18.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív).
Čínske automobilky majú nový plán, ako sa vysporiadať s vysokými clami Európskej únie. Prenikajú na európsky trh bez obmedzení – stačí presunúť výrobu priamo do Európy. Prečo sa investície z Číny stávajú čoraz atraktívnejšími a ktoré značky už na starom kontinente vyrábajú svoje vozidlá? Odpovede nájdete v našom článku.
Čínske automobilky sa nevzdávajú: Obchádzajú clá výrobnými závodmi v Európe
Automobilový priemysel sa mení a európsky trh čelí veľkej výzve. Keď Európska únia zvýšila clá na čínske elektrické vozidlá až na 45 %, zdalo sa, že čínske značky to odradí. Ale opak je pravdou. Reakcia prišla rýchlo – čínske automobilky prenášajú svoje výrobné závody priamo na európsky kontinent.
Táto stratégia im umožňuje nielen obísť clá, ale aj urýchliť výrobu a distribúciu svojich vozidiel v regióne. Jedným z najväčších príkladov je španielska Barcelona, kde sa čínske autá už reálne montujú.
Barcelona ako brána do Európy: Omoda, Jaecoo a Ebro ožívajú v starých halách Nissanu
V roku 2021 Nissan opustil svoje výrobné priestory v barcelonskej Zóne Franca. Čínska automobilka Chery však tieto priestory oživila a spustila výrobu hneď troch značiek – Omoda, Jaecoo a španielskej značky Ebro, ktorá patrí pod EV Motors. Barcelona sa tak stáva jedným z najdôležitejších centier čínskeho automobilového priemyslu v Európe.
V závode sa momentálne vyrábajú modely ako Omoda 5, Jaecoo 7 či SUV Ebro S700 a väčší Ebro S800. Do roku 2029 tu plánujú dosiahnuť výrobnú kapacitu až 150 000 vozidiel ročne a vytvoriť viac ako 1 250 nových pracovných miest. Investícia dosahuje až 400 miliónov eur.
BYD a Leapmotor: Čínsky pokrok pokračuje aj v strednej Európe
Čínska značka BYD, známa výrobou elektrických autobusov, má už od roku 2017 svoju fabriku v Maďarsku. Nielenže tu vyrába autobusy, ale do konca roka 2025 plánuje otvoriť závod na výrobu osobných automobilov s kapacitou až 300 000 vozidiel ročne.
Ďalším hráčom je Leapmotor, ktorý spolupracuje so Stellantisom. Modely ako Leapmotor T03 či C10 sa už montujú v Poľsku a Taliansku, čím dokazujú, že čínske značky sú pripravené expandovať na európsky trh vo veľkom štýle.
Európa padá, Čína rastie: Prečo nemôžeme konkurovať?
Čínske automobilky majú obrovskú výhodu – kontrolujú celý výrobný reťazec, najmä keď ide o batérie. Vďaka tomu dokážu znížiť náklady a ponúkať konkurencieschopné ceny, čo je pre európske automobilky vážnym problémom. Navyše, čínsky vládny systém podporuje domáce značky dotáciami, čo zvyšuje ich schopnosť rásť a expandovať.
Európska únia sa snaží proti tomuto trendu bojovať clami, no zdá sa, že čínske automobilky sú vždy o krok vpred. Otázkou zostáva, ako dlho si Európa dokáže udržať svoju automobilovú dominanciu.
Čínske značky, ktoré treba sledovať: MG, Dongfeng a Great Wall Motors na obzore
Kým značky ako Chery, BYD a Leapmotor už majú svoje výrobné závody v Európe, ďalší čínski giganti pripravujú svoje plány. MG, vlastnená spoločnosťou SAIC, hľadá miesto na výstavbu novej fabriky. Dongfeng už rokuje s talianskou vládou a Great Wall Motors plánuje expanziu do štyroch až piatich rokov.
Čína si uvedomuje potenciál európskeho trhu a neprestáva investovať. Pre motoristov to znamená jedinú vec – čínske autá budú čoraz dostupnejšie a častejšie na európskych cestách.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Najlacnejšie dieselové autá na trhu: Objavte ich všetky!
Ďalší šok: Prichádza vlna masových prepúšťaní!
Rusko odpovedá Tesle? Kamaz Atom sľubuje revolúciu na elektrických cestách!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.