16.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@bmwblog).
Napriek globálnym výzvam a spomaleniu predaja v druhej polovici roka si nemecká automobilka BMW udržala pozíciu lídra v prémiovom segmente. Športová divízia M dosiahla historický míľnik a elektrické modely tvoria už štvrtinu celkového predaja. Prinášame vám detailný pohľad na úspech bavorskej značky.
Prémiový gigant nezastaviteľný ani v turbulentných časoch
BMW Group dosiahla v roku 2024 pozoruhodný výsledok s celkovým predajom 2 450 804 vozidiel. Prvý polrok priniesol stabilný rast kopírujúci úspešný trend predchádzajúceho obdobia. Druhá polovica roka však postavila automobilku pred významné výzvy. Spoločnosť musela dočasne pozastaviť dodávky kvôli technickým úpravám systému integrovaných bŕzd (IBS). Zároveň čelila zníženému dopytu na čínskom trhu, ktorý tradične predstavuje jeden z kľúčových trhov.
Napriek týmto prekážkam si značka nielen udržala, ale v mnohých európskych krajinách dokonca posilnila svoju pozíciu. Výrazný dvojciferný nárast predaja zaznamenala v Taliansku, Francúzsku a Veľkej Británii. Pozitívny vývoj pokračoval aj na americkom trhu. Dokonca aj v Nemecku, kde celkový trh s elektrickými vozidlami zaznamenal pokles, dokázalo BMW zvýšiť svoje predaje.
Elektrická revolúcia v plnom prúde
Najvýraznejším trendom roka 2024 sa stal prudký nárast predaja elektrifikovaných vozidiel. Až 24,2% celkového predaja BMW Group tvorili elektrifikované modely, čo v absolútnych číslach predstavuje 593 215 dodaných vozidiel. Čisto elektrické automobily dosiahli 17,4% podiel na celkovom predaji. Tento významný posun jasne dokazuje, že BMW úspešne napĺňa svoju stratégiu elektrickej mobility.
Úspech elektrických modelov sa netýka len štandardnej produkcie. Aj v športovej divízii M zaznamenali elektrické modely významné úspechy. BMW i4 M50 sa stal bestsellerom v portfóliu M divízie, čo dokazuje, že aj nároční zákazníci hľadajúci športový zážitok prijímajú elektrickú mobilitu.
M divízia píše históriu: Rekordné predaje a nečakaný elektrický triumf
Skutočným príbehom úspechu roku 2024 sa stala divízia BMW M GmbH. S celkovým predajom 206 582 vozidiel zaznamenala medziročný nárast o 2,1% a ustanovila nový historický rekord. Prekvapivým hrdinom sa stal elektrický model BMW i4 M50, ktorý sa stal najpredávanejším vozidlom divízie M tretí rok po sebe.
Významné úspechy zaznamenala M divízia aj na slovenskom trhu. V roku 2024 dodala zákazníkom celkovo 684 modelov BMW M, z čoho 304 predstavovali vysokovýkonné M modely. Mimoriadny úspech zaznamenal model BMW XM s 89 dodávkami, čo potvrdzuje, že aj na našom trhu rastie dopyt po výkonných luxusných vozidlách.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
BMW ukazuje budúcnosť: Čelné sklo ako digitálne plátno
BMW oznamuje nové prírastky do svojho modelového radu. Rad 1 a rad 5 dostanú nové motory
V Debrecíne sa píše história: BMW spúšťa novú éru elektrických vozidiel – ste pripravení?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.