali opierku nohy, držia nohu na spojke. Nie sme schopní udržať nohu na spojke po celý čas bez toho, aby sme na spojku tlačili; navyše si nikdy nie sme istí, aký silný je tlak. Jazda s vozidlom a súčasné stláčanie spojky a plynového pedála spôsobuje poruchy spojky. Takáto oprava môže byť naozaj drahá.
- Drsná prevádzka vozidla. Prudká akcelerácia, brzdenie, zatáčanie ignorujúce výmole a iné nerovnosti na ceste a podobné správanie sa končia oveľa rýchlejším opotrebovaním komponentov vozidla. Zrýchlené opotrebovanie prevodového systému, netesnosti, poškodenie niektorých komponentov – to sú len niektoré z porúch, ktoré vás môžu čakať.
- Neupravený podvozok. Len málo vodičov sa stará o podvozok svojho vozidla. Pritom opotrebovaný podvozok znižuje bezpečnosť, ale nielen to. Ovplyvňuje aj konštrukciu vozidla a spôsobuje jej poškodenie. Trpieť môžu aj niektoré komponenty.
- Nedostatočné otáčky motora. Jazda na štvrtom alebo piatom prevodovom stupni, keď má vozidlo maximálnu rýchlosť 40/50 km za hodinu, nie je stále v poriadku. Pri takejto pravidelnej jazde sa prvé poruchy objavia už po niekoľkých desiatkach tisíc kilometrov. Niektoré nás môžu vyjsť draho. Predovšetkým nás čaká dlhý zoznam porúch motora.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Najčastejšie chyby pri servise klimatizácie. Môžu sa ukázať ako drahé
Bezpečnejšie v modernom aute? Nie nevyhnutne. Všetko kvôli človeku
90% vodičov robí tieto chyby v hmle. Zistite, ako sa im vyhnúť!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.