26.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoVFix).
Nie všetky motory sú také spoľahlivé, ako by sme očakávali. Známe problémy s rozvodmi, poškodenými reťazami či rozvodovými remeňmi spôsobujú ťažkosti viacerým značkám áut. Od modelov Stellantis cez Ford až po prémiové značky ako BMW či Jaguar – prečítajte si, ktoré motory čelili nepríjemným poruchám a čo môžu vodiči urobiť, aby sa problémom vyhli.
Ktoré motory čelia problémom? Prekvapenia na každom kroku
Rozvody patria k najdôležitejším súčastiam motora, no práve tie často spôsobujú najväčšie problémy. Známy prípad 1.2 PureTech od Stellantis ukázal, aké komplikácie môže spôsobiť rozvodový remeň v olejovom kúpeli. Nielenže sa rýchlo opotrebováva, ale jej úlomky dokážu zablokovať olejové čerpadlo, čím doslova ohrozujú životnosť celého motora. Stellantis však reagoval a nahradil rozvodový remeň reťazou v novej generácii PureTech Gen 3. Tento problém nie je však ojedinelý.
Ford a jeho neslávne známe EcoBoosty
Aj Ford čelil podobným problémom s motormi 1.0 EcoBoost. Prvá generácia týchto trojvalcov mala rovnaký rozvodový remeň, ktorý bola neskôr nahradená reťazou. Ani to však všetky problémy nevyriešilo a motoristi sa museli zaoberať častými poruchami v oblasti rozvodov, čo ukazuje, že táto časť motora je jeho najzraniteľnejším miestom.
Prémiové značky neznamenajú garanciu spoľahlivosti
Aj značky, ako BMW či Jaguar Land Rover, mali problémy. Motory BMW N14, známe z modelov Mini Cooper S, trpeli na poškodenie rozvodovej reťaze a jej napínačov. Podobne na tom boli aj dieselové motory Ingenium od Jaguar Land Rover. Tie s dvoma reťazami zdvojnásobili riziko poruchy a najviac postihli modely vyrobené medzi rokmi 2015 a 2019, ako Range Rover Evoque.
Mazda, Renault a ďalší: Ani veľké mená nie sú výnimkou
Mazda dieselové motory 2.2 MZR-CD, používané medzi rokmi 2008 a 2013, čelili problémom s uvoľnením reťaze. Renault a Nissan mali problémy s motorom 1.2 TCe/DIG-T, kde nízka hladina oleja spôsobovala poškodenie reťaze. Ani Toyota, známa svojou spoľahlivosťou, neunikla – motor 1.3 VVT-i v modeloch Yaris zaznamenal viaceré prípady poškodenia reťazí.
Volkswagen a Stellantis: Problémy veľkých hráčov
Motory 1.2 a 1.4 TSI/TFSI skupiny Volkswagen čelili poruchám kvôli chybám v napínačoch reťazí. Stellantis, okrem problému s 1.2 PureTech, zaznamenal aj komplikácie s dieselovými motormi 1.5 BlueHDi, kde poškodenie reťaze mohlo zničiť motor. Tieto prípady ukazujú, že ani veľké automobilky nie sú imúnne voči takýmto problémom.
Ako predísť problémom?
Aj keď sú tieto problémy nepríjemné, vodiči môžu ochrániť svoj motor včasným zásahom. Zhoršenie stavu rozvodového remeňa alebo reťaze zvyčajne sprevádzajú príznaky, ktoré netreba ignorovať – vibrácie, zvláštne zvuky pri štarte, strata výkonu pri akcelerácii alebo aktivovaná kontrolka motora. Ak sa objavia, je dôležité čo najskôr navštíviť servis.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nová éra pre Ladu Vestu: Prelomové zmeny, ktoré prichádzajú v zime 2025
Neviditeľný zabijak motora. Ako odhaliť problémy a zachrániť svoje auto?
Revolučný Nissan Qashqai: SUV za cenu kompaktného auta!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.