Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Toyota RAV4 HEV vs. RAV4 PHEV: Ktorú si vybrať? Prekvapí vás, ktorá sa oplatí viac!

6.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@toyotaoforlando). Hybridná Toyota RAV4 je už dlhodobo obľúbenou voľbou vodičov, ktorí hľadajú efektívny a ekologický pohon. S príchodom Plug-In verzie však vzniká otázka: oplatí sa...

6.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@toyotaoforlando).

Hybridná Toyota RAV4 je už dlhodobo obľúbenou voľbou vodičov, ktorí hľadajú efektívny a ekologický pohon. S príchodom Plug-In verzie však vzniká otázka: oplatí sa investovať do drahšieho modelu s možnosťou externého nabíjania? Porovnali sme náklady, výkon a každodenné používanie oboch verzií – hybridnej (HEV) a Plug-In hybridnej (PHEV). Výsledky vás môžu prekvapiť.

Volant Toyota RAV 4
Toyota RAV4 HEV vs. RAV4 PHEV: Ktorú si vybrať? Prekvapí vás, ktorá sa oplatí viac!
Foto: youtube.com/@toyotaoforlando

HEV vs. PHEV: Aký je rozdiel?

Toyota RAV4 HEV využíva klasický hybridný systém, ktorý kombinuje benzínový motor s elektrickým, pričom elektrina sa získava regeneráciou počas jazdy. Plug-In hybrid (PHEV) umožňuje nabíjanie zo zásuvky, čo mu poskytuje výrazne vyšší elektrický dojazd a nižšie emisné hodnoty. Táto technológia však prichádza s vyššou cenovkou a otázkou, či sa táto investícia oplatí.

Výkon, dynamika a zážitok za volantom

Ak milujete rýchlosť a hladkú jazdu, PHEV je pre vás. S výkonom 306 koní a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy prekonáva HEV (222 koní, 8,2 sekundy). PHEV ponúka lepšiu dynamiku a tichú jazdu v čisto elektrickom režime, čo je skvelé najmä v mestách alebo pri vjazde do garáže.

Spotreba a náklady: Je PHEV naozaj úspornejší?

Na prvý pohľad sa spotreba Toyoty RAV4 PHEV zdá ohromujúca – len 1 liter na 100 km. Tento údaj však platí pri plne nabitých akumulátoroch a jazde v meste. V reálnych podmienkach a pri dlhších trasách je spotreba podobná ako pri HEV. Ak máte prístup k lacnej alebo bezplatnej elektrine, PHEV môže byť lacnejší na prevádzku. Bez pravidelného nabíjania však rozdiel takmer zmizne.

Kedy sa PHEV oplatí a kedy nie?

Ak jazdíte prevažne v meste, kde využijete elektrický režim, a máte možnosť nabíjania – PHEV sa môže vyplatiť. Priemerné náklady na 100 km v meste sú pre PHEV nižšie ako pri HEV. Avšak pri dlhších trasách a jazde po diaľnici sa výhoda PHEV stráca, a ekonomickejšou voľbou zostáva HEV.

Komfort, technológie a priestor

Interiér RAV4 je v oboch verziách priestranný a praktický. PHEV ponúka o niečo menší batožinový priestor (520 l oproti 580 l), čo však pre väčšinu vodičov nebude podstatné. Výhodou PHEV je bohatšia štandardná výbava vrátane špecifických režimov jazdy a technológií. Na druhej strane, HEV ponúka podobné pohodlie za nižšiu cenu.

Cenový rozdiel: Stojí to za to?

Rozdiel v cene medzi HEV a PHEV môže dosiahnuť 8 000 až 12 000 eur v závislosti od akcií a výbavy. Pri každodennej jazde sa táto investícia vráti len za veľmi špecifických podmienok – najmä ak máte lacnú elektrinu a jazdíte väčšinu času v elektrickom režime.

„Porovnanie dynamiky“ – PHEV pre milovníkov rýchlosti, HEV pre dlhšie jazdy.
Foto: youtube.com/@toyotausa

Ktorý model je pre vás?

Ak hľadáte ekologickejšiu, výkonnejšiu a technologicky pokročilejšiu možnosť a máte možnosť pravidelne nabíjať auto, PHEV je správny výber. Pre vodičov, ktorí chcú spoľahlivú a ekonomickú Toyotu bez potreby nabíjania, HEV zostáva ideálnou voľbou. Toyota RAV4 dokazuje, že hybridy môžu byť efektívne, praktické a zábavné zároveň – bez ohľadu na to, ktorý model si vyberiete.

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Skvelé hybridné SUV, ktoré si získalo srdcia motoristov!

Objavte funkciu, ktorá vám zmení jazdu na semaforoch aj v kopcoch!

Škoda prichádza s dychberúcim faceliftom!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Dôverujete alkohol testeru? Možno robíte chybu!

7.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Aj ten najspoľahlivejší alkohol tester môže pochybiť, a to nielen vinou techniky, ale aj nesprávneho používania. Ak ste…

Mrazivé ráno a auto stojí? Naučte sa predísť problémom s batériou!

7.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@lifeinmyelement). Zimné rána môžu byť kruté nielen pre nás, ale aj pre naše autá. Ak vás baterka zradí v tom…

Pozor na premyslené triky! Nevystupuj z auta, ak vidíš podozrivý predmet!

7.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Na prvý pohľad to vyzerá ako situácia, ktorá ťa prinúti konať – na kraji cesty stojí detský kočík,…

SUV pre každého? Toto sú tri najlacnejšie modely roku 2025, ceny začínajú už od 18 000 €!

7.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). SUV-čka sú neodmysliteľnou súčasťou ciest a bez debaty patria medzi najobľúbenejšie vozidlá nových majiteľov. Ak hľadáte rodinné auto s…

Elektrické autá: náš eko-priateľ alebo skrytá zbraň znečistenia?

7.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheEngineersPost). Elektrické autá mali byť budúcnosťou dopravy a symbolom boja za čisté životné prostredie. Ale čo ak to nie je…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov