Správy, Zaujímavosti,

Prepúšťanie v ďalšej automobilke: Tisíce zamestnancov čaká nejasná budúcnosť.

8.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@auto_tech_yt). Porsche, symbol nemeckej precíznosť a luxusu, prechádza turbulentným obdobím. Plánované prepustenie až 8-tisíc zamestnancov, čo je približne pätina pracovnej sily, odráža vážne problémy, ktorým...

8.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@auto_tech_yt).

Porsche, symbol nemeckej precíznosť a luxusu, prechádza turbulentným obdobím. Plánované prepustenie až 8-tisíc zamestnancov, čo je približne pätina pracovnej sily, odráža vážne problémy, ktorým značka čelí. Hlavné príčiny? Slabnúci dopyt po elektromobiloch a straty na ich najväčšom trhu – v Číne. Čo sa skrýva za týmto dramatickým poklesom a aký dopad môže mať táto situácia na budúcnosť automobilky?

Výrobná linka v závode Porsche
Prepúšťanie v ďalšej automobilke: Tisíce zamestnancov čaká nejasná budúcnosť.
Foto: youtube.com/@auto_tech_yt

Porsche čelí vážnej kríze – až 8-tisíc zamestnancov na odchode

Legendárna značka Porsche, ktorá sa stala synonymom pre luxusné športové autá, musí čeliť nepríjemnej realite. Spoločnosť plánuje zredukovať až 20 % svojich pracovných miest. Z 42-tisíc zamestnancov môže takmer pätina skončiť bez práce. Tento krok je výsledkom znižujúceho sa záujmu o elektrické modely značky, ktoré mali byť budúcnosťou automobilového priemyslu.

Automobilka pritom nie je jediná, ktorá čelí podobným problémom. Volkswagen, hlavný vlastník Porsche, už avizoval výrazné škrty vo výrobe i zamestnanosti.

Čína už nie je zlatou baňou: Dopyt po európskych autách klesá

Čína, kedysi nespochybniteľný motoristický gigant a najväčší odberateľ európskych automobilov, už Porsche nesľubuje svetlé zajtrajšky. Predaj Porsche v Číne klesol o 29 %, čo je varovný signál pre celú značku. Nemeckí výrobcovia aut, vrátane BMW a Mercedesu, čelia podobným problémom. Napríklad Mercedes zaznamenal v treťom kvartáli pokles ziskov zo svojich čínskych predajov o 64 %.

Za týmto poklesom však nestojí len slabnúci dopyt po luxusnom tovare, ale aj narastajúca sila čínskych automobiliek, ktoré ovládli domáci trh.

Kde je problém? Čínski výrobcovia prekračujú hranice

Čínske značky dominujú na domácom trhu viac ako kedykoľvek predtým. Ich podiel na trhu vzrástol na 63,5 %, zatiaľ čo podiel nemeckých značiek klesol na 16,5 %. Prečo? Čínski výrobcovia profitujú z kontroly nad kľúčovými zdrojmi, ako sú batérie a lítium, čo im dáva konkurenčnú výhodu.

Okrem toho, čínsky trh ovplyvňuje aj kríza v sektore nehnuteľností, ktorá spomaľuje rast ekonomiky. Číňania tak menej míňajú na luxusné produkty.

Zlyhanie elektromobilov a oneskorené modely

Porsche vsádzalo na obľúbenosť elektromobilov, no plány im nevyšli. Elektrický model Macan, ktorý mal byť ich trhákom, meškal s uvedením na trh kvôli problémom so softvérom. Medzičasom konkurencia z Číny nezaháľala a získala náskok.

Fialové porsche Macan zboku
Elektrický Macan: Nesplnené očakávania zbrzdili plány Porsche.
Foto: youtube.com/@TopGear

Čo čaká budúcnosť Porsche?

Momentálne je jasné, že európski výrobcovia musia prispôsobiť svoju stratégiu, aby neprehrali boj na globálnom trhu. Porsche čaká náročné obdobie, počas ktorého bude musieť prehodnotiť svoje investície a zamerať sa na inovácie. Čas ukáže, či sa legendárnej značke podarí z tohto obdobia krízy vyjsť silnejšou.

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Toyota prepisuje pravidlá: RAV4 v štýle Land Cruisera

Pád nemeckého obra: Automobilový priemysel dusí celú ekonomiku

Stellantis predáva inovatívne roboty: Talianske know-how ide za oceán.


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Deväť najväčších mýtov o elektromobiloch: Pravda vás prekvapí!

8.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TopGear). Elektromobily sprevádzajú predsudky a mýty od ich prvého uvedenia na trh. Mnohé z nich však už dávno neplatia. Prinášame…

Elektromobil vs. zima: Mýty padajú, fakty zostávajú

8.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@NetZeroTech). Klesajúce teploty predstavujú výzvu pre každé vozidlo, ale majitelia elektromobilov čelia špecifickým otázkam. Prinášame komplexný sprievodcu, ako maximalizovať dojazd…

Nič nevidíš? Tvoje stierače môžu byť ešte zachránené!

8.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@epicautomotivedetailing). Pískajúce a šmuhy zanechávajúce stierače dokážu poriadne potrápiť každého motoristu. Ich nesprávne fungovanie môže dokonca ohroziť bezpečnosť jazdy. Namiesto…

Takýto trik na zamrznuté okná som ešte nevyskúšal. Stačila voda a trochu vynaliezavosti

8.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: tiktok.com/@alanclab1). Zamrznuté okná auta sú večným strašiakom vodičov. Existuje na to niekoľko riešení, z ktorých najnovšie som našiel na TikToku.…

Najspoľahlivejšie autá na benzín: Japonská precíznosť, kórejská dravosť a nemecká elegancia

7.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheCarsNew). V aktuálnom rebríčku spoľahlivosti podľa „What Car?“ sa benzínové automobily ukázali ako neporaziteľné. Japonci, Kórejci a Nemci si rozdelili…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov