10.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@toyotausa).
Porovnali sme Toyota Land Cruiser 2025 a Defender, dva z mála čistokrvných terénnych vozidiel. Analyzovali sme ich a vybrali sme ten najlepší.
4×4 vozidlá stratili popularitu, ktorú kedysi mali, pretože ich nahradili SUV modely – lepšie vybavené a pohodlnejšie, hoci menej schopné mimo asfaltu. Napriek tomu na trhu stále zostáva niekoľko príkladov, ako sú tieto dva, ktoré porovnávame: Toyota Land Cruiser 2025 a Defender.
Medzi týmito modelmi existuje paradox. Zatiaľ čo Defender sa premenil na moderné a sofistikované SUV, ktoré si stále zachováva schopnosti na jazdu v teréne, ale už nie také, ako pôvodný klasický model, Toyota Land Cruiser sa vydala opačnou cestou.
Land Cruiser bol vždy dobre prispôsobený na jazdu mimo asfaltu, aj keď v posledných generáciách sa viac podobal na SUV. Situácia sa však zmenila – aktuálna verzia sa vrátila ku koreňom ako autentické terénne vozidlo so štýlovým retro dizajnom.
Analyzujeme hlavné vlastnosti oboch 4×4, ako sú rozmery, výbava, motory a ďalšie aspekty, aby sme určili, ktorý z nich je lepší.
Toyota Land Cruiser 2025
Land Cruiser je veľké vozidlo s piatimi dverami, ktoré má dĺžku 4,92 m, šírku 1,98 m, výšku 1,87 m a rázvor 2,85 m.
Toyota Land Cruiser je pravé terénne vozidlo, pretože si zachováva klasický koncept konštrukcie tohto typu áut – rámový podvozok. K tomu pridáva svetlú výšku 21,5 cm a redukčnú prevodovku.
Okrem toho má niekoľko prvkov, ktoré uľahčujú terénnu jazdu, ako napríklad systém Multi-Terrain Monitor, ktorý umožňuje vidieť, čo sa nachádza pod prednou časťou vozidla. Tento systém je podobný „priehľadnej kapote“, ktorú ponúka Defender.
Ďalším užitočným zariadením je Multi-Terrain Selector, ktorý prispôsobuje fungovanie rôznych parametrov vozidla (reakcia motora, kontrola trakcie, riadenie a ďalšie) povrchu, na ktorom sa jazdí. Podobný systém má aj britský konkurent.
Japonské vozidlo disponuje aj systémom Crawl Control (kontrola pomalej jazdy) a uzávierkami stredového a zadného diferenciálu.
Interiér Land Cruiseru je úplne odlišný od toho, na čo sme boli pri Toyote zvyknutí. Dizajn aj kvalita spracovania sú na vysokej úrovni. Značka použila kvalitné materiály, ktoré sa môžu rovnať vozidlám prémiových značiek.
Palubná doska pôsobí robustne a má dve úrovne. Na hornej úrovni sa nachádzajú dve digitálne obrazovky, každá s uhlopriečkou 12,3 palca – jedna pre digitálny prístrojový panel a druhá pre multimediálny systém Toyota Smart Connect. Nižšie je stredová konzola s ovládačmi klimatizácie a širokým centrálnym tunelom s rôznymi ovládacími prvkami jazdných funkcií.
Land Cruiser ponúka priestor pre sedem pasažierov a batožinový priestor s kapacitou 621 litrov (pri zloženej tretej rade sedadiel).
Motorická výbava zahŕňa 2,8-litrový dieselový štvorvalec s výkonom 208 k a krútiacim momentom 500 Nm. Motor je spojený s osemstupňovou automatickou prevodovkou s redukciou a je kompatibilný s biodieselom HVO100.
Budúci rok pribudne druhý dieselový motor s elektrifikáciou (48-voltová technológia). Aktuálne má vozidlo len označenie C.
Štandardná výbava Land Cruiseru VX 250 zahŕňa napríklad vyhrievané spätné zrkadlá, LED svetlá, panoramatické strešné okno, ventilované predné aj zadné sedadlá, dvojzónovú klimatizáciu, bezdrôtové nabíjanie smartfónu, detektor mŕtveho uhla, inteligentnú kontrolu svetiel, asistenta jazdy v pruhu, udržiavanie v jazdnom pruhu, 360-stupňovú kameru, predkolízneho asistenta, varovanie pred križujúcou premávkou a parkovacie senzory.
Land Rover Defender
Defender je dostupný v troch karosárskych variantách: s tromi dverami (Defender 90) alebo s piatimi dverami (Defender 110 a Defender 130). Najbližším konkurentom pre Land Cruiser je Defender 110, ktorý má dĺžku 4,76 m, šírku 1,99 m, výšku 1,97 m a rázvor 3,02 m. Jeho cena začína na 81 800 eurách.
Defender kombinuje luxus typický pre značku Land Rover so schopnosťami pre jazdu v teréne. Má napríklad podlahu pokrytú plastom, rovnako ako koberce a operadlá.
Defender 110 ponúka sedem miest v konfigurácii 2+3+2, pričom je k dispozícii aj verzia so šiestimi miestami. Batožinový priestor má kapacitu 543 litrov (pri hybridnej verzii sa znižuje na 464 litrov), čo je menej ako u Land Cruiseru.
Palubná doska Defenderu pôsobí minimalisticky a menej robustne. Multimediálny systém má 10-palcovú obrazovku, oddelenú od digitálneho prístrojového panelu.
Defender je vybavený redukciou, trvalým pohonom všetkých štyroch kolies a uzamykateľným stredovým diferenciálom. Voliteľne je možné pridať zadný diferenciál. Svetlá výška je 22,5 cm, pričom so vzduchovým pružením sa môže zvýšiť až na 29,1 cm.
Pohonné jednotky Defenderu ponúkajú viac možností ako jeho japonský rival: hybridný plug-in motor s výkonom 300 k a elektrickým dojazdom 49 km, mild-hybridný diesel s výkonom 249 k a benzínový motor bez elektrifikácie s výkonom 425 k.
Toyota Land Cruiser alebo Defender?
Výber medzi Toyotou Land Cruiser a Defenderom závisí skôr od toho, aký druh vozidla hľadáte, než od ceny.
Japonský model je vhodnejší pre tých, ktorí plánujú častejšie jazdiť v teréne. Defender, hoci si v teréne stále vedie dobre, stratil niektoré zo svojich pôvodných schopností.
Na druhej strane, ak je prioritou veľké SUV, schopné zvládnuť rôzne terény, Defender je lepšou voľbou, pričom cena jeho základnej verzie už zahŕňa plug-in hybrid.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Suzuki Jimny Farewell Edition – Vyrobí sa len 150 kusov
Dynamika a elegancia v spojení SUV a športového dizajnu
Je toto SUV za 27 900 eur tajnou zbraňou proti Mazde a SsangYongu?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.