Zázrak Vianoc, ktorý zachránil tisíce pracovných miest!

21.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Po 70 hodinách napätých rokovaní sa nemecký automobilový gigant Volkswagen a odbory dohodli na historickom riešení. Napriek chystanému zníženiu počtu pracovných miest o...

21.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív).

Po 70 hodinách napätých rokovaní sa nemecký automobilový gigant Volkswagen a odbory dohodli na historickom riešení. Napriek chystanému zníženiu počtu pracovných miest o 35 000 do roku 2030 nebudú zamestnanci čeliť prepúšťaniu ani zatváraniu závodov. Tento „zázrak Vianoc“ prináša stabilitu a nový smer pre automobilový koncern.

Zázrak Vianoc, ktorý zachránil tisíce pracovných miest!
Foto: Súkromný archív

Historické rokovania: Volkswagen našiel riešenie bez prepúšťania

Po dlhých a napätých rozhovoroch, ktoré trvali 70 hodín, Volkswagen a odbory dosiahli dohodu, ktorú mnohí nazývajú „zázrakom Vianoc“. Automobilka oznámila, že do roku 2030 zníži počet zamestnancov o 35 000, avšak bez priameho prepúšťania. Tento krok si kladie za cieľ optimalizovať náklady a kapacity, pričom rešpektuje sociálnu zodpovednosť voči svojim zamestnancom. Predstavitelia oboch strán vyjadrili veľkú spokojnosť, pričom dohoda otvorila novú kapitolu pre budúcnosť spoločnosti.

Úspory v miliardách: Volkswagen plánuje stabilnú budúcnosť

Dohoda umožní Volkswagenu ušetriť približne 15 miliárd eur ročne v strednodobom horizonte. Podľa CEO Olivera Blumeho táto dohoda vytvára pevný základ pre budúcnosť spoločnosti v oblasti nákladov, kapacít a štruktúr. Firma tak získava priestor na úspešné napredovanie bez radikálnych zásahov, ako sú zatváranie závodov či masové prepúšťanie.

Aký je plán? Závody zostávajú, ale čakajú ich zmeny

Hoci spoločnosť garantuje, že nedôjde k okamžitému zatváraniu prevádzok, niektoré závody čakajú zmeny. Výroba v nemeckom meste Drážďany sa skončí do konca roka 2025, pričom závod v Osnabrücku je pod drobnohľadom ohľadom možného prispôsobenia alebo predaja. Produkcia v hlavnom závode vo Wolfsburgu sa zredukuje z aktuálnych štyroch na dve linky, pričom časť výroby sa presunie až do Mexika.

Zamestnanci: Stabilita, ale bez zvyšovania platov

Aj keď sa zamestnanci môžu tešiť na stabilitu a istotu, dohoda prináša aj niekoľko obetí. Počas nasledujúcich štyroch rokov nedôjde k navyšovaniu platov, niektoré bonusy budú znížené alebo úplne zrušené. Odborový líder Thorsten Groeger však zdôrazňuje, že znižovanie pracovných miest bude prebiehať sociálne zodpovedne a bez povinných prepúšťaní.

Závod vo Wolfsburgu zníži počet výrobných liniek, ale zostáva kľúčovým pre Volkswagen.
Foto: youtube.com/@DiscoveryAustralia

Volkswagen: Nový smer pre budúcnosť automobilového priemyslu

Táto dohoda ukazuje, že aj v ťažkých časoch je možné nájsť riešenie, ktoré rešpektuje záujmy zamestnancov a súčasne umožní firme pokračovať v inováciách a transformácii. Volkswagen opäť dokazuje, že patrí medzi lídrov nielen v technologických inováciách, ale aj vo vzťahoch so svojimi zamestnancami.

Verte, zázrak Vianoc existuje.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

BMW na vzostupe: V Regensburgu padol nový rekord!

Honda prepisuje pravidlá hybridov: Revolučná generácia e:HEV je tu!

Kia Syros: Cena od 11 000 eur, mieri do Európy!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Rusko chce byť lídrom v elektromobilite: Do vývoja investuje takmer miliardu dolárov!

21.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Po troch rokoch od začiatku invázie na Ukrajinu a s prísnymi sankciami od Západu sa Rusko rozhodlo vziať…

Kia Syros: Cena od 11 000 eur, mieri do Európy!

21.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@FasBeam). Kia opäť ukazuje, že dostupné a moderné autá môžu byť realitou. Nový model Kia Syros, pôvodne navrhnutý pre indický…

Najväčšie chyby vodičov pri jazde v noci: Prečo je noc na cestách tak nebezpečná?

21.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Jazda v noci môže byť pokojnou romantikou pod hviezdami, ale aj náročnou skúškou pre každého vodiča. Práve v…

Toyota odhalila skutočnú silu hybridov: Výsledky vás prekvapia!

21.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@evrenozgunspysketch). Toyota zorganizovala unikátny súťažný experiment pre svojich francúzskych vodičov modelov Prius, RAV4 a C-HR Plug-in Hybrid. Výsledky prekonali všetky…

Automobilky zastavujú výrobu! Nová legislatíva EÚ môže zatriasť trhom s autami

20.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheFrame). Nová emisná norma EÚ CAFE, ktorá vstupuje do platnosti už v januári, vyvoláva medzi automobilkami paniku. Prísnejšie limity, vysoké…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov